Skocz do zawartości

1.3 CDTI - wysokie spalanie ( + dane z kompa )


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno zakupiłem Corse C CDTI. Po zatankowaniu do pełna, przejechaniu 550km i ponownym zatankowaniu do pełna wyszło mi średnie spalanie ok 7litrów. Jestem w szoku. Poprzedni samochód (renault 19 1.4 na gaźniku) palił mi 8.2l LPG! Jazda bez żadnych szaleństw. Trasa zazwyczaj około 20km (2km miasto i zjazd na trase na której prędkość w okolicach 100-110km), czasami miasto, bez żadnych korków itp.

Jaka może być przyczyna tak dużego jak na ten samochód spalania?

 

pozdrawiam

Łukasz

 

PS oto odczyt z kompa, mi to kompletnie nie mówie, ale może ktoś coś z tego odczyta :

 

 

Dane z bloków pomiarowych:

 

Napięcie akumulatora,14.0 V

Status zapłonu,Zał 12V

Glówny przekaznik,Aktywny

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V

Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %

Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny

Pożądana prędkość jałowa,850 obr/min

Prędkość silnika,859 obr/min

Prędkość obrotowa wałka rozrządu,429 obr/min

Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny

Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO

Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny

Temperatura cieczy chłodzącej,69 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,0.88 V

Temperatura paliwa,40 °C

Temperatura powietrza wlotowego,50 °C

Temperatura powietrza wlotowego,1.47 V

Temperatura Otoczenia,21 °C

Przepływomierz powietrza,14 kg/h

Przepływomierz powietrza,1.59 V

Ciśnienie atmosferyczne,98 kPa

Ciśnienie atmosferyczne,3.65 V

Ciśniemnie ładowania,97 kPa

Ciśniemnie ładowania,1.84 V

Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Aktywny

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),69 %

Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,25.00 MPa

Common Rail ciśnienie paliwa,26.00 MPa

Zawór regulujący ciśnienie szyny,76 %

Rzeczywista dawka paliwa,5 mm3

Rzeczywisty początek wtrysku,1 CA

Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),800 kPa

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1.20 V

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK

Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny

Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny

Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny

Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny

Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny

Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny

Prędkość pojazdu,0 km/h

Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,- - -

Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,- - -

Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył

Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

Poziom oleju,Normalne

Status poziomu oleju silnika,Okay

Pozostały stan oleju,128 %

Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Aktywny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części

 

pytanko jaką wersje op-com posiadasz?

 

nie wymieniłeś jeszcze oleju albo inspekcji nie skasowałeś

 

pozostałe dane wyglądają ok

 

a jak wygląda styl jazdy ? bo wiesz bardzo wiele zależy od kierowcy. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styl jazdy - trasa 100-110km/h, miasto z umiarem - delikatne ruszanie, nie przekraczam nigdy 3tys obrotów. Bez korków.

Dziwna sprawa, olej wymieniałem dwa tygodnie temu i kasowałem inspekcje...

Program nie wiem jaki, to był jednorazowe podpięcie pod komputer - sam nie posiadam interfejsu :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cd..

 

ciekawy jest też wysoki stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),69 %

;) właściwie nie wiem jak jest w tym modelu ale ostanio jak sprawdzałem 1.9 DTH to max 20 %

 

w moim 1.3 cdti egr nieaktywne!!!

 

 

Podepnę dziś swojego i podam dla porównania, jeśli to w czym pomoże

 

 

sobota pogoda w kratke temperatura 15 stopni C

 

Napięcie akumulatora,14.3 V

Status zapłonu,Zał 12V

Glówny przekaznik,Aktywny

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V

Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %

Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny

Pożądana prędkość jałowa,800 obr/min

Prędkość silnika,800 obr/min

Prędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/min

Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny

Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO

Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny

Temperatura cieczy chłodzącej,83 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,0.61 V

Temperatura paliwa,34 °C

Temperatura powietrza wlotowego,21 °C

Temperatura powietrza wlotowego,2.69 V

Temperatura Otoczenia,9 °C

Przepływomierz powietrza,22 kg/h

Przepływomierz powietrza,1.67 V

Ciśnienie atmosferyczne,97 kPa

Ciśnienie atmosferyczne,3.63 V

Ciśniemnie ładowania,97 kPa

Ciśniemnie ładowania,1.80 V

Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %

Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,25.00 MPa

Common Rail ciśnienie paliwa,25.20 MPa

Zawór regulujący ciśnienie szyny,76 %

Rzeczywista dawka paliwa,4 mm3

Rzeczywisty początek wtrysku,1 CA

Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.00 V

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.

Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,Nie zaprogr.

Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny

Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny

Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny

Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny

Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny

Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny

Prędkość pojazdu,0 km/h

Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,- - -

Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,- - -

Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył

Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

Poziom oleju,Normalne

Status poziomu oleju silnika,Okay

Pozostały stan oleju,33 %

Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Nieaktywny

 

[ Dodano: Czw Wrz 24, 2009 10:50 ]

Witam

 

jeśli to coś pomoże to wydaje mi się ze temperatura pow wlotowa jest za wysoka w twoim przypadku :D fakt ze u mnie temperatura otoczenia jest dziwna , ale wiozłem termo-pare i sprawdziłem i temperatura wlotowa jest mierzona na przepływomierzu i właściwie z reguły jest troszkę wyższa od otoczenia!! Sprawdź sam wystarczy posiadać czujnik temperatury i wsadzić go na chwile przed filtr do rury dolotowej. Moje pomiary potwierdziły wartość podawana przez przepływomierz!! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

ej a co znaczy EGR nieaktywne, czy tobie sie jakos udalo wyciac to ustrojstwo w tym silniku, ja mam od 160 tys ciagle z tym problemy , raz bylo czyszczone potem si eokazalo ze caly dolot przez to zasyfiony az auto zaczelo mulic, nierowno chodzic. Po czyszczeniu niby jest wszystko ok ale widze ze chyba spalanie strasznie podskoczylo jeszcze dokladnie nie przejezdzilem ale zapowaiada sie rzedu 7,5 - 8 litr a wczesniej max bylo 6,5 l.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość radzik55

Witam Wszystkich.

Mam identyczny problem co Kolega, moja Corsa 1.3 CDTi tez sporo pali ponad 7l/100km, bardzo bym prosił o informacje jak Kolega się uporał z tym problemem.

Edytowane przez radzik55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności