Gość slawinek Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Ostatnio przytrafił mi się taki przypadek - nieco opisywany na forum ale u mnie jest jakby inaczej. Jak włączam zapłon to po teście kontrolek zapalone zostają te od ABS i poślizgu wtedy wyłączam zapłon na sekundę i włączam znowu i po ponownym teście kontrolek gasną.Układ działa bo sprawdzałem na luźnej nawierzchni.Co ciekawe czasem muszę 4 razy zapłon wyłączyć i włączyć ale najczęściej po drugim włączeniu zapłony gasną.Na kompie w momencie gdy kontrolki się palą pokazuje błąd C0035 - Radsensor Kreis vorne links offen - znajduje.To jak sądzę oznacza że w lewym przednim kole mam problem z czujnikiem. Miesiąc temu kontrolka też się czasem paliła po włączeniu zapłonu ale sporadycznie a teraz to co tylko wyłączę auto wyjdę na moment wrócę chcę autko odpalić a tu znowu te kontrolki. Myślałem że może aku słaby ale ma 12,6 V i także na wszelki wypadek go doładowałem ale nie pomogło. Chciałem zapytać czy to już czas na wymianę piasty z czujnikiem za 350 pln ? Czy to klasyczny przypadek zużycia się tego czujnika? Przebieg 152kkm [ Dodano: Sro Wrz 09, 2009 20:05 ] Dzisiaj podjechałem do magika.Zdjąłem koło odpiąłem piastę z ABS i podpiąłem nową piastę taką z półki (pożyczyłem od magika ze sklepu).Włączam zapłon i kontrolka zgasła potem z powrotem podpiąłem starą i po uruchomieniu zapłonu kontrolka nie zgasła. Widać ,że muszę niestety wybulić 360 zeta i będzie dobrze i wygląda na to ,że ten czujnik wbudowany w piaste ma dosyć choć nadal po drugiej probie zapłonu się wygasza a z rana to nawet po 6 razach . Kupuję piastę firmy FAG -mam nadzieję że problem w tym kole szybko nie powróci. Pozdr. [ Dodano: Nie Wrz 13, 2009 20:29 ] Kurcze ludziska ten ABS mnie rozczula lol. Podjechałem do magika - miał już na stanie tego FAGa.Piasta ładniunia ona jest ale coś mnie w ostatniej chwili przed wymianą tknęło i podłączyłem ja tylko na kostkę i włączyłem zaplon.Chwila testu i co? ZONK kontrolki palą się dalej.No to wyłączyłem i włączyłem jeszcze raz i zgasła.odczekałem z 2 minuty i znowu włączam zapłon i znowu się palą. Wcześniej podłączałem piastę z półki i kontrolki gasły tyle że to była piasta na tył (podłączałem wtedy z braku laku bo akurat na stanie przedniej nie mieli) Wniosek że piasta o.k. a te niezgasanie kontrolki to chyba jakiś niestyk albo coś? Czekam na jakieś mądre sugestie gdzie grzebać. [ Dodano: Czw Paź 01, 2009 14:10 ] Walczę z abs dalej. Ostatnio pokazał błąd C0040 czyli czujnik prawego koła Dowiedziałem się,że padają sterowniki-jakiś niestyk w galaretowatej mazi.Są tam druciki które lutują coś na kształt tematu z tej ruskiej stroniy http://www.passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=295&Itemid=0 To od passata ale problem jakby ogólnie zanany i to właśnie naprawiają w allegro. Mam pytanie-czy ktoś wie jak wymontować sterownik lub jak dostać się najprościej do niego bez za dużego wywalania bebechów-da się od spodu albo od nadkola? Wie ktoś? heh dzisiaj wogóle nie zaświeciło kontrolki heheheh   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 mam ten sam problem z ABS tylko u mnie jak sie trochę pojeżdzi to gasną od pierwszego szczału jest to wkurzające ale brak mi pomysłów   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 mam ten sam problem z ABS tylko u mnie jak sie trochę pojeżdzi to gasną no tu może być przyczyną słaby aku, jak trochę pośmigasz i się podładuje to ABS gaśnie.Sprawdź aku na dobry początek.Polecam tez użycie opcji "szukaj" bo na temat palącego się ABS-u jest bardzo dużo napisane.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość podbiel Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Wydaje mi się że po odpaleniu autka to prąd idzie już nie z aku tylko z altka wiec??? Poza tym to jeśli była by to wina aku to wariowały by wszystkie a nie raz lewy raz prawy a raz wcale.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Wydaje mi się że po odpaleniu autka to prąd idzie już nie z aku tylko z altka wiec??? ale po drodze jest padnięty akumulator który zabiera prąd z instalacji.Z tym ABS-m w Zafirkach i Astrach to Opel się nie popisał.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek76 Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 U mnie problem był podobny. Zapalała się kontrolka ABS i kontroli trakcji , kiedy chciała i jak chciała. Okazało się , że były zaśniedziałe styki w kostce od przewodów biegnących do czujników ABS. Po wyczyszczeniu , popodginaniu i nasmarowaniu styków , usterki nie ma. Pozdrawiam Jacek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robercik5 Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 U mnie problem był podobny. Zapalała się kontrolka ABS i kontroli trakcji , kiedy chciała i jak chciała. Okazało się , że były zaśniedziałe styki w kostce od przewodów biegnących do czujników ABS. Po wyczyszczeniu , popodginaniu i nasmarowaniu styków , usterki nie ma. Pozdrawiam Jacek Gdzie znajduje się ta kostka bo mam identyczny problem a nie mam schematu elekrycznego opla   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek_rz Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam Umnie po wymianie akumulatora nie ma juz problemu ze świecącymi / zapalającymi się kontrolkami od trakcji i ABS - pewnie potrzebują coś duzo prądu i dlatego na zimnym silniku dopiero co odpalonym po nocnym postoju świeciły   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek_rz Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam Umnie po wymianie akumulatora nie ma juz problemu ze świecącymi / zapalającymi się kontrolkami od trakcji i ABS - pewnie potrzebują coś duzo prądu i dlatego na zimnym silniku dopiero co odpalonym po nocnym postoju świeciły   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek76 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 U mnie problem był podobny. Zapalała się kontrolka ABS i kontroli trakcji , kiedy chciała i jak chciała. Okazało się , że były zaśniedziałe styki w kostce od przewodów biegnących do czujników ABS. Po wyczyszczeniu , popodginaniu i nasmarowaniu styków , usterki nie ma. Pozdrawiam Jacek Gdzie znajduje się ta kostka bo mam identyczny problem a nie mam schematu elekrycznego opla Tu nie trzeba żadnego schematu. Zdejmij koło i będziesz wszystko widział. Jedna kostka jest przy piaście druga , czarna , podłużna przypięta do zakola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.