Gość Anonymous Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Witam - drodzy forumowicze. Jest to mój pierwszy post. Proszę zarazem o wyrozumiałość. Pojazd to Opel Astra 2 r prod. 1999 czerwiec - 4 dr sedan. Kilka dni temu miałem dziwną awarię hamulców tylnych. Zapiekły się. Przyczyna...nieznana Płyn hamulcowy oczywiście się zagotował od jazdy około 2 km w taki stanie. Hamulce miały niewielki opór, ale jednak to wystarczyło. Po rozłożeniu i ponownym złożeniu zadziałało. Jednak w jednym z cylinderków - (dla informacji są to bębny ), dokładnie prawym tylnym odpadł ten niewielki pierścień grubości 1-2 mm który styka się bezpośrednio ze szczęką hamulcową. O dziwo nie spowodowało to mniejszej skuteczności hamowania. O tym , że to odpadło sygnalizowało większe słyszalne tarcie – wyłącznie podczas hamowania. Owy element dostał się pomiędzy szczękę a bęben i sobie spokojnie na niej leżał - dopiero naciśniecie na pedał hamulcowy powodowało, że ten mały element blaszki tarł – co było słyszalne. Moje pytania: 1. Czy skoro nie ma wycieków – skuteczność hamowania bez zmian – to czy powinienem wymieniać ten cylinderek?? A jeśli tak to na jaki??? Może pytanie początkowo nie brzmi zbyt mądrze, ale kupiłem właśnie cylinderek, jednak pomimo mojego zaakcentowania, że ma to być do ASTRY 2 i wskazaniem dokładnego modelu i marki – dostałem chyba od Astry 1. Jest to model: Delphi Lockheed LW50008. Sprzedawca zapewniał, że będzie pasował, jednak mam wrażenie, że ciut się różni od tego jaki miałem w moim.... Ale może to tylko wrażenie. 2. Co z płynem hamulcowym...?? Wymieniać także, a jeśli uważacie, że tak to jaki proponujecie?? Czy znalazłby się ktoś, kto zechciałby mnie nieco oswoić z wiedzą?? Pozdrawiam zarazem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Jest to model : Delphi Lockheed LW50008 Daewo, Astra F i niektóre silniki Astra G (sedan, kombi) i nie tylko jako iż nie widzę w profilu pojemności ani symbolu to nie potwierdzę czy jest do tego auta Czasami są cienkie blaszki na tłoczkach i służą one jako powiedzmy - prowadnica/ trzymacz szczęk. Tej akurat nie widzę i nie potwierdzę Zaleca się wymianę płynu np co 2-lata więc za jednym zamachem możesz to zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Jest to model : Delphi Lockheed LW50008 Daewo, Astra F i niektóre silniki Astra G (sedan, kombi) i nie tylko jako iż nie widzę w profilu pojemności ani symbolu to nie potwierdzę czy jest do tego auta Czasami są cienkie blaszki na tłoczkach i służą one jako powiedzmy - prowadnica/ trzymacz szczęk. Tej akurat nie widzę i nie potwierdzę Zaleca się wymianę płynu np co 2-lata więc za jednym zamachem możesz to zrobić. Przede wszystkim bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Oczywiście mój błąd: jest to ASTRA G 1999 r., silnik 1,4 16V 90 KM. Niestety nie wiem jaki kod silnika A co do blaszki - faktycznie taka mała blaszka, która w zasadzie nie wiem do czego służy... Podkładka...? Natomiast co do płynu hamulcowego - już kupiony 1 litr BENDIX Jurid DOT-4. Dokładnie ma pojemność 985 ml. Czy wystarczy..??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Też podany jako do tego silnika najważniejsze aby śr tłoczków w cylinderku była taka sama z lewej jak i prawej strony auta tu akurat podają 19mm Śmiało tyle starczy a i jeszcze zostanie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Też podany jako do tego silnika najważniejsze aby śr tłoczków w cylinderku była taka sama z lewej jak i prawej strony auta tu akurat podają 19mm Śmiało tyle starczy a i jeszcze zostanie Jeszcze raz dzękuję za szybką odpowiedź. Nie wiem co masz na myśli.... 19 mm.... Tu mi wyszło nieco inna wartość..... Nie mniej np. na stronie http://www.autos.pl/advanced_search_result.php?showcat=1&cat=0&cPath=M-O_84_3406_10166&category=Uk%C5%82ad%20hamulcowy&subcategory=Cylinderek%20hamulcowy&keywords=pokaz&i=16&j=1 wskazuje na to, że faktycznie pasuje. Cóż...Trzeba to sprawdzić...... Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 19mm to średnica tłoczka pod gumową osłoną i jednocześnie wchodząca do wnętrza cylindra   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.