Skocz do zawartości

Silnik głośniej się zachowuje przy 80 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

przy prędkości obrotowej i linowej.

jak jadę na 5 biegu 80 to mam jakie 2800 rpm

 

na niższych biegach nie sprawdzę czy tak jest bo nie piłuję tak samochodu :beer:

 

jesli taka przypadłość była by od kół to chyba po osiągnięciu 90 dalej by mi tak głosniej chodził a po przekroczeniu 90 on wraca do normy.

 

pozdrawiam

 

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

na niższych biegach nie sprawdzę czy tak jest bo nie piłuję tak samochodu :beer:

ja bym sie neie cieszył, bo z tego co napisałes wczesniej ze jezdzisz 50km/h na piątce to wcale bym sie nie zdziwił że te dzwieki pochodzą od skrzyni albo jakiegos el napedowego,

sprawdz czy na innych biegach tez przy 80km/h wystepuje takie odgłosy też to bedziemy wiedzieli

 

jesli taka przypadłość była by od kół to chyba po osiągnięciu 90 dalej by mi tak głosniej chodził a po przekroczeniu 90 on wraca do normy.

hmm, ja tylko probuje pomoc. nie wiem moze tak powinno byc. ale...

porownujac problem z drganiami - jesli pojawiaja sie przy okreslonej predkosci to zazwyczaj od niewywazenia kol, jesli natomiast przy okreslonej predkosci obrotowej to od silnika. wiec w ten sposob mozna ograniczyc zakres poszukiwan.

 

moze to byc rowniez jakis problem z aerodynamika.

moge tylko powodzenia zyczyc...

 

ja bym sie neie cieszył, bo z tego co napisałes wczesniej ze jezdzisz 50km/h na piątce to wcale bym sie nie zdziwił że te dzwieki pochodzą od skrzyni albo jakiegos el napedowego,

czyli sugerujesz że przeciążam silnik?

jeżdzę stylem ecodriving ale nie z dbałości o środowisko tylko oszczędności paliwa

proszę rozwiń swoją wypowiedz

 

hmm, ja tylko probuje pomoc.

dzięki kicaj kazda rada jest cenna

 

pozdrawiam

 

Jak dla mnie to Twój styl jest po prostu zbyt "ECO" jeśli jeździsz na takich niskich obrotach. W mojej Corsie 1.4 auto wpadało w drgania w określonych prędkościach obrotowych niezależnie od biegu. Oczywiście były one bardziej wyczuwalne przy wyższych prędkościach ale i na trzecim biegu dało się je odczuć. Wyciszyło je trochę zmiana zawieszenia i o dziwo przelotowy tłumik końcowy.

 

jeżdzę stylem ecodriving

podejrzewam ze twój styl ma mało wspolnego z ecodriving- tylko bez obrazy,

jesli pojawiaja sie przy okreslonej predkosci to zazwyczaj od niewywazenia kol, jesli natomiast przy okreslonej predkosci obrotowej to od silnika. wiec w ten sposob mozna ograniczyc zakres poszukiwan.

no wałsnie idzmy w tym kierunku, czasem w autach, wystepuje zjawisku rezonansu przejawiajace sie np przy pewnej predkości, znajomy mial to keidys w prawie nowej astrze, miedzy 115-118 km/h,

nie chce zebys mnie zle odebrał- ja stawiam, ze to twoj styl jazdy wpłynął bądz wpływa na to po cześci :beer:

 

co do tematu to z pewnością jakiś rezonans,

 

wtrącę swoje trzy grosze co do Twojego stylu jazdy. na jakiej podstawie twierdzisz że 5 od 50 km/h jest ekonomiczną jazdą? butowanie przy dużym obciążeniu, rozwalone panewki i pogięty wał poprawiają ekonomię?

 

50km/h na 5 wow :beer: podziwiam :beer: mi jak szumiało tak kolo 80km/h to okazalo sie ze to skrzynia biegów :beer: dopominala sie amciu w postaci wymiany oleju :beer: bo mialem mniej niż 1L w skrzyni i teraz wszystko smiga :beer:

 

czasem w autach, wystepuje zjawisku rezonansu przejawiajace sie np przy pewnej predkości,

rezonans kojarzy mi się z drganiami, a u mnie nic takiego nie występuje jest tylko wyższy ton silnika - ale ok powiedzy że jest to rezonans, jak temu zaradzić czy, może taki mankament i nic się z tym nie zrobi ?

 

na jakiej podstawie twierdzisz że 5 od 50 km/h jest ekonomiczną jazdą?

trochę czytałem o tym i np :

 

Zasady jazdy w stylu ECO:

1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.

2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.

3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do ž głębokości.

4. Nie jedź na luzie – jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.

5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.

6. Ruszaj od razu. Nie rozgrzewaj silnika na postoju.

7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.

8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.

9. Bądź przewidujący – unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.

10. Unikaj zbędnego obciążenia.

11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik, zawieszenie).

12. Planuj podróż – czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy samochód jest najlepszym środkiem transportu? Unikaj jazdy na dystansie poniżej 4 km.

Należy zawsze pamiętać, że w sytuacji zagrożenia na drodze zapominamy o powyższych zasadach i robimy wszystko aby nie doszło do kolizji czy wypadku.

 

 

w moim przypadku jadąc na 4 podczas zmiany na 5 mam ~ 1800 rpm, wg artykułu najpoźniej 2500 rpm

 

i następne:

butowanie przy dużym obciążeniu, rozwalone panewki i pogięty wał poprawiają ekonomię?

W związku z pierwszą z zasad nasuwa się pytanie związane z powszechnym (ale niesłusznym) przekonaniem, że jazda na 5. lub 6. biegu z prędkością 50-60 km/h może prowadzić do uszkodzenia silnika. W przypadku współczesnych konstrukcji z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa sytuacja jest jasna – oprogramowanie zapobiegnie ewentualnemu uszkodzeniu odcinając zapłon przy zbyt niskich obrotach. W starszych autach wystarczy znaleźć prędkości przy których silnik zaczyna się „dławić" na poszczególnych biegach i pilnować aby na danych przełożeniach utrzymywać prędkości o kilka km/h wyższe. Niezależnie od generacji silnika obowiązuje zasada – każde wyraźne przyspieszanie należy poprzedzić redukcją biegu (nawet o 2-3 przełożenia, np. z 6 na 3), co będzie zdrowsze dla układu napędowego i skróci czas rozpędzania.

 

teksty zaciągnięte z pierwszego lepszego wyszukaniaw google :

http://www.autocentrum.pl/go/338__Eco_Driving_-_oszczednie_nie_znaczy_wolno__1928583083.html

 

jeśli jestem w błędzie proszę o sprostowanie

 

dalsze rady także się przydadzą

 

pozdrawiam

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności