Gość Anonymous Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam serdecznie wszystkich klubowiczów, nie wiem czy mój temat dobrze umieściłem to proszę o wyrozumiałość. Od dłuższego czasu prześladuje mi poważny problem, mianowicie z temp. w oplu. Dodam opis: Astra 93 rok, silnik 1.6 8v Wymienione części: Chłodnica, czujnik włączania wentylatora, pompa wody, uszczelka pod głowicą, korek podciśnieniowy na zbiorniku wyrównawczym, nowa instalacja gazowa. Problem polega na tym iż reduktor jest podłączony na przewodach wodnych za nagrzewnicą i temperaturę którą wskazuje na desce wychodzi ok 40 stopni (w połowie od 90 stopni) i przy tym nawet włącza się wentylator, 90 stopni osiąga wtedy jak jadę trasą tak z 130 km/h to dochodzi do 90 stopni. Wody nie gotuje, chłodnica gorąca więc termostat puścił ale czasami jak jade reduktor zamarznie i w środku leci ciepłe powietrze, zacząłem grzebać i zsunąłem jeden przewód który w chodzi do reduktora przy odpalonym silniku a tu klops woda stoi którą raczej powinno wyrzucać dopiero jak odkręciłem korek ze zbiornika to wtedy zaczeła lecieć, jak korek jest odkręcony wszystko jest ok, jak go zakręcę to z powrotem leci zimne powietrze w środku i reduktor robi się zimny. Już nie wiem co z tym zrobić. Odpowietrzałem nawet w ten sposób jak zalecał producent i nic. Dopatrzyłem się ostatnio jednego problemu może to przez to: Główny wąż który wychodzi z pompy i idzie dalej na duży obieg jest załamany w literze "Z" ponieważ dwa wloty są bardzo blisko siebie i do tego na innej wysokości, ale tak jak wymieniłem nie gotuje mi wody więc obieg jest, problem występuje z wskazywaniem niskiej temp. oraz tym chłodnym powietrzem i zimnym reduktorem. Przepraszam za tak długi post ale myślę że ktoś mi z tym pomoże a chciałem wszystko wyjaśnić.Pozdrawiam i z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeryf Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Parownik powinien być wpięty równolegle z nagrzewnicą za pomocą trójników, lub szeregowo przed nagrzewnicą. Musi być poniżej zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli zamarza to znaczy, że nie ma w nim płynu. Obniż go i odpowietrz. Odpal auto, poluzuj lekko korek od zbiorniczka wyrównawczego i czekaj aż włączy się wentylator na chłodnicy. Możesz również mieć problem z czujnikiem, temp. na zegary, jest od na kolektorze ssącym od str. altka( niebieski przewód dochodzi do niego na wsuwce). Może wystarczy przeczyścić styki, albo wymienić na nowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-146849 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Bardzo dziękuję za pomoc. odpowietrzałem go już na wszelakie sposoby, a z czujnikiem temp. robię zawsze bo tak pisze w instrukcji Opla. Reduktor też dałem niżej ale teraz widać że to jest wina termostatu, tzn tak mi się wydaje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-146648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 ja odpowietrzam wężami przy parowniku bo inaczej zostaje powietrze pitbul455, mam prośbę , przywitaj się tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=1350 to taki zwyczaj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-146643 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Przyjacielu Andrzeju, tzn jak masz podpiętą wodę do reduktora? na trójnikach? i jak odpowietrzasz na parowniku? może tak spróbuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-146623 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 pitbul455, do parownika idą dwa węże z płynem jeden zdejmuję i czekam aż poleci płyn z węża i z parownika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-146613 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Panowie mam jedno podstawowe pytanie: jak macie podłączone węże do reduktora? tzn z kąd do i czy na trójnikach? ja mam tak: (proszę o wyrozumiałość ponieważ chciałem to przedstawić dokładnie jak mam to podłączone) mi się wydaje że to jest niepoprawnie dlatego że tym sposobem podłączenia reduktor pobiera dużo ciepła a z połączeniem włączonym ogrzewaniem w kabinie wychłodzenie jest za duże? i dlatego leci chłodniejsze powietrze i reduktor jest letni zamiast gorący, a przy połączeniu tego przez trójniki tak jak się należy były by "odosobnione" i tak zwany mały obieg miał by wszędzie gorący obieg:D:D:D mam racje? niech tylko mi ktoś przyzna racje bo tylko taka możliwość pozostaje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-145227 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeryf Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Ja mam podpięty parownik szeregowo na wężu biegnącym z silnika do nagrzewnicy. Czyli płyn wypływając z silnika leci przez parownik do nagrzewnicy. Z nagrzewnicy wraca do silnika. Parownik nagrzewa się szybko, ponieważ jest w małym obiegu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-145196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 To mi też kolego szybko się nagrzewa ale nie osiąga pełnej temperatury, parownik powinien mieć 70 stopni a w ten sposób na podłączeniu jego temp. wynosi 35-45 stopni   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22750-astra-f-problem-z-uk%C5%82-ch%C5%82odzenia/#findComment-145037 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.