Skocz do zawartości

Radykalny wzrost zużycia chwilowego paliwa. Jaka przyczyna


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem Vectry 1.9 CDTI wersja GTS 120 KM i po ostatnim wypalaniu filtru cząstek stałych który się poprawnie wypalił nie wiem dlaczego ale zużycie chwilowe paliwa przy przyspieszaniu prawie ze się podwoiło. Czy ktoś może wie dlaczego ??

Proszę o jakąś radę.

 

Dzięki

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24023-radykalny-wzrost-zu%C5%BCycia-chwilowego-paliwa-jaka-przyczyna/
Udostępnij na innych stronach

skad wiesz ze poprawnie sie wypalil? jak to stwierdziles?

 

moze wypalanie sie nie zakonczylo o masz zapchany dpf - wiec zeby uzyskac to samo przyspieszenie depta sie mocniej pedal gazu=wieksze spalanie

wzroslo ci spalanie srednie?

 

Skoro pomaranczowa kontrolka na panelu informujaca o tym wlasnie wypalaniu zgasla sama w czasie jazdy to chyba sie wypalil ?? tak mi sie wydaje. Srednie zuzycie tez wzroslo mam okolo 9.0 l na 100 teraz w cyklu miejskim.

 

Skoro pomaranczowa kontrolka na panelu informujaca o tym wlasnie wypalaniu zgasla sama w czasie jazdy to chyba sie wypalil ?

jaka kontrolka?

srednie spalanie z wypalaniem czy bez wypalania?

 

No w momencie wypalania na panelu pomiedzy zegarami pojawia sie pomaranczowa kontrolka sygnalizujaca o tym ze samochod przeszedl w etap wypalania filtra dpf wtedy oczywiscie moc spadla i wzroslo zuzycie paliwa ale ten proces sie zakonczyl pozniej wszystko wrocilo do normy ale zuzycie [paliwa w trakcie przyspieszania jest nadal duzo wyzsze niz wczesniej.A tak wogole to juz mam przerobiony ten filtr talk ze juz nie musze go wypalac wiecej. Koszt 200 zl. Ale problem ze spalaniem dalej jest

 

wiem ze tak jest w instrukcji obslugi,

ale jestes pierwsza osoba (poza jedna wymiana zdan w innym temacie) ktora ma taki przypadek ze podczas wypalania swieci sie kontrolka.

z tego co wiem, co mi mowiono, co w ASO mowiono przy wypalaniu DPFu kontrolka sie nie swieci - dopiero jak DPF jest zapchany i z jakichs powodow nie moze zostac zainicjowane badz zakonczone to zapala sie kontrolka swiec zarowych (i mruga)

i to moze powodowac ze masz zwiekszone spalanie - jesli mozesz podjedz gdzies na techa i sprawdz stopien zapelnienia dpfu, mozesz tez sprobowac samemu odczytac bledy ale bym na to nie liczyl - raportowano juz ze w vectrze metoda domowa nie dziala. no ale sprobowac warto to nic nie kosztuje... :(

 

Tak jak juz wspominalem na dzien dzisiejszy mam wyeliminowany filtr dpf jest poprostu przerobiony tak ze jest nie uzywany, a spalanie wciaz wieksze.

Chyba podskocze to jakiegos techa z tym.

 

Dzieki

 

sorki, nie doczytalem z tym przerobieniem dpfu... mozesz to rozwinac?

jak to zrobiles?

 

Hej Sorki ze nie odpisałem wczoraj ale nie miałem już czasu. A wiec ja osobiście tego nie robiłem ale człowiek który to robił opisał to w sposób następujący. W środek filtra zostały wmontowane jak on to nazwał rurki podciśnieniowe które maja za zadanie przeniesienie spalin bezpośrednio do wydechu omijając filtr dpf. Czujnik dalej widzi widzi filtr dpf czysty wiec nie wypala a za pomocą tych rurek filtr się nie zanieczyszcza. Koszt 200 zł.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności