Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Szpilki w Agili wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

 

Podczas wymiany hamulców na przednich kołach złamano mi szilkę w kole i teraz mam jedną inną. W razie zmiany awaryjnej koła leże. Podobno mam do wymiany wszystkie we wszystkich 4 kołach...czy to jest możliwe? nigdy przy zmianie opon żaden z mechaników nie miał problemów. Czy cięzko wymienić szpiki w Agili?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Podobno mam do wymiany wszystkie we wszystkich 4 kołach

przecież wystarczy jedną piastę wymienić

a co do tych pseudo oponiarzy to spytaj go jaką siłą dokręca koła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymiany hamulców na przednich kołach złamano mi szilkę w kole i teraz mam jedną inną. W razie zmiany

awaryjnej koła leże.

Czyli co?Rozwiercili urwaną szpilkę i przerobili na większa i rozkalibrowali otwór w feldze? :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

kiedyś szpilki były na wieloklin

można było wybić starą i wstawić nową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szpilki w Agili są wymienialne. Widocznie u ciebie mechanik nie miał orginalnej to dorobił inna którą miał. Szpilki na kołach są bardzo delikatne i łatwo je przeciągnąć, ponieważ koła w Agili dokręca się z siła ok. 80 Nm, a przeważnie automaty do dokręcania ustawione są na ok. 100 Nm. Po kilku operacjach przekładki opon, szpilki są zazwyczaj do wymiany. Ja po siedmiu latach eksploatacji Agili musiałem wynienić 100% szpilek. Nie natrafiłem na zamienniki i musiałek kupić w serwisie po 10 zł sztuka oraz też wymieniłem nakrętki (w serwisie 15 zł sztuka na Allegro 4 zł sztuka). Jak możecie sobie policzyć koszt to 224 materiały i za robociznę zapłaciłem 100 zł. Tyle minimum kosztuje nas "wynalazek" importu japońskiej technologii do prawie niemieckiego auta :0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pocieszenie wam powiem że w tej nowej Astrze IV są też szpilki.

Ale w sumie może to jest lepsze rozwiązanie bo łatwiej wymienić taką szpilkę niż całą piastę jak się krzywo wkręci śrubę.

A w serwisach oponiarskich się to zdarza jak wkręcają pneumatem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.