Gość Anonymous Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Witam wszystkich. Dawno mnie to nie było i w zasadzie od razu przychodzę z dość poważnym problemem. Wczoraj 200km od domu nastąpiła awaria w Transporter 1.9D 92r. Mianowicie w czasie jazdy z prędkością ok. 80km/h zerwał się pasek od alternatora, wkręcił w pasek rozrządu który zmienił swoje położenie - przestawił się - tak powiedział miejscowy tam mechanik. silnik nie pali. bez większych oględzin zawołał 3-4tys za naprawę. auto jednak wróciło do domu na holu. i teraz moje pytanie czy rzeczywiście pewne jest to że pogięły się zawory itd i silnik jest do poważnego, kosztownego remontu? czy może problem może się okazać mały i skończy się na wymianie i fachowym ustawieniu pasków? bardzo proszę o pomoc, auta potrzebuje do pracy i bardzo zależy mi na czasie. będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi, pomoce, sugestie. pozdrawiam owender   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23991-rozrz%C4%85d-przestawiony-w-czasie-jazdy-jakie-konsekwencje/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Zazwyczaj w takich przypadkach zaczyna się od rozebrania pokrywy/osłony rozrządu i sprawdzenia poprawność ustawienia. Następną czynnością może być założenie poprawnie paska i obrócenie wałem w celu sprawdzenia nieprawidłowości. Jeśli nic nie blokuje silnika można pokusić się jeszcze o sprawdzenie kompresji na poszczególnych cylindrach co może nam wykluczyć np uszkodzenie zaworów. Przy niektórych motorach przestawienie paska o 2 zęby nie musi wyrządzić szkody, a przy innych (zwłaszcza dieslach) mogą być do wymiany zawory i części "sąsiadujące". Czyli głowica może wymagać ściągnięcia i naprawy. Biorąc poprawkę na podane wyżej koszty - są naciągane, może ze wzgl. na obce tablice rejestr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23991-rozrz%C4%85d-przestawiony-w-czasie-jazdy-jakie-konsekwencje/#findComment-137232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 prponowal bym zdjac oslone rozrzadu i sprwdzic gdzie jest przestawiony znak,moze mialej farta i przeskoczyl ci tylko na pompie wtryskowej,w vw ustawiasz wal na znaku przez otwor w skrzyni,rozrzad na znaku z przodu,pompe blokujesz na okraglym otworze w kole pompy wtryskowej,pozniej obroc silnikiem dwa razy 360 stopni ale zrob to kluczem a nie rozrusznikiem,jak obkreci bez wiekszych oporow to sproboj odpalic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23991-rozrz%C4%85d-przestawiony-w-czasie-jazdy-jakie-konsekwencje/#findComment-136895 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.