Gość Anonymous Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Witam. Mam taki problem. Posiadam vectre 2.2 dti i przy temp -20 st pali na dotyk (świece wtedy grzeją długo), a przy małym mrozie okolo -5 , -8 st jest juz problem. Świece grzeją okolo 5 sekund i trzymam na rozruszniku kolejne 5 -6 sekund zeby zapalic. Przy dodatniej pemp świece wogóle nie grzeją i też okolo 6 sek na rozruszniku. Jak silnik jest cieply to zapala odrazu ale jak postoi okolo 3 - 4 godzin to trzeba znowu długo kręcić. Po zakupie wymieniłem świece żarowe, w wakacje stał 2 dni w garażu i nie odpaliłem go. Zapowietrzył sie, ale nieszczelność została usunięta. Wyczytałem też o specjalniej pompce do odpowietrzania układu i nie była ona używana przy naprawie (ostatnio wymienialem filtr paliwa ale nie w ASO i tez nie była używana ta pompka tylko został zalany filtr). Czy to może być przyczyną że troche powietrza krązy w układzie, czy może świece za krótko grzeją? I jeszcze mam pytanie czy w porannym rozruchu (znimny silnik) nie ważne w jakiej pemperaturze powinny grzać świece?? Podrawiam i czekam na odpowiedz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2371-problem-z-rozruchem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Wiesz szkoda wałkować 40 raz to samo więc daje Ci "małą" heh lekturke do poczytania:) http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=4449 Tam wszystko masz wyjaśnione.Poza tym witam na forum OPEL24. Mam jeszcze jedno pytanko.Jak się jeździ viki z tym silnikiem??Bo właśnie też myślę nad 2.2 dti po 2000 roku w kombi.Jak dynamika itp.Bo w astrze G z tym silnikiem to małe GTI:) 220 kmh i poniżej 10s do setki jak się nie mylę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2371-problem-z-rozruchem/#findComment-340148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Dzieki za ta linki ale tam nic nie wyczytałem takiego o moim przypadku:/ Tam opisane jest typowe zapowietrzenie (tak jak mi sie zdażyło). Samochod odpalil i po 2 sekundach zgasł i koniec. U mnie teraz to inaczej wygląda. Kręci kręci coś próbuje załapać i jeszcze chwile trzeba przytrzymac na rozruszniku i dopiero zapala. Nie wiem moze pompa wtryskowa daje za małe ciśnienie przy rozruchu albo sie gdzieś przy pompie zapowietrza. A jeździ sie dobrze, nie ma problemu wyprzedzaniem , 180km/h przy 3000 obr.min (prędkość podróżna). Spala w miare dobrze jak na taki silnik. czekam na jakieś dalsze wskazówki co może mu dolegać. Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2371-problem-z-rozruchem/#findComment-340005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Witam, To może być nieszczelność przewodów paliwowych lub uszczelniaczy... ale po objawach bardziej pasuje mi nieszczelność w samej pompie wtryskowej. W pierwszej kolejności zatankuj "pod korek" i ustaw autko "dupą do góry" nas noc. Jeżeli przyczyną jest nieszczelność to autko powinno z rana zapalić "z palca". Przez jakiś czas możesz tak pojeździć, ale przygotuj się na wydatki :-) Pojedź do serwisu BOSCHa, który specjalizuje się w Dieslu na diagnostykę pompy wtryskowej. Koszt ok. 100zł. Sama naprawa (praktycznie tylko BOSCH) zaczyna się od 1700 w górę. PS. Objawem padania pompy jest także wyższe spalanie o ok. 0,5 nawet do 1,5l/100km w zależności od ciężkości buta. PS2. Nie radzę kupować używanych pomp, ani po regeneracji bo można się przejechać, ani korzystać z innych "specjalistów". Pompa i oprogramowanie dla 22DTR nie jest popularne a i ustawienie konta wtrysku inne niż w popularniejszym 2.0. Lepiej z bólem przełknąć cenę BOSCHa i mieć gwarancję, że autko będzie sprawne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2371-problem-z-rozruchem/#findComment-335152 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokos Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 a oze przekaznik poszedl ci pod podgrzewania swiec??moze resztka sil jeszcze cos tam podgrzewa ale nie na tyle silnie zeby dal rade na wszystkie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2371-problem-z-rozruchem/#findComment-334855 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bowitek Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 I jeszcze mam pytanie czy w porannym rozruchu (znimny silnik) nie ważne w jakiej pemperaturze powinny grzać świece?? Swiece zalanczane sa dopiero przy ok -3st C. A problem lezy w czujniku cieczy chlodzacej i instalacji - w wyniku starzenia uklad traci parametry. Roznica jest nieznaczna, ale daje to wlasnie blad pomiarowy w granicach 3 - 4 st C i zmienia czas oraz punkt zalaczenia sie swiec zarowych (mam nadzieje, ze zrozumiale napisalem)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2371-problem-z-rozruchem/#findComment-334535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Kurcze a ja sie doczytałem że mogą być to trójniki plastikowe....zawór zwrotny....uszkodzony sterownik od wtrysku...sparciałe przewody....A świece załączane są od 47 stopni...powyżej tej temperatury nie załączają się w ogóle.No ale piszę to po raz kolejny ale co tam:P pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2371-problem-z-rozruchem/#findComment-334529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Ja tez mysle że to trójniki od przelwu. mój kolega miał podobny problem . pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2371-problem-z-rozruchem/#findComment-334456 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 No a uprzedzając pewnie kolejne pytanie Bartekkk, to te trójniki widać na poniższym zdjęciu <3 widać na foto> No ale równie dobrze może być to uszkodzenie sterowanie pompy lub samego wtrysku albo sparciałe przewody gdzieś gdzie dostaję sie powietrze lub zawór zwrotny przy pompie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2371-problem-z-rozruchem/#findComment-334444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.