Skocz do zawartości

Astra F problem z ukł. chłodzenia


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów, nie wiem czy mój temat dobrze umieściłem to proszę o wyrozumiałość.

 

Od dłuższego czasu prześladuje mi poważny problem, mianowicie z temp. w oplu. Dodam opis:

Astra 93 rok, silnik 1.6 8v

 

Wymienione części:

Chłodnica, czujnik włączania wentylatora, pompa wody, uszczelka pod głowicą, korek podciśnieniowy na zbiorniku wyrównawczym, nowa instalacja gazowa.

 

Problem polega na tym iż reduktor jest podłączony na przewodach wodnych za nagrzewnicą i temperaturę którą wskazuje na desce wychodzi ok 40 stopni (w połowie od 90 stopni) i przy tym nawet włącza się wentylator, 90 stopni osiąga wtedy jak jadę trasą tak z 130 km/h to dochodzi do 90 stopni. Wody nie gotuje, chłodnica gorąca więc termostat puścił ale czasami jak jade reduktor zamarznie i w środku leci ciepłe powietrze, zacząłem grzebać i zsunąłem jeden przewód który w chodzi do reduktora przy odpalonym silniku a tu klops woda stoi którą raczej powinno wyrzucać dopiero jak odkręciłem korek ze zbiornika to wtedy zaczeła lecieć, jak korek jest odkręcony wszystko jest ok, jak go zakręcę to z powrotem leci zimne powietrze w środku i reduktor robi się zimny. Już nie wiem co z tym zrobić. Odpowietrzałem nawet w ten sposób jak zalecał producent i nic.

 

Dopatrzyłem się ostatnio jednego problemu może to przez to:

Główny wąż który wychodzi z pompy i idzie dalej na duży obieg jest załamany w literze "Z" ponieważ dwa wloty są bardzo blisko siebie i do tego na innej wysokości, ale tak jak wymieniłem nie gotuje mi wody więc obieg jest, problem występuje z wskazywaniem niskiej temp. oraz tym chłodnym powietrzem i zimnym reduktorem.

 

Przepraszam za tak długi post ale myślę że ktoś mi z tym pomoże a chciałem wszystko wyjaśnić.Pozdrawiam i z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parownik powinien być wpięty równolegle z nagrzewnicą za pomocą trójników, lub szeregowo przed nagrzewnicą. Musi być poniżej zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli zamarza to znaczy, że nie ma w nim płynu. Obniż go i odpowietrz. Odpal auto, poluzuj lekko korek od zbiorniczka wyrównawczego i czekaj aż włączy się wentylator na chłodnicy. Możesz również mieć problem z czujnikiem, temp. na zegary, jest od na kolektorze ssącym od str. altka( niebieski przewód dochodzi do niego na wsuwce). Może wystarczy przeczyścić styki, albo wymienić na nowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc. odpowietrzałem go już na wszelakie sposoby, a z czujnikiem temp. robię zawsze bo tak pisze w instrukcji Opla. Reduktor też dałem niżej ale teraz widać że to jest wina termostatu, tzn tak mi się wydaje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie mam jedno podstawowe pytanie: jak macie podłączone węże do reduktora? tzn z kąd do i czy na trójnikach? ja mam tak:

 

(proszę o wyrozumiałość ponieważ chciałem to przedstawić dokładnie jak mam to podłączone)

 

Dołączona grafika

 

mi się wydaje że to jest niepoprawnie dlatego że tym sposobem podłączenia reduktor pobiera dużo ciepła a z połączeniem włączonym ogrzewaniem w kabinie wychłodzenie jest za duże? i dlatego leci chłodniejsze powietrze i reduktor jest letni zamiast gorący, a przy połączeniu tego przez trójniki tak jak się należy były by "odosobnione" i tak zwany mały obieg miał by wszędzie gorący obieg:D:D:D mam racje? niech tylko mi ktoś przyzna racje :) bo tylko taka możliwość pozostaje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podpięty parownik szeregowo na wężu biegnącym z silnika do nagrzewnicy. Czyli płyn wypływając z silnika leci przez parownik do nagrzewnicy. Z nagrzewnicy wraca do silnika. Parownik nagrzewa się szybko, ponieważ jest w małym obiegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi też kolego szybko się nagrzewa ale nie osiąga pełnej temperatury, parownik powinien mieć 70 stopni a w ten sposób na podłączeniu jego temp. wynosi 35-45 stopni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności