Skocz do zawartości

Problem z rozruchem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam. Mam taki problem. Posiadam vectre 2.2 dti i przy temp -20 st pali na dotyk (świece wtedy grzeją długo), a przy małym mrozie okolo -5 , -8 st jest juz problem. Świece grzeją okolo 5 sekund i trzymam na rozruszniku kolejne 5 -6 sekund zeby zapalic. Przy dodatniej pemp świece wogóle nie grzeją i też okolo 6 sek na rozruszniku. Jak silnik jest cieply to zapala odrazu ale jak postoi okolo 3 - 4 godzin to trzeba znowu długo kręcić. Po zakupie wymieniłem świece żarowe, w wakacje stał 2 dni w garażu i nie odpaliłem go. Zapowietrzył sie, ale nieszczelność została usunięta. Wyczytałem też o specjalniej pompce do odpowietrzania układu i nie była ona używana przy naprawie (ostatnio wymienialem filtr paliwa ale nie w ASO i tez nie była używana ta pompka tylko został zalany filtr). Czy to może być przyczyną że troche powietrza krązy w układzie, czy może świece za krótko grzeją? I jeszcze mam pytanie czy w porannym rozruchu (znimny silnik) nie ważne w jakiej pemperaturze powinny grzać świece??

 

Podrawiam i czekam na odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wiesz szkoda wałkować 40 raz to samo więc daje Ci "małą" heh lekturke do poczytania:)

 

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=4449

 

Tam wszystko masz wyjaśnione.Poza tym witam na forum OPEL24.

 

Mam jeszcze jedno pytanko.Jak się jeździ viki z tym silnikiem??Bo właśnie też myślę nad 2.2 dti po 2000 roku w kombi.Jak dynamika itp.Bo w astrze G z tym silnikiem to małe GTI:) 220 kmh i poniżej 10s do setki jak się nie mylę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzieki za ta linki ale tam nic nie wyczytałem takiego o moim przypadku:/ Tam opisane jest typowe zapowietrzenie (tak jak mi sie zdażyło). Samochod odpalil i po 2 sekundach zgasł i koniec. U mnie teraz to inaczej wygląda. Kręci kręci coś próbuje załapać i jeszcze chwile trzeba przytrzymac na rozruszniku i dopiero zapala. Nie wiem moze pompa wtryskowa daje za małe ciśnienie przy rozruchu albo sie gdzieś przy pompie zapowietrza.

 

A jeździ sie dobrze, nie ma problemu wyprzedzaniem :(, 180km/h przy 3000 obr.min (prędkość podróżna). Spala w miare dobrze jak na taki silnik.

 

czekam na jakieś dalsze wskazówki co może mu dolegać. Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

To może być nieszczelność przewodów paliwowych lub uszczelniaczy... ale po objawach bardziej pasuje mi nieszczelność w samej pompie wtryskowej.

W pierwszej kolejności zatankuj "pod korek" i ustaw autko "dupą do góry" nas noc.

Jeżeli przyczyną jest nieszczelność to autko powinno z rana zapalić "z palca".

Przez jakiś czas możesz tak pojeździć, ale przygotuj się na wydatki :-)

Pojedź do serwisu BOSCHa, który specjalizuje się w Dieslu na diagnostykę pompy wtryskowej. Koszt ok. 100zł. Sama naprawa (praktycznie tylko BOSCH) zaczyna się od 1700 w górę.

PS. Objawem padania pompy jest także wyższe spalanie o ok. 0,5 nawet do 1,5l/100km w zależności od ciężkości buta.

PS2. Nie radzę kupować używanych pomp, ani po regeneracji bo można się przejechać, ani korzystać z innych "specjalistów". Pompa i oprogramowanie dla 22DTR nie jest popularne a i ustawienie konta wtrysku inne niż w popularniejszym 2.0.

Lepiej z bólem przełknąć cenę BOSCHa i mieć gwarancję, że autko będzie sprawne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze mam pytanie czy w porannym rozruchu (znimny silnik) nie ważne w jakiej pemperaturze powinny grzać świece??

Swiece zalanczane sa dopiero przy ok -3st C. A problem lezy w czujniku cieczy chlodzacej i instalacji - w wyniku starzenia uklad traci parametry. Roznica jest nieznaczna, ale daje to wlasnie blad pomiarowy w granicach 3 - 4 st C i zmienia czas oraz punkt zalaczenia sie swiec zarowych (mam nadzieje, ze zrozumiale napisalem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze a ja sie doczytałem że mogą być to trójniki plastikowe....zawór zwrotny....uszkodzony sterownik od wtrysku...sparciałe przewody....A świece załączane są od 47 stopni...powyżej tej temperatury nie załączają się w ogóle.No ale piszę to po raz kolejny ale co tam:P

 

 

swieczkivd3.th.jpg

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a uprzedzając pewnie kolejne pytanie Bartekkk, to te trójniki widać na poniższym zdjęciu <3 widać na foto>

 

silnikbezinstalacji4tv3.th.jpg

 

 

No ale równie dobrze może być to uszkodzenie sterowanie pompy lub samego wtrysku albo sparciałe przewody gdzieś gdzie dostaję sie powietrze lub zawór zwrotny przy pompie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności