Skocz do zawartości

uszczelniacz koła pasowego i pasek klinowy


Gość Sargath

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam wyciek z pod dolnego koła na którym przesuwa się pasek klinowy, mechanik twierdzi że to uszczelniacz pod kołem i tu pytanie

 

czy naprawa polega tylko na odkręceniu koła założeniu nowego uszczelniacza?

 

czy coś jeszcze trzeba przy okazji wymienić ?

 

czy ten uszczelniacz jest jako osobny element czy jest to coś w postaci sylikono podobnego i w warsztacie powinni to posiadać?

 

skoro będę uszczelniał koło pasowe to może wymienił bym przy okazji pasek klinowy, nie wiem ile na starym jeździł poprzedni właściciel a sam już na nim zrobiłem 15 tyś, zauważyłem dodatkowo drobne spękania na nim i tu kolejne pytanie

 

jakie firmy polecacie, na pierwszą myśl przyszedł mi bosch ale może jest coś lepszego za niwielką dopłatą?

co sprawdzić przy okazji wymiany paska.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy naprawa polega tylko na odkręceniu koła założeniu nowego uszczelniacza?

zazwyczaj tylko na tym, a przed tym rozbiera się np rozrząd

 

czy ten uszczelniacz jest jako osobny element czy jest to coś w postaci sylikono podobnego

uszczelniacz to nie silikon i do różnych silników może mieć różne rozmiary

 

skoro będę uszczelniał koło pasowe to może wymienił bym przy okazji pasek klinowy

 

ano, możesz

 

jakie firmy polecacie, na pierwszą myśl przyszedł mi bosch

jest tych firm kilka, paski tak samo jak do rozrządów, a o nich była nie raz mowa na forum - conti, gates i inne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Temat powrócił i trzeba sie w końcu wziąć za naprawę.

 

Byłem w ASO opla i

zazwyczaj tylko na tym, a przed tym rozbiera się np rozrząd

nie wiem jak w innych samochodach, ale u mnie nie trzeba - tak powiedział "spec" z aso

 

jesli chodzi o sam uszczelniacz to kupiłem i jest to okrągła metalowo-gumowa uszczelka

 

a co do pytań to mam jedno

 

facet w aso powiedział że samam wymiana uszczlniacza to 90 zł ale jak wszystko rozkręcą to może się okazać że do wymiany jest jakaś "flansza". Czy moze mi ktoś powiedzieć co to jest?

 

Szukałem w google ale...

 

Pozdrawim

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie co to jest flansza za kołem pasowym na wale korbowym i czy to prawda że może okazać się konieczna jej wymiana?

Pytam bo nie chcę żeby mnie ASO naciągneło.

 

bo pasek a łańcuch to troszkę inne rozwiązania

bo pasek jest w obudowie na zewnątrz, a łańcuch w bloku ?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

co to jest flansza za kołem pasowym na wale korbowym

to jest kołnierz z miejscem na klin

swego czasu koleś przyszedł do mnie bo mu koło nie równo chodziło (silnik po kapitalce)okazało się że odwrotnie był wbity klin :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jest możliwe że oprócz uszczelki bedzie trzeba wymienić ten kołnierz ? no to się zmartwiłem,

założył bym może jakiś zamiennik bo w ASO krzykneli 177 zł, czy zna ktos z was może numer cześci albo jak wytłumaczyc w sklepie z cześciami o co mi chodzi ?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Do wymiany możesz mieć jedynie simernig wału korbowego znajdujący się pod kołem pasowym paska wielokolorowego, lub uszczelkę pokrywy łańcucha rozrządu. Czesci kupisz w detalu: simering ok 20 zł , uszczelka ok 120

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adrianzdyk, jak narrazie to się to zgadza, wymieniłem tylko zimmering i odpukać nie cieknie, ale zobaczymy jak wymienie olej bedzie trochę żadszy i wtedy się zobaczy

 

wracając do flanszy

w zimmeringu jest wewnątrz na około metalowy drucik podobny do spreżynki który styka się w trakcie pracy z flanszą (kołnierzem) w ten sposób na flanszy pojawia się rowek widoczny i wyczuwalny paznokciem więc teoretycznie z czasem może ta część być do wymiany - no ale niestety nie jestem ekspertem może jeszcze ktos wie wypowie

 

a ta uszczelka pokrywy łańcucha rozrządu to czesto jest do wymiany, bo u mnie z tym chyba by było dużo roboty, łapa potem wszystkie koło z paska wieloklinowego, i nie wiadamo co jescze - chyba że się mylę

 

czekam na opinie

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności