Skocz do zawartości

Rozrząd - przestawiony w czasie jazdy. Jakie konsekwencje?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Dawno mnie to nie było i w zasadzie od razu przychodzę z dość poważnym problemem. Wczoraj 200km od domu nastąpiła awaria w Transporter 1.9D 92r. Mianowicie w czasie jazdy z prędkością ok. 80km/h zerwał się pasek od alternatora, wkręcił w pasek rozrządu który zmienił swoje położenie - przestawił się - tak powiedział miejscowy tam mechanik. silnik nie pali. bez większych oględzin zawołał 3-4tys za naprawę. auto jednak wróciło do domu na holu. i teraz moje pytanie czy rzeczywiście pewne jest to że pogięły się zawory itd i silnik jest do poważnego, kosztownego remontu? czy może problem może się okazać mały i skończy się na wymianie i fachowym ustawieniu pasków?

bardzo proszę o pomoc, auta potrzebuje do pracy i bardzo zależy mi na czasie.

będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi, pomoce, sugestie.

 

pozdrawiam

owender

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj w takich przypadkach zaczyna się od rozebrania pokrywy/osłony rozrządu

i sprawdzenia poprawność ustawienia. Następną czynnością może być założenie poprawnie paska i obrócenie wałem w celu sprawdzenia nieprawidłowości. Jeśli nic nie blokuje silnika można pokusić się jeszcze o sprawdzenie kompresji na poszczególnych cylindrach co może nam wykluczyć np uszkodzenie zaworów.

Przy niektórych motorach przestawienie paska o 2 zęby nie musi wyrządzić szkody, a przy innych (zwłaszcza dieslach) mogą być do wymiany zawory i części "sąsiadujące". Czyli głowica może wymagać ściągnięcia i naprawy.

Biorąc poprawkę na podane wyżej koszty - są naciągane, może ze wzgl. na obce tablice rejestr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prponowal bym zdjac oslone rozrzadu i sprwdzic gdzie jest przestawiony znak,moze mialej farta i przeskoczyl ci tylko na pompie wtryskowej,w vw ustawiasz wal na znaku przez otwor w skrzyni,rozrzad na znaku z przodu,pompe blokujesz na okraglym otworze w kole pompy wtryskowej,pozniej obroc silnikiem dwa razy 360 stopni ale zrob to kluczem a nie rozrusznikiem,jak obkreci bez wiekszych oporow to sproboj odpalic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności