Skocz do zawartości

Astra F problem z ukł. chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów, nie wiem czy mój temat dobrze umieściłem to proszę o wyrozumiałość.

 

Od dłuższego czasu prześladuje mi poważny problem, mianowicie z temp. w oplu. Dodam opis:

Astra 93 rok, silnik 1.6 8v

 

Wymienione części:

Chłodnica, czujnik włączania wentylatora, pompa wody, uszczelka pod głowicą, korek podciśnieniowy na zbiorniku wyrównawczym, nowa instalacja gazowa.

 

Problem polega na tym iż reduktor jest podłączony na przewodach wodnych za nagrzewnicą i temperaturę którą wskazuje na desce wychodzi ok 40 stopni (w połowie od 90 stopni) i przy tym nawet włącza się wentylator, 90 stopni osiąga wtedy jak jadę trasą tak z 130 km/h to dochodzi do 90 stopni. Wody nie gotuje, chłodnica gorąca więc termostat puścił ale czasami jak jade reduktor zamarznie i w środku leci ciepłe powietrze, zacząłem grzebać i zsunąłem jeden przewód który w chodzi do reduktora przy odpalonym silniku a tu klops woda stoi którą raczej powinno wyrzucać dopiero jak odkręciłem korek ze zbiornika to wtedy zaczeła lecieć, jak korek jest odkręcony wszystko jest ok, jak go zakręcę to z powrotem leci zimne powietrze w środku i reduktor robi się zimny. Już nie wiem co z tym zrobić. Odpowietrzałem nawet w ten sposób jak zalecał producent i nic.

 

Dopatrzyłem się ostatnio jednego problemu może to przez to:

Główny wąż który wychodzi z pompy i idzie dalej na duży obieg jest załamany w literze "Z" ponieważ dwa wloty są bardzo blisko siebie i do tego na innej wysokości, ale tak jak wymieniłem nie gotuje mi wody więc obieg jest, problem występuje z wskazywaniem niskiej temp. oraz tym chłodnym powietrzem i zimnym reduktorem.

 

Przepraszam za tak długi post ale myślę że ktoś mi z tym pomoże a chciałem wszystko wyjaśnić.Pozdrawiam i z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/
Udostępnij na innych stronach

Parownik powinien być wpięty równolegle z nagrzewnicą za pomocą trójników, lub szeregowo przed nagrzewnicą. Musi być poniżej zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli zamarza to znaczy, że nie ma w nim płynu. Obniż go i odpowietrz. Odpal auto, poluzuj lekko korek od zbiorniczka wyrównawczego i czekaj aż włączy się wentylator na chłodnicy. Możesz również mieć problem z czujnikiem, temp. na zegary, jest od na kolektorze ssącym od str. altka( niebieski przewód dochodzi do niego na wsuwce). Może wystarczy przeczyścić styki, albo wymienić na nowy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-146849
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc. odpowietrzałem go już na wszelakie sposoby, a z czujnikiem temp. robię zawsze bo tak pisze w instrukcji Opla. Reduktor też dałem niżej ale teraz widać że to jest wina termostatu, tzn tak mi się wydaje

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-146648
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

ja odpowietrzam wężami przy parowniku bo inaczej zostaje powietrze

pitbul455, mam prośbę , przywitaj się tu

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=1350

to taki zwyczaj

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-146643
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie mam jedno podstawowe pytanie: jak macie podłączone węże do reduktora? tzn z kąd do i czy na trójnikach? ja mam tak:

 

(proszę o wyrozumiałość ponieważ chciałem to przedstawić dokładnie jak mam to podłączone)

 

Dołączona grafika

 

mi się wydaje że to jest niepoprawnie dlatego że tym sposobem podłączenia reduktor pobiera dużo ciepła a z połączeniem włączonym ogrzewaniem w kabinie wychłodzenie jest za duże? i dlatego leci chłodniejsze powietrze i reduktor jest letni zamiast gorący, a przy połączeniu tego przez trójniki tak jak się należy były by "odosobnione" i tak zwany mały obieg miał by wszędzie gorący obieg:D:D:D mam racje? niech tylko mi ktoś przyzna racje :) bo tylko taka możliwość pozostaje

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-145227
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podpięty parownik szeregowo na wężu biegnącym z silnika do nagrzewnicy. Czyli płyn wypływając z silnika leci przez parownik do nagrzewnicy. Z nagrzewnicy wraca do silnika. Parownik nagrzewa się szybko, ponieważ jest w małym obiegu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-145196
Udostępnij na innych stronach

To mi też kolego szybko się nagrzewa ale nie osiąga pełnej temperatury, parownik powinien mieć 70 stopni a w ten sposób na podłączeniu jego temp. wynosi 35-45 stopni

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-145037
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności