Gość Anonymous Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Witam, niedawno zakupiłem Corse C CDTI. Po zatankowaniu do pełna, przejechaniu 550km i ponownym zatankowaniu do pełna wyszło mi średnie spalanie ok 7litrów. Jestem w szoku. Poprzedni samochód (renault 19 1.4 na gaźniku) palił mi 8.2l LPG! Jazda bez żadnych szaleństw. Trasa zazwyczaj około 20km (2km miasto i zjazd na trase na której prędkość w okolicach 100-110km), czasami miasto, bez żadnych korków itp. Jaka może być przyczyna tak dużego jak na ten samochód spalania? pozdrawiam Łukasz PS oto odczyt z kompa, mi to kompletnie nie mówie, ale może ktoś coś z tego odczyta : Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.0 V Status zapłonu,Zał 12V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny Pożądana prędkość jałowa,850 obr/min Prędkość silnika,859 obr/min Prędkość obrotowa wałka rozrządu,429 obr/min Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny Temperatura cieczy chłodzącej,69 °C Temperatura cieczy chłodzącej,0.88 V Temperatura paliwa,40 °C Temperatura powietrza wlotowego,50 °C Temperatura powietrza wlotowego,1.47 V Temperatura Otoczenia,21 °C Przepływomierz powietrza,14 kg/h Przepływomierz powietrza,1.59 V Ciśnienie atmosferyczne,98 kPa Ciśnienie atmosferyczne,3.65 V Ciśniemnie ładowania,97 kPa Ciśniemnie ładowania,1.84 V Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Aktywny Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),69 % Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,25.00 MPa Common Rail ciśnienie paliwa,26.00 MPa Zawór regulujący ciśnienie szyny,76 % Rzeczywista dawka paliwa,5 mm3 Rzeczywisty początek wtrysku,1 CA Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),800 kPa Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1.20 V Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny Prędkość pojazdu,0 km/h Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,- - - Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,- - - Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V Poziom oleju,Normalne Status poziomu oleju silnika,Okay Pozostały stan oleju,128 % Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Aktywny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23243-13-cdti-wysokie-spalanie-dane-z-kompa/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxc Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 Części pytanko jaką wersje op-com posiadasz? nie wymieniłeś jeszcze oleju albo inspekcji nie skasowałeś pozostałe dane wyglądają ok a jak wygląda styl jazdy ? bo wiesz bardzo wiele zależy od kierowcy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23243-13-cdti-wysokie-spalanie-dane-z-kompa/#findComment-143069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 Styl jazdy - trasa 100-110km/h, miasto z umiarem - delikatne ruszanie, nie przekraczam nigdy 3tys obrotów. Bez korków. Dziwna sprawa, olej wymieniałem dwa tygodnie temu i kasowałem inspekcje... Program nie wiem jaki, to był jednorazowe podpięcie pod komputer - sam nie posiadam interfejsu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23243-13-cdti-wysokie-spalanie-dane-z-kompa/#findComment-143061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxc Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 cd.. ciekawy jest też wysoki stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),69 % właściwie nie wiem jak jest w tym modelu ale ostanio jak sprawdzałem 1.9 DTH to max 20 % w moim 1.3 cdti egr nieaktywne!!! Podepnę dziś swojego i podam dla porównania, jeśli to w czym pomoże sobota pogoda w kratke temperatura 15 stopni C Napięcie akumulatora,14.3 V Status zapłonu,Zał 12V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny Pożądana prędkość jałowa,800 obr/min Prędkość silnika,800 obr/min Prędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/min Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny Temperatura cieczy chłodzącej,83 °C Temperatura cieczy chłodzącej,0.61 V Temperatura paliwa,34 °C Temperatura powietrza wlotowego,21 °C Temperatura powietrza wlotowego,2.69 V Temperatura Otoczenia,9 °C Przepływomierz powietrza,22 kg/h Przepływomierz powietrza,1.67 V Ciśnienie atmosferyczne,97 kPa Ciśnienie atmosferyczne,3.63 V Ciśniemnie ładowania,97 kPa Ciśniemnie ładowania,1.80 V Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 % Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,25.00 MPa Common Rail ciśnienie paliwa,25.20 MPa Zawór regulujący ciśnienie szyny,76 % Rzeczywista dawka paliwa,4 mm3 Rzeczywisty początek wtrysku,1 CA Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr. Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.00 V Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr. Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,Nie zaprogr. Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny Prędkość pojazdu,0 km/h Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,- - - Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,- - - Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V Poziom oleju,Normalne Status poziomu oleju silnika,Okay Pozostały stan oleju,33 % Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Nieaktywny [ Dodano: Czw Wrz 24, 2009 10:50 ] Witam jeśli to coś pomoże to wydaje mi się ze temperatura pow wlotowa jest za wysoka w twoim przypadku fakt ze u mnie temperatura otoczenia jest dziwna , ale wiozłem termo-pare i sprawdziłem i temperatura wlotowa jest mierzona na przepływomierzu i właściwie z reguły jest troszkę wyższa od otoczenia!! Sprawdź sam wystarczy posiadać czujnik temperatury i wsadzić go na chwile przed filtr do rury dolotowej. Moje pomiary potwierdziły wartość podawana przez przepływomierz!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23243-13-cdti-wysokie-spalanie-dane-z-kompa/#findComment-143053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro1 Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 ej a co znaczy EGR nieaktywne, czy tobie sie jakos udalo wyciac to ustrojstwo w tym silniku, ja mam od 160 tys ciagle z tym problemy , raz bylo czyszczone potem si eokazalo ze caly dolot przez to zasyfiony az auto zaczelo mulic, nierowno chodzic. Po czyszczeniu niby jest wszystko ok ale widze ze chyba spalanie strasznie podskoczylo jeszcze dokladnie nie przejezdzilem ale zapowaiada sie rzedu 7,5 - 8 litr a wczesniej max bylo 6,5 l.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23243-13-cdti-wysokie-spalanie-dane-z-kompa/#findComment-408790 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radzik55 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) Witam Wszystkich. Mam identyczny problem co Kolega, moja Corsa 1.3 CDTi tez sporo pali ponad 7l/100km, bardzo bym prosił o informacje jak Kolega się uporał z tym problemem. Edytowane 2 Lutego 2012 przez radzik55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23243-13-cdti-wysokie-spalanie-dane-z-kompa/#findComment-425591 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.