Skocz do zawartości

Kupiłem Astre F - kilka pytań technicznych.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

stałem się posiadaczem Astry F Caravan, 1997r, silnik X16XEL + sekwencyjna instalacja gazowa ( STAG300, reduktor Tomasetto ).

Licznik wsakuje 150.000km przebiegu, co jest w miarę wiarygodne ( Zgadza się z informacjami w karcie gwarancyjnej instalacji gazowej ).

 

Problem jest taki, że asterka dusi się, jak wciskam gaz do końca. Jak trochę popuszczę to przyszpiesza w porządku. Dzieje się tak zarówno na LPG i jak i na benzynie. Jakieś pomysły z czym to może być związane?

 

Drugie pytanie: Jaką temperaturę powinien trzymać ten silnik? Mój ma ponad 90, to chyba za dużo?

 

Trzecie: Czy to normalne, że auto jest wyraźnie słabsze przy włączonej klimatyzacji?

 

Pozdrawiam i liczę na cenne wskazówki specjalistów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mihaup, są już odpowiedzi (na forum) na Twoje zapytania tyczące duszenia się, temperatury silnika i klimatyzacji.

Zapoznaj się na początek z Regulaminem - http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=228

i użyj na początek tej opcji - http://forum.opel24.com/search.php

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że asterka dusi się, jak wciskam gaz do końca. Jak trochę popuszczę to przyszpiesza w porządku. Dzieje się tak zarówno na LPG i jak i na benzynie. Jakieś pomysły z czym to może być związane?

Na benzynie moja Astra daje czadu więc nie powinna się dusić. Zaznaczam że lubi obory na przyśpieszanie. Max. moment ma przy 3500 obr. na min.

 

 

Drugie pytanie: Jaką temperaturę powinien trzymać ten silnik? Mój ma ponad 90, to chyba za dużo?

 

Normatywna praca silnika to od tych 50 do powyżej setki. w Praktyce wychodzi tak że z klimą masz zawsze wyższa temp. o jakieś 5 stopni niż normalnie bez klimy

Trzecie: Czy to normalne, że auto jest wyraźnie słabsze przy włączonej klimatyzacji?

Mułowate się nie robi ale trochę wolniej wchodzi na obroty do tych 2 tyś. potem nie ma wyraźnej odczuwalnej granicy. Co nie oznacza że nie daje rady. Z klimatyzacją pamiętaj że staraj się jeździć powyżej 2 tyś. i górną granicą ok. 3 tyś obrotów jak nie chcesz szaleć. Pod górki raczej też min 2 tyś. wskazane :oops:

 

 

 

Tak po za tym wybrałeś dobry silnik. Chyba najlepszy stosunek ceny do jakości. Mam ją 3 lata i mocą i przyśpieszeniem nie odbiega współczesnym autom co daje komfort na trasie ;). Oczywiście nie jestem wariat i piszę o tym że można nią depnąć kiedy wyprzedzamy, jazdy na wariata i siedzenie na zderzaku odradzam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam odpowiem na jedno z twoich pytan astra jak i kazde autko z klima jest slabsze jak wlaczysz klime to jest normalne tak musi byc, a co do tego ze sie dusi to na gazie nic dziwnego a na bezynie hmmm.... musisz sprawdzic kable bo moga miec przebicia, moze to tez byc przyczyna kopulki, palca, aparatu zaplonowego....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności