Skocz do zawartości

wymiana tulei wahacza.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum. Swoją Asterkę posiadam od grudnia zeszłego roku. Jest to Astra z 1994 roku 1.7 DTL. Otóż ostatnio pojawiło się skrzypienie w tylnym lewym kole. Podejrzewam że jest to tuleja wahacza (ta gumowo metalowa). I tu moje pytanko czy trudno ją wymienić samemu??tzn. takim domowym sposobem bez specjalistycznych narzędzi. Słyszałscem że te tuleje są wbijane jakimiś specjalnymi narzędziami.Podobno ciężko ja tak wbić. Proszę o jakąś podpowiedz.Bo jakoś mi się nie uśmiecha płacić za tą przyjemność mechanikowi. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam cze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

najpierw to sprawdz hamulce ,a co do wymiany sinelbloków samemu ...heheh to jest możliwe ale wymaga cierpliwości i kombinatorstwa z rurkami imadłem itp ,ja za wymiane wszystkich czterech gumek w przednim zawieszeniu zapłaciłem 70 zł

 

to pewnie 35 za strone i tak warto dać bo goście mają prase i takie tam sprzęty zrobią szybko i bez bólu ,( w pobijanych palcach) oczywiście koszt gumek jeszcze dochodzi..

 

 

pozdrawiam :(

 

poprawiłem orty/zibi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ogólnie to jetem w domku raz w miesiącu a tu w czewie pod blkokiem nie dam rady naprawic nic więc pojechałem do mechaniak a on na to że trzeba amorki wymienić no i te gumy.Krzykną za to gdzies 250 zł więc troche sporo jak dla mnie przynajmniej (za samą robotę) więc pomyślalem że jesli nie da się samemu tej gumy wymienić(a raczej jest ciężko)to może lepiej cały wahacz zmienić.Zdaje sie że w nowy wahacz na aukcjach internetowych gdzieś 80 pln kosztuje. A jak ze zminą wahacza są jakies problemy??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja zmienialem tuleje w 2 samochodach pierwszy raz w fordzie fiescie a drógi a asterce za kazdym razem w przydomowym garazu ze znajomym i tak : w fiescie musielismy tuleje wypalac bo za nic w swiecie nie chcialy sie wybic w asterce wybilismy je bez problemu :mrgreen: troche dlubania jest ale w sumie nic strasznego :wesoly: no chyba ze bedea pozapiekane sruby a to juz ból :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zakładaniu tulei trzeba zwrócić uwaqę na znak taka strzałka na tulei musi sie pokrywać ze znakiem na wahaczu inaczej będziemy czuć drgania podczas jazdy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HArtur1
A jak ze zminą wahacza są jakies problemy??

 

Do odkręcenia są w sumie trzy nakrętki - oczywiście po zdjęciu koła :mrgreen:

Psiknij je wcześniej WD-40 i powinno pomóc.

Koszt całego wahacza nie jest kosmiczny, a roboty będzie znacznie mniej i szybciej.

Tuleje metalowo-gumowe mogą się łatwo wybić albo i nie. Jak nie to jest zabawa.

Dlatego jak możesz to wymień cały wahacz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności