Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Szpilki w Agili wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

 

Podczas wymiany hamulców na przednich kołach złamano mi szilkę w kole i teraz mam jedną inną. W razie zmiany awaryjnej koła leże. Podobno mam do wymiany wszystkie we wszystkich 4 kołach...czy to jest możliwe? nigdy przy zmianie opon żaden z mechaników nie miał problemów. Czy cięzko wymienić szpiki w Agili?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Podobno mam do wymiany wszystkie we wszystkich 4 kołach

przecież wystarczy jedną piastę wymienić

a co do tych pseudo oponiarzy to spytaj go jaką siłą dokręca koła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymiany hamulców na przednich kołach złamano mi szilkę w kole i teraz mam jedną inną. W razie zmiany

awaryjnej koła leże.

Czyli co?Rozwiercili urwaną szpilkę i przerobili na większa i rozkalibrowali otwór w feldze? :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

kiedyś szpilki były na wieloklin

można było wybić starą i wstawić nową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szpilki w Agili są wymienialne. Widocznie u ciebie mechanik nie miał orginalnej to dorobił inna którą miał. Szpilki na kołach są bardzo delikatne i łatwo je przeciągnąć, ponieważ koła w Agili dokręca się z siła ok. 80 Nm, a przeważnie automaty do dokręcania ustawione są na ok. 100 Nm. Po kilku operacjach przekładki opon, szpilki są zazwyczaj do wymiany. Ja po siedmiu latach eksploatacji Agili musiałem wynienić 100% szpilek. Nie natrafiłem na zamienniki i musiałek kupić w serwisie po 10 zł sztuka oraz też wymieniłem nakrętki (w serwisie 15 zł sztuka na Allegro 4 zł sztuka). Jak możecie sobie policzyć koszt to 224 materiały i za robociznę zapłaciłem 100 zł. Tyle minimum kosztuje nas "wynalazek" importu japońskiej technologii do prawie niemieckiego auta :0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pocieszenie wam powiem że w tej nowej Astrze IV są też szpilki.

Ale w sumie może to jest lepsze rozwiązanie bo łatwiej wymienić taką szpilkę niż całą piastę jak się krzywo wkręci śrubę.

A w serwisach oponiarskich się to zdarza jak wkręcają pneumatem.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.