Skocz do zawartości

szarpanie silnika po dodaniu gazu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od niedawna jestem posiadaczem Opla Zafiry A 1.8 16V b+lpg 2000r.

Mam problem z szarpaniem silnika, mianowicie po dodaniu gazu, szczególnie gdy silnik jest już rozgrzany auto przyspiesza delikatnymi skokami(szarpie). Jeżeli silnik jest nie rozgrzany pracuje lepiej i skoki są mniej odczuwalne. Po podpięciu pod komputer nie wykazano błędów. Od mechanika dostałem informacje że najprawdopodobniej jest coś nie tak z układem zapłonowym ale nie potrafili powiedzieć co. Czy ktoś spotkał się już z podobnym problemem? Dodam że świece były wymieniane na nowe - NGK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek poszukaj na forum informacji o czyszczeniu przepustnicy,silniczka krokowego oraz EGR-a,to z najprostszych rozwiązań które można zrobić we własnym zakresie.Często te zabiegi pomagają.Może też już padać DIS,to już gorsze co może spotkać,ale o tym też już pisano. Opcja "szukaj" i miłej lektury.

np. http://forum.opel24.com/szarpanie-w-zafirze-vt21236.htm?highlight=szarpie

http://forum.opel24.com/czyzby-dis-szarpie-gdy-cieply-14-16v-vt9156.htm?highlight=szarpie

itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem tylko zastanawia mnie czy jeżeli któraś z tych żeczy była by przyczyną to komputer nic by nie wykazał? Zastanawiam się też czy ewentualne przebicie na cewkach zapłonowych nie skutkowało by tego rodzaju zachowaniem silnika. Niestety nowe cewki to wydatek rzędu 300 zł i gdyby okazało się że jednak to nie to to trochę ból w portwelu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem podobny przypadek w swojej Asterce. U mnie dwa razy były takie przypadki szarpania i w obu okazała się cewka zapłonowa do wymiany. Ja także wymieniłem świece zaraz po tym zdarzeniu lecz nic to nie pomogło. Fakt, jest to wydatek na cewkę ale jak trzeba to trzeba.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! W takim razie sprawdze najpierw te cewki. Mam nadzieję że problem zniknie. Pozdrawiam!

 

[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 19:43 ]

Niestety to nie cewki. Na dodatek zauważyłem że podczas jazdy włącza się kontrolka Check, a komputer pokazuje komunikat ,"check oil lewel" pomimo iż po sprawdzeniu poziomu oleju na zimnym silniku, na miarce pokazuje poziom pierwszej kreski od góry, więc wydaje mi się że nie jest go za mało.

Czy przy uszkodzony przepływomierzu też się włącza check?

 

[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 11:52 ]

EGR zaślepiony i wszystko działa!

Pozdrawiam i dziękuje za porady!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności