Skocz do zawartości

Problem uruchamiania auta po dluzszym postoju


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dluzszej przerwie.

 

Niestety od samego poczatku mojej przygody z zafira borykam sie z problemem uruchamiania auta po dluzszym postoju.

Pisalem tu juz wczesniej o tym, ze wymienione mam uszczelniacze wtryskow, ostatnio wymieniono zawor na pompie wtryskowej oraz akumulator. Wezyki przelewowe i trojniki wygladaja w porzadku. Efekt tych dzialan jest jedynie taki, ze nie zameczam juz do zera akumulatora, tzn. moje proby odpalenia nie musza konczyc sie podpinaniem aku do prostownika... Ale z odpaleniem nadal bieda: po nocy nie chce na poczatku w ogole odpalic, przy mocnym aku auto az prawie podskakuje, jednak odpala dopiero przy ktorejs kolejnej probie. Niezaleznie od tego czy auto stoi wysoko tylem do gory czy nie. Jedynie temperatura zewnetrzna decyduje o tym czy krece dluzej, czy nie (jak jest zimniej, to gorzej).

Teraz w swietle tego, ze mam problem z wcisnieciem sie na diagnostyke do serwisuBoscha mam pytanie:

 

czy za takie objawy moze odpowiadac sam zatarty tloczek w pompie??

 

Jesli tak, to raczej zabieram sie za regeneracje pompy...

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy za takie objawy moze odpowiadac sam zatarty tloczek w pompie??

No wszystko będziesz wiedział po z czytaniu błędów!!. . Tłoczek gdyby sie zacierał to na gorącym silniku!! Już nie wyobrażam sobie stwierdzenia zatarty bo w ogóle by nie odpalił! .W tych silnikach ważny jest moment obrotowy! oczywiście Zimą! .

1 dobry akumulator

2 świece żarowe

3 rozrusznik -w pełni sprawny!! [nie tylko że jest i kręci jak mu się chce]

4 sprawny ale na 100% czujnik temp. silnika! Jezeli jest uszkodzony! to zapomnijmy o bezproblemowym odpalaniu!

5 to układ zasilania! [czyli te uszczelniacze , filtr paliwa zawor na pompie nadmiary! odpowietrznik zbiornika!! bardzo ważna sprawa!.

 

Jednak szczególnie to akumulator! Który to przy niskich temp. już traci ze swoich parametrów! gdyby nawet był nowy!! a tak nie jest większośc ma aku 3-6 letnie . .dodatkowo osłabiają go świece żarowe pobór około 50-60A. dwa trzy krotne uruchamianie to przeliczmy do swojej poj. .jaki to ubytek!! prądu

 

No i rozrusznik sprawne szczotki i tulejki!! . Bo on kręcił będzie! ale nie takim momentem!! . A dodatkowo pobierał masę prądu!! i hamował w tulejkach itp. Nie wyobrażacie sobie po rozebraniu! ile tam jest syfu i zmieszanego z kończącymi sie szczotkami i opiłkami z innych elementów tocznych :lol: Wiele razy podłączając matkę rozruchową samochód palił od szczału!! A zdumiony właściciel odpowiadał- przecież mam nowy akumulator!! . Tylko ze po zmierzeniu gęstości i stopnia naładowania!! zachowywał 30% wartości parametrów w Stosunku do nowego!! .

 

Na koniec motto jak dbasz tak masz!! :lol::lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odzew.

 

1 dobry akumulator mam

2 świece żarowe -byly sprawdzone, sa OK

3 rozrusznik -w pełni sprawny!! [nie tylko że jest i kręci jak mu się chce] - byl sprawdzany, nie wiem czy wystarczajaco fachowo: sprawdzono napiecie przy rozruchu, na nowym aku jest 10.5-11V

4 sprawny ale na 100% czujnik temp. silnika! Jezeli jest uszkodzony! to zapomnijmy o bezproblemowym odpalaniu! - tego nie sprawdzono

5 to układ zasilania! [czyli te uszczelniacze , filtr paliwa zawor na pompie nadmiary! odpowietrznik zbiornika!! bardzo ważna sprawa!. - wszystko OK, nic nie wiem tylko o odpowietrzniku, ktory nie byl sprawdzony

Dodam jeszcze, ze mam obecnie problemy z rozgrzaniem auta (wskazowka czasami sie nawet nie podnosi, zwlaszcza jak jade wolno i mam wlaczony nadmuch na kabine) - kupilem termostat i zamierzam go wymienic.

Gdzie w moim aucie jest czujnik temperatury silnika??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w moim aucie jest czujnik temperatury silnika??

Nie wiem jaki kupiłeś ! Czy sam wkład! Czy z obudowa!! . czujnik jest właśnie na obudowie ! termostatu! Chociaż sa wersje ze na bloku!! ale bardzo sporadycznie! i naprawdę nie mogę tego zrozumiec!! Dlaczego raz tu a gdzie indziej w innym itp. . na nim jest wtyczka I z niego ECU [sterownik silnika] odczytuje temp. do podgrzewania świec zar. . Odpowietrznik zbiornika! znajduje sie w nadkolu! od strony wlewu paliwa!! najlepiej zdjąć koło i patrząc w górę nadkola! jest taka puszka i wężyk !! I jest bardzo ważnym urządzeniem!! bo w przypadku zatkania!! w zbiorniku wytwarza sie podciśnienie!! Które to może zasysać paliwo z filtra !! a co idzie z tym trudności z odpaleniem!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki kupiłeś ! Czy sam wkład! Czy z obudowa!! . czujnik jest właśnie na obudowie ! termostatu!

- kupilem Wahlera, kompletny z obudowa

 

Zobacze wiec co sie bedzie dzialo po wymianie termostatu...

 

Co do odpowietrznika- jak go sprawdzic? Znajde go i co dalej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpowietrznika- jak go sprawdzic?

jak nie odbija pistolet przy tankowaniu

jak nie trzeszczy zbiornik paliwa

jak nie śmierdzi paliwem,to mozna przyjać,ze odpowietrzanie jest gicio

 

ja bym poluzował przelew,albo rurke na pierwszym garze i wtedy odpalił,przynajmniej by było wiadomo,czy ropa jest w układzie,oczywiscie trzeba to zrobić z pomocnikiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie odbija pistolet przy tankowaniu - odbija jak dotankuje do pelna

jak nie trzeszczy zbiornik paliwa - nie trzeszczy

jak nie śmierdzi paliwem,to mozna przyjać,ze odpowietrzanie jest gicio - nie smierdzi

czyli jest gicio?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PeeKa,wychodzi na to,ze tak,ale luknij jeszcze w mój dopis u góry

aha,jak odpowietrzanie jest do bani,to bardzo mocno syczy gaz po odkręceniu korka wlewu

tak miałem jak wąz był dziurawy i pistolet mi odbijał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

Radzilbym sprawdzic kilka rzeczy. Sadze ze problem zdecydowanie tkwi w zapowietrzaniu sie ukladu paliwowego. W silniki X20DTH, Y20DTH i DTL najczesciej zdarzaja sie nieszczelnosci w przewodach przelewowych. Od tego zaczalbym sprawdzanie, jest to najprostszy i najtanszy sposob. Silnik ten moze sie rowniez zapowietrzac przez takie gumowo-metalowe uszczelki wtryskow ( tutaj naprawa jest juz bardziej skomplikowana - polecam oryginalny serwis). Zapowietrzenie moze nastepowac takze przez pompe wtryskowa. Radzilbym do tego sprawdzic swiece zarowe i wgrac najnowsze oprogramowanie - jest teraz w ASO taki program poprawiajacy zimny rozruch. pozzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności