Skocz do zawartości

[1.3 CDTI i inne] Co można zrobić, żeby oszczędzić paliwo.


Rekomendowane odpowiedzi

te 8% to w druga stronę wychodzi- powinno byc -8%

Wydaje mi się, że jak licze oszczędność to w +. Bo przecież porównuje to co jest teraz z tym co było(100% [wczesniej] - 92% [teraz] = 8%). Na - oznaczałoby, że jest strata. Tak czy siak próg opłacalności jest wysoki, jakby nie patrzeć :shock:.

dokladnie tez tak myslę, paliwa (ON) maja naprrawde bardzo duża rozszarzalność cieplną.

za chilkę bede miał książke o produktach naftowych i tam powinna byc obliczona rozszerzalnosc cieplna, więc napiszę

Mi się także wydaje, że temperatura ma największe znaczenie. O ile w turbo silnikach intercooler schładza powietrze, żeby więcej go upchać. To paliwa nie trzeba upychać, a przecież i tak trzeba dostarczyć mu odpowiedniej ilości ciepła potrzebnej do zapłonu, a co jesli część tego ciepła dostarczyć wczesniej?

 

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No ok, może jest w tych oszczędnościach troche prawdy ale jak to sie odbija na silniku ? Może być też tak, że to co zaoszczędzi się na kilku tys km będzie 1/4 albo 1/5 tego co trzeba będzie wypakować jak coś kolokwialnie mówiąc "klynknie" w silniku. Czy biorąc pod uwagę rachunek długoterminowy to ma wogóle sens? Jakiś ma ale czy warto jeśli ten mały klekot pali ok 4,5-4,7 l/100km?

 

powiem tak, jesli miałoby to przynosic wymierne oszczednosci, to we flotach w firmach dawno to by było wprowadzone, a jakoś nie slyszalem o tym;

 

Wrócę jeszcze do kolegi:

Ja sądzę, że zasłanianie chłodnicy nie ma sensu.

Od tego jest termostat.

Kiedyś sobie zasłoniłem, to silnik się gotował, cały czas wentylator chodził i nie miał jak chłodzić, bo zasłonięta chłodnica.

Co prawda, to doświadczenia z benzyny.

 

Pisząc żaluzje miałem na myśli żaluzje http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif, czyli wg. mnie im szczelniejsza komora silnika tym szybciej silnik się nagrzewa. Żaluzja chwilę przed 90 otwierała by się(opuszczała, chowała) odsłaniając chłodnice, a w momencie otwarcia termostatu byłaby już odsłonięta. Taki ambitny plan :) może kiedyś się pobawię w to http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif. A zasłanianie w połowie na zimę chłodnicy powinno pomóc, a jeśli chłodnica dawała radę przy 30* to sądzę, że nawet połowa dałaby radę przy -5*.

 

 

powiem tak, jesli miałoby to przynosic wymierne oszczednosci, to we flotach w firmach dawno to by było wprowadzone, a jakoś nie slyszalem o tym;

nie zgadzam sie ... zeby firmy tego uzywały musiałoby to mieć wszelkie atesty, badania czy inne prawne bzdury. Co by tutaj sie nikt nie doczepił, że firma robi jakieś badania na autach. W firmie auto ma jeździć w sposób jaki zostało do tego przeznaczone (lać ropę i jeździć do serwisu na przeglądy i naprawy). Do tego dochodzą teorie spiskowe typu mafia itp., i inne podobne historie, że stopują takie rzeczy magnaci, którzy zarabiają na ropie. Zobaczcie kiedy produkt dostał nagrody, a teraz gdzie można go kupić? I kto wtedy o tym słyszał? A inna historia to taka, że to gówno daje :?:. Prawda gdzieś jest, jako ograniczeni możliwościami póki co nie jesteśmy w stanie określić, ani dokładnie zbadać to wszystko. Ale 20% to już znacząca różnica, wykraczająca poza granicę błedu (pomyłki) w testach. Czyli, ktoś musi się poświęcić i przetestować shit i udowodnić (zdjęcia, paragony może filmiki, warunki testów itp.), że to faktycznie działa/nie działa.

 

nie zgadzam sie ... zeby firmy tego uzywały musiałoby to mieć wszelkie atesty, badania czy inne prawne bzdury. Co by tutaj sie nikt nie doczepił, że firma robi jakieś badania na autach

żartujesz sobie, nawet nie wiesz jaka obecnie w firmach jest presja na ciecia ksoztów, a skoro produkt jest ogolnodostepny to po nie wymaga dodatkowych pozwolen przeciez

po2 nalezy uwaznie czytac to co piszą marketingowcy,

Ale 20% to już znacząca różnica,

nie 20 a do 20% jest napisane na stronie,

w sumie moglby to ktos przetestować, bo na google.pl brak opinii o tym produkcie

 

Jeżeli chodzi o rozgrzewanie silnika to zamontowałem niedawno plastikową dedykowaną płytę pod silnik i powiem, że silnik przynajmniej według wskaźnika rozgrzewa mi się niemal identycznie jak bez niej czyli po ok 5, 6 kilometrach. A co różnych cudów dolewanych do baku to byłbym ostrożny. Przecież obecnie każdy producent chciałby żeby niektóre przynajmniej z jego modeli paliły jak najmniej a żaden z nich nie poleca by stosować jakiś wspomagacz by osiągnąć jak najniższe spalanie

 

najtaniej jedzie się na gazie jeśli za drogo dieslem

No nie byłbym tego taki pewien, koszt przejechania 100km z moim poprzednim samochodzikiem na LPG jest niemal identyczny jak teraz moją corsą CDTI, a przy zastosowaniu oszczędniejszej jazdy możnaby nawet zejść do mniejszych kosztów.

 

Witam wszystkich zastanawiam się nad zakupem Corsy C 1.3 CDTI Właśnie ze względu na ekonomie bo wg danych producenta to to auto bardzo mało pali a jak jest naprawdę ile wam wasze ople palą?

 

dzisiaj liczyłem jaza pół na pół miasto/trasa i wyszło ok 4,5 l/100km, poprzedniej zimy przy mrozach -20 stopni ok 5l/100km, jazda nie jak emeryt ale nie kręce jej wysoko 2200-2400 obr. i zmiana biegu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności