Skocz do zawartości

Astra H 1.7 cdti 101 hp ciągłe usterki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, już od dłuższego czasu przymierzałem się do zarejestrowania na forum, ale dopiero ostatnie kilka dni przyspieszyło moją decyzję ;)

 

Nie chcę tworzyć piętnastu oddzielnych postów dlatego postaram się zebrać wszystkie usterki w jednym celem oszczędności miejsca i czasu czytających.

 

A więc po kolei, jestem właścicielem już trzeciego Opla Astry z rzędu, jeździłem poprzednimi modelami (F i G) i nigdy nie miałem do nich zastrzeżeń.

Obecny samochód kupiłem niecałe 1,5 roku temu z przebiegiem 130 tys. km (rocznik 2005). Co gorsza był to model poleasingowy z ING Car Lease. Jeździł on we flocie aut Cadbury-Wedel.

 

Przez ten czas zrobiłem ponad 36 tys. km. i teraz mam pytanie do forumowiczów, czy moja kochana Astra jest po prostu pechowa czy też miałem olbrzymie szczęście i trafiłem na wyjątkowo zajechany egzemplarz :) ...

Oto usterki które ostatnio nie dają mi spokoju:

 

1-Bardzo głośne stukanie przy przejeżdżaniu przez śpiących policjantów i przy kręceniu kierownicą w miejscu; oprócz tego podczas jazdy bicie z okolic prawego przedniego koła (miesiąc temu samochód był w serwisie bo padł czujnik ABS-u i wymieniono piastę z czujnikiem ABS w prawym kole). Aha, ze wspomaganiem nie ma problemu, kierownica kręci cały czas tak samo.

 

2-kompletnie zmatowiałe reflektory - poprzednim modelem jeździłem 6 lat od nowości a klosze były idealnie przejrzyste pomimo tego że myłem go często na myjce automatycznej... W związku z tym mam pytanie czy można je zregenerować?? W warsztacie z usług którego korzystałem do tej pory powiedzieli że z chęcią wymienią je na nowe ;/

 

3-Maska przypomina ser szwajcarski tak samo jak przednia szyba - cała w odpryskach kamyków wielkości ziarenek piasku. Lakier nie jest metaliczny - standardowy niebiesko granatowy. Czy lepiej polakierować całość czy może poszukać używanej maski w tym samym kolorze? Co wyjdzie taniej?? Boję się że może nie przetrwać kolejnej zimy i wejdzie rdza... Z przednią szybą narazie się wstrzymam, jeszcze trochę przez nią widać ;p

 

4-Klapa bagażnika atakuje bez uprzedzenia (kombi). W sumie pierwszy raz widzę żeby w czteroletnim samochodzie już była tak wyrobiona że trzeba trzymać ją ręką żeby cokolwiek zapakować..

 

5-Tapicerka foteli zmechacona i wytarta, powycierana gałka zmiany biegów, mieszek, zdarty srebrny lakier z guzika od ręcznego.. Wnętrze wygląda gorzej niż w 12 letniej astrze mojego znajomego.. Wygląda na ponad 300 tys. km pomimo tego że ma niecałe 200..

 

6-Fotel kierowcy ma połamany stelaż, już raz był spawany ale nic to nie dało i po miesiącu znowu połamał się dzięki czemu prowadząc auto jest się nienaturalnie wygiętym. Mój były warsztat twierdzi że nie da się fotela naprawić i już, proponują kupno wszystkich foteli na Allegro i wymianę. A gwarancji nie ma na to że fotel kierowcy albo pasażera nie będzie znowu połamany...

 

7-Tuż po zakupie miałem problem ze sparciałymi i pękającymi wężykami od chłodnicy dzięki czemu zszedł mi cały płyn a ja nie mając wyświetlacza komputera pokładowego ani żadnego wskaźnika temperatury ledwo co się zorientowałem i o mało co ugotowałem auto..

 

8-Od tamtej pory z wężykami jest spokój (wymieniłem wszystkie), ale podczas jazdy często świeci się kontrolka od hamulca ręcznego, a silnik przełącza się w tryb awaryjny i zmniejsza moc (kontrolka check engine) co jest szczególnie stresujące zwłaszcza podczas wyprzedzania tirów :) aha a płyn chłodniczy i tak muszę dolewać co jakiś czas chociaż wycieków nie ma...

 

Także drodzy forumowicze jestem trochę tym podłamany... Kupując diesla z tak małym przebiegiem myślałem że jedyne co będę musiał zrobić to wlewać paliwo i już, a tutaj wszystkie oszczędności związane z niskim spalaniem idą w ^%$^ i dodatkowo trzeba jeszcze dołożyć do biznesu.. Większość tych rzeczy wyszła podczas ostatnich sześciu miesięcy użytkowania...

Teraz mam prośbę do forumowiczów o przybliżenie mi tych usterek, tzn z czym mają związek i jakie ewentualnie wydatki na ich usunięcie mnie czekają. Zdaję sobie sprawę że zapewne niemałe ale ewentualna wiedza na ten temat pomoże mi przy negocjacjach z warsztatem:)

Do tej pory korzystałem z usług ASO i jednego warsztatu w okolicach Otwocka i niestety muszę powiedzieć że kompletnie nie znają się na robocie. Większość usterek była wg nich typowa dla tego modelu i jedyne co mogli zrobić to szukać ich przyczyn metodą biblijną (szukajcie aż znajdziecie). Dlatego poszukuję warsztatu najlepiej w okolicy prawobrzeżnej Warszawy, pewnego który nie odwali fuszerki a naprawi auto raz a dobrze. Samochód służy mi do pracy i jeżdżenie średnio raz w tygodniu żeby usuwać kolejne usterki nie wchodzi tu w rachubę. Nie wkleiłem tego tematu tylko do działu warsztaty ponieważ chciałem przedstawić go szerszemu gronu forumowiczy. Pozdrawiam i obiecuję uzupełnić swój profil o zdjęcia mojego padła znaczy się muła :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24435-astra-h-17-cdti-101-hp-ci%C4%85g%C5%82e-usterki/
Udostępnij na innych stronach

Bardzo głośne stukanie

trzeba namierzyć gdzie stuka,innej rady nie ma

kompletnie zmatowiałe reflektory

poszukaj na forum,było o przywracaniu lśnienia http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=15208&postdays=0&postorder=asc&highlight=klosze&start=9

Maska

malowanie od 250-400 w zależnosci od majstra

Klapa bagażnika atakuje

kontratakuj-daj nowe siłowniki ,są po 5 dych http://209.85.135.132/search?q=cache:KPZ0VtOJfNsJ:www.allegro.pl/item751092484_teleskop_silownik_klapy_opel_astra_h_kombi.html+si%C5%82ownik+klapy+astra+H&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefox-a

Tapicerka foteli zmechacona i wytarta, powycierana gałka zmiany biegów, mieszek, zdarty

wymiana tapicerki na fotelu kosztuje u mnie 150-200zł,a mieszki i gałkę mozna też dać nowe,tanie mieszki są w Realu

silnik przełącza się w tryb awaryjny i zmniejsza moc

wciśnij gaz i hamulec do dechy i włącz zapłon,odczytaj nr błędu z licznika przebiegu dziennego-potem napisz co wyszło

twój przebieg moze mieć faktycznie ze 300 tyś

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24435-astra-h-17-cdti-101-hp-ci%C4%85g%C5%82e-usterki/#findComment-133593
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

 

-Stukanie jest przy kręceniu kierownicą (takie głuche), a przy przejeżdżaniu przez przeszkody dochodzi z okolic koła które ostatnio było robione przez fachowców (piasta)

 

-Reflektory podobno w Astrze H są nierozkręcalne a ja już praktycznie nic nie widzę jak jeżdżę po ciemku.. Najlepsze jest to że one są od środka zmatowiałe... Z zewnątrz mają kilka rys po owadach i tyle.

 

-za teleskopy wielkie dzięki zamówię je sobie

 

-jeśli chodzi o tapicerkę i połamany fotel to ja trafiłem na wyjątkowo ułomnego mechanika, nic nie potrafił zrobić i biedny nawet nie mógł ściągnąć tapicerki ani stelażu.

 

-kod błędu odczytałem wcześniej ale zapomniałem go wstawić..

ECN 050074, czyli nic konkretnego tak naprawdę na jego temat nie mogłem znaleźć.

 

-odnośnie przebiegu to zdawałem sobie sprawę że może być kręcony, miałem jedynie nadzieję że skoro jeździł we flocie to odpowiednio serwisowali auto.

 

-Także muszę znaleźć serwis w okolicy Wawy w którym odpowiednio potraktują mój samochód i zobaczą co faktycznie jest do zrobienia a nie idiotów którzy będą wymieniali części metodą prób i błędów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24435-astra-h-17-cdti-101-hp-ci%C4%85g%C5%82e-usterki/#findComment-133545
Udostępnij na innych stronach

-kod błędu odczytałem wcześniej ale zapomniałem go wstawić..

ECN 050074, czyli nic konkretnego tak naprawdę na jego temat nie mogłem znaleźć.

szukajka prawde ci powie :)

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=38047&highlight=0500

 

-Także muszę znaleźć serwis w okolicy Wawy w którym odpowiednio potraktują mój samochód i zobaczą co faktycznie jest do zrobienia a nie idiotów którzy będą wymieniali części metodą prób i błędów.

poszukaj na forum w dziale regionalnym -warsztaty samochodowe moze tam znajdziesz namiar na kogos polecanego...

 

powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24435-astra-h-17-cdti-101-hp-ci%C4%85g%C5%82e-usterki/#findComment-133543
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o tapicerkę i połamany fotel to ja trafiłem na wyjątkowo ułomnego mechanika, nic nie potrafił zrobić i biedny nawet nie mógł ściągnąć tapicerki ani stelażu.

do tapicera jedż kolego,nie mechanika

mechanik może jedynie wymontować fotele pamiętając o poduchach

opcja tańsza ,to pokrowce,ale trzeba je dobrze załozyć,żeby nie marszczyły się

sąna allegro rózne oferty,ale ta jest warta uwagi http://www.allegro.pl/item788085383_wytrzymale_pokrowce_opel_astra_h_iii.html

ten błąd 50074 jest jak fatum,też go mam czasami

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24435-astra-h-17-cdti-101-hp-ci%C4%85g%C5%82e-usterki/#findComment-133515
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to z mechanikiem że zwodził mnie przez 2 miesiące ze zrobieniem stelażu lub przełożeniem kompletu siedzeń... co do pokrowców to raczej na bank będę je zakładał bo wożę tak samo często dziecko jak towar do firmy i siedzeń raczej już nie da się doprać :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24435-astra-h-17-cdti-101-hp-ci%C4%85g%C5%82e-usterki/#findComment-133503
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to na pierwszy rzut oka widać że Twoje autko jest w fatalnym stanie - zajechana tapicerka, matowe lampy itd -

z całym szacunkiem - nie widziałeś co kupujesz???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24435-astra-h-17-cdti-101-hp-ci%C4%85g%C5%82e-usterki/#findComment-132110
Udostępnij na innych stronach

Rozbiłem poprzedniego Opla i potrzebowałem praktycznie z dnia na dzień samochodu..

Nie miałem tego komfortu żeby jeździć i przebierać w ofertach :?:

 

[ Dodano: Sob Lis 21, 2009 09:42 ]

Ok samochód odebrałem z warsztatu, pojeździłem tydzień i...

 

Znowu to samo, tzn świeci mi się kontrolka z kluczykiem a auto traci moc.

Najlepsze jest to że nie wyświetlają mi się już żadne błędy?! :wink:

Głupi już jestem.. Może ktoś miał coś podobnego?

 

Wydałem sporo bo 2 tys a tu końca wydatków nie widać :beer: Turbina podobno w porządku, wycieki nie były spowodowane uszczelką pod głowicą tylko trójnikiem. Także dosyć nietypowe są te moje usterki.. :?

A odnośnie auta to ma taki przebieg jak na wyświetlaczu a te powycierane elementy itd to niestety przypadłość tego modelu, tak przynajmniej powiedział mi mechanik.

 

To i tak pikuś bo przy mnie była babka z Signumem który trafia do nich średnio dwa razy w miesiącu.. Także jeśli kolejne Astry będą takiej jakości jak Astra H przed liftem to chyba warto pomyśleć o zmianie modelu na inny :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24435-astra-h-17-cdti-101-hp-ci%C4%85g%C5%82e-usterki/#findComment-132102
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności