Skocz do zawartości

Spadek mocy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pewien problem z samochodem (Opel Zafira 2.0 DTH 2002r), a mianowicie zauważyłem, że auto ostatnio stało się ociężałe i generalnie mułowate. Wybrałem się na hamownię i okazało się że zamiast 101 KM auto ma 86 KM. Pojechałem do mechaników podpieli pod Techa i 0 błędów, żadna kontrolka się nie świeci przez tydzień u nich stał, wymienili przepływomierz i jest tylko troszkę lepiej. Sprawdzali wszystkie parametry i niby wszystko w normie a brakuje 15 KM. Zauważyłem, że rano zdecydowanie lepiej reaguje na pedał gazu niż popołudniu jak jest dużo cieplej, generalnie jak silnik jest zimny powiedzmy do 80 stopni to Zafira jest bardziej żwawa, natomiast później naciskając pedał gazu ma się wrażenie że samochód chciałby ale nie umie, wzrost obrotów nie idzie w parze z mocą. Może ktoś ma jakiś pomysł co dolega mojej Zafirce bo mechanikom zaczyna brakować pomysłów i zaczynają coś wspominać o cudach.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam to samo, taki sam silnik i taki sam objaw . Krew mnie zalewa bo auto ma humory jak dziecko :-( .

Raz jest O.K. - wciskam gaz i idzie ---- a po ponownym zapaleniu silnika (po jakimś czasie) muł , wciskam gaz i w zakresie od 1000 do 3000 nic się nie dzieje ... nuda ... dłużyzna .... wciskam DNO i ziewam .

Brak charakterystycznego momentu w którym doładowanie przy 2000 osiąga wartość którą się czuje przyjemnym wgnieceniem w fotel .

Ja rozumiem że 10-cio letnie auto może się zepsuć ale nie wyświetla żadnego błędu ;) .

Czyściłem elektrozawory , EGR , symulowałem uszkodzenia odłączając poszczególne elektrozawory od podciśnienia - od razu wywalało odpowiedni błąd i silnik ewidentnie pracował źle .Po podłączeniu podciśnienia wszystko wracało do normy lecz turbo raz się czuje a raz nie - bez konkretnego powodu . Myślałem że może nalałem jakiegoś gó...a ale jakość paliwa nie ma chyba znaczenia bo tankuje w różnych miejscach i kiedyś nie miałem problemów. Wolałbym żeby wywalił jakiś error np. przepływka lub cokolwiek .... a tu nic .

Może ktoś miał podobny problem co my i oszczędzi nam kasy i nerwów.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by wnioskowac,że jest to przypadłośc mechaniczna.Podepnij kompa i zczytaj parametry pracy poszczególnych elementów(czy mieszczą się w granicznych wartościach) i łatwiej dojdziesz do usterki.I pod pompę też podłącz. :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

hm .. no dobra , zrobiłem sobie prosty interfejs na rs'a i za pomocą NTB komunikuje się ładnie z silnikiem i paroma innymi modułami .

Zrobiłem test i powypinałem kilka wtyczek :wink: i wszystko ładnie wskazało numerami błędów - podłączyłem zpowrotem a błędy wykasowałem :beer: .

Układ działa z softem AB-Com i tech2 , bloki pomiarowe czyta w trybie rzeczywistym - super - tylko co z tego ? nie mam do czego porównać parametrów , a jest sporo : temperatury w różnych miejscach ,

napięcia na różnych czujnikach ,

ciśnienie ,

obroty

i wiele bardziej lub mniej zrozumiałych parametrów .

Może ktoś dysponuje wiedzą na temat -- co obserwować i jakie symptomy i wartości parametrów odpowiadają jakim usterkom .

Może wspólnie damy radę przeforsować temat ?

 

Pozdrawiam posiadaczy Zosiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności