Skocz do zawartości

Filtr oleju X18XE1 - problem z wymianą


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy ktoś może poradzić jak wymienić wkład filtra oleju a silniku X18XE1 (Astra G 1998r.)

Samochód dopiero przyjechał do Polski i teraz wychodzą drobne problemy.

Ktoś w serwisie u naszych zachodnich przyjaciół ukręcił wpust za klucz 19 w aluminiowej nakrętce zamykającej obudowę filtra oleju i teraz nie ma jak wymienić filtra.

Dołączona grafika

Dodatkowo jest mały wyciek oleju pomiędzy blokiem silnika a podstawą filtra oleju i dodatkowo obudowa ta ma tendencję do kręcenia się w bloku silnika-to jednak naprawię gdy odkręcę nakrętkę filtra.

Dołączona grafika

Nie chcę pokiereszować aluminiowej "nakrętki" filtra oleju odkręcając ją "żabką"

 

Teraz rodzi się pytanie - kiedy fachowcy z Niemiec ostatni raz wymieniali filtr oleju podczas wymiany oleju??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro urwany jest króciec to próbuj złapać za pozostałość ściągaczem do filtrów, ew. owiń paskiem klinowym lub skorzystaj z żabki - i tak nakrętkę należałoby wymienić bo problem będzie podczas zakręcania czy następnej wymiany.

p.s. słabiutkie fotki - miniaturki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej już nie dasz rady odkręcic tego. U mnie było to samo. Podstawa filtra i nakrętka jest z aluminium i lubi sie to zapiekac. Pozostaje Ci tylko rozwalic nakretke przecinakiem i potem odkręcisz podstawe( jest przykrecona na imbus12 w środku). No i oczywiście zakup nowych elementow tzw. podstawy i nakretki - koszt około 230zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi,

niestety takich informacji się spodziewałem.

Pozostaje tylko zakup nowych elementów i siłowe odkręcenie nakrętki.

Ciekawe tylko, od ilu zmian oleju "niemiaszki" nie wymieniały filtru??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doraźnie problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Pomogły specjalne samozaciskowe szczypce do odkręcania filtrów oleju i jednoczesne opukiwanie młotkiem. Nakrętka nieznacznie podrapana z zewnątrz-zostanie wymieniona przy następnej wymianie oleju.

Wkład filtra był baaardzo zanieczyszczony. Nie wiadomo od kiedy nie był wymieniany.

Wlałem półsyntetyk GM 10W40 , może nie wypłucze całego wnętrza silnika.

Następną wymianę oleju i filtru , przeprowadzę za ok.5000km - może w ten sposób przedłużę żywot silnika (160 000km).

 

Przy okazji dowiedziałem się, że podobno ten problem występuje wtedy, gdy zimna nakrętka filtra zostanie dokręcona kluczem na gorącym silniku - wkręca się ją wtedy głębiej i później jest problem z odkręceniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności