Skocz do zawartości

spalanie kadecik 1.4i


Gość djkrzyzak

Rekomendowane odpowiedzi

:beer: siemka wszystkim pisze do was bo chciałbym się poradzić co mam zrobić w takiej sprawie???

mam kadecika rocznik 90-91 i mam troszkę dziwne spalanie ponieważ w mieście pali około 7-8 litrów a w trasie 6-6,5 litrów, a chciałbym dodać ze mam katalizator w moim autku. co mam zrobić żeby mniej palił :D:D

i jeszcze jedna sprawa bo nie wiem czy to ma znaczenie :beer: ale jak dłużnej postoje na światłach to zapala mi się pomarańczowa kontrolka od pompy :beer: albo to jest o silnika. Czy to tez mam jakieś znaczenie w spalaniu :(:beer:

 

poprawiłem w tytule/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Spalanie jakie podajesz mieści się w normach fabrycznych, podanych w książce. Nie napisałeś czy skrzynię masz 4 czy 5 biegów i z jaką prędkością poruszasz się na trasie. Dane producenta dotyczące silnika 1.4i czyli c14nz: cykl miejski ok.8,6 l/100 km; trasa przy 90 km/h - 5,8 l/100km; a przy 120 km/h - ok. 7,5 l/100km. Zapalanie się pomarańczowej lampki to jest objaw normalny przy dłuższym postoju na włączonym silniku, także w czasie jazdy może się na chwilę zapalić i za kilka sekund zgasnąć. Tak jest napisane w fabrycznej książeczce, którą dostałem od Niemca przy zakupie auta. Jakbyś jeszcze czegoś z danych potrzebował to służę pomocą. Mam nawet dwa egzemplarze tej oryginalnej książeczki jakby ktoś potrzebował. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Spalanie jakie podajesz mieści się w normach fabrycznych, podanych w książce. Nie napisałeś czy skrzynię masz 4 czy 5 biegów i z jaką prędkością poruszasz się na trasie. Dane producenta dotyczące silnika 1.4i czyli c14nz: cykl miejski ok.8,6 l/100 km; trasa przy 90 km/h - 5,8 l/100km; a przy 120 km/h - ok. 7,5 l/100km. Zapalanie się pomarańczowej lampki to jest objaw normalny przy dłuższym postoju na włączonym silniku, także w czasie jazdy może się na chwilę zapalić i za kilka sekund zgasnąć. Tak jest napisane w fabrycznej książeczce, którą dostałem od Niemca przy zakupie auta. Jakbyś jeszcze czegoś z danych potrzebował to służę pomocą. Mam nawet dwa egzemplarze tej oryginalnej książeczki jakby ktoś potrzebował. Pozdrawiam

ja tak jeżdżę mniej więcej do 140 km/h a skrzynie mam 4. To jest kadecik 1.4i kat tak mam napisane. Książki nie dostałem do mojego kadecika wiec się pytam czy to jest normalne takie spalanie. a co do tej kontrolki to jak mi się zapali to już w ogóle nie gaśnie dopiero jaki zgaszę silnik i zapale go ponownie po jakiejś chwili. Pytałem się znajomych co to morze być to powiedzieli ze coś mi się dzieje z komputerem albo z zapłonem. Mówili żeby się podpiąć pod kompa i sprawdzić, odczytać kody błędów. Czy to pomoże :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie spalanie to jest norma, szczególnie przy tak ciężkiej nodze - to nawet powiem że dość mało. A co do lampki - tak na szybko to ci powiem że nie trzeba podpinać pod kompa aby odczytać błędy. Wystarczy że zewrzesz styki A i B w złączu diagnostycznym, włączysz kluczyk (nie uruchamiając silnika) i odczytasz kod błędu, przy pomocy błyskania tejże właśnie kontrolki. No i dowiesz się co go boli. Zresztą sporo jest na ten temat na forum (wystarczy poszukać). Ale jakby co to pisz. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówili żeby się podpiąć pod kompa i sprawdzić

, odczytać kody błędów. Czy to pomoże :D

jest na forum jak to zrobić, opcja szukaj.

 

co do kontrolki to pisane na forum było, że w momencie kiedy się zaświeci, komputer przechodzi w tryb awaryjny i automatycznie zwiększa się zużycie paliwa.

 

leninband, nie pisz że to normalne jak Ci się zaświeci kontrolka silnika bo śmiać się chce :D

 

kolego djkrzyzak, zczytaj błędy i będzie wiadomo co dalej począć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie spalanie to jest norma, szczególnie przy tak ciężkiej nodze - to nawet powiem że dość mało. A co do lampki - tak na szybko to ci powiem że nie trzeba podpinać pod kompa aby odczytać błędy. Wystarczy że zewrzesz styki A i B w złączu diagnostycznym, włączysz kluczyk (nie uruchamiając silnika) i odczytasz kod błędu, przy pomocy błyskania tejże właśnie kontrolki. No i dowiesz się co go boli. Zresztą sporo jest na ten temat na forum (wystarczy poszukać). Ale jakby co to pisz. Pozdrawiam

 

A w którym miejscu znajde to złącze diagnostyczne ;p gdzie tego dokładnie szukać :wesoly::)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djkrzyzak, kompa powinieneś mieć standardowo, po prawej stronie przed słupkiem drzwi pasażera. :wesoly: Przed przednim słupkiem na wysokości kieszeni w drzwiach.

 

a złącze tez zam jest czy gdzieś koło silnika??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a złącze tez zam jest czy gdzieś koło silnika??

Też tam, wypinasz złącze od kompa i zwierasz A z B i masz kody błędów. Daj mi adres email to Ci wyślę książkę Opel Kadett sam naprawiam, tam wszystko jest. :wesoly: W twoim autku powinien być monowtrysk MULTEC, nawet gdyby nie to w książce, o ktorej pisałem wszystko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności