Skocz do zawartości

Szarpanie na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

Nie jestem nowy ale odnowiłem swój profil bo chwile byłem nieobecny. Naprawdę nie chciałem otwierać nowgo wątku, ale musze http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/bored.gif Sprawa przedstawia się tak Astra G 1.7 DTI Isuzu szarpie jak jest zimny praktycznie od momentu gdy turbina powinna zacząć tłoczyć powietrze czyli ok. 1800 obr. Problem zanika praktycznie całkiem gdy autko troche sie rozgrzeje 4-5 km. Wczoraj wyczyściłem EGR nie pomogło aby uzupełnić informację chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat zaworu upustowego turbiny bo podobno to może być i jego wina czyli gdzie się znajduje, zasada działania i.t.p. Kończąc, uzupełnie informacje tym, że czujnik temperatury silnika działa jak chce praktycznie w ogóle nie łapie temperatury a termostat mam już drugi i to ten droższy nie wiem czy ma to jakis związek ale jeśli może mieć to proszę o poradę (gdzie jest w silniku czujnik temperatury i jak go wymienić?) Turbina chyba ok bo jak troche się rozgrzeje (ciepławe powietrze z nawiewów w kabinie) jest lux ciągnie jak tralala do 5 tys obr.

 

No dobra nie zamulam już pozdrawiam wszystkich przepraszam za nowy post, ale sie ><?(&% jak coś mi nie gra w samochodzie a wtym wehikule nie gra mi odkąd go zakupiłem czyli jakieś 2 lata ale o tym może później http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif

 

No dobra bo widze że srednie zainteresowanie jest moim tematem to chciałbym tylko zapytać czy czujnik temperatury płynu chłodzącego może mieć wpływ na moją przypadłość tj. szarpanie na zimnym silniku bo wiem że jest uszkodzony pokazuje na kompie - 40 st. i jeśli tak to może gdzie on jest i jakieś dane mógłby mi ktoś podać czytałem wprawdzie o tym wszystkim ale może przy okazji tego posta szybko ktoś mógłby dać jakies info....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego mam ten sam problem w corsie 1.7 dti i nie mam pojecia co to jest. samochod stal u kilku majstrów o nic. Pozmienialem filtry przemienilem sterownik pompy wtryskowej itp itd i nic nie pomaga. jak sie rozgrzeje to jest luks a jak zimny to nie da rady jechac

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/#findComment-122902
Udostępnij na innych stronach

Zawor upustowy dziala na tej zasadzie iz przy okreslonym cisnieniu sie otwiera i upuszcza nadmiar ciśnienia z przewodu dolotowego od turbiny do kolektora(oczywiscie jest montowany na turbinie).Czyli jesli ci ładnie ciagnie do 5 tys to jest sprawny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/#findComment-122863
Udostępnij na innych stronach

Witam przperaszam ale jakiś czas nie zaglądałem bo nie miałem czasu :D

 

Ogólnie jestem umówiony na sprawdzenie układu pompy wtryskowej itd. Na chwile obecną nie wiem już co mam o tym myśleć i na razie sprawa zawisła w próżni jak będe po wizycie ale to sie zejdzie myśle że ze dwa tygodnie to napisze co i jak. Już nawet zaczynam myśleć o turbinie ale nie wiem (tzn o zaworze upustowym), żeby jeszcze uzupełnić informację to jak jest zimny samochód to turbina strasznie głośno pracuje - warkot, stukot czy cos podobnego, ale jak się rozgrzeje to jest git (chyba turbina bo dzieje się tak w zakresie obrotów kiedy efekt turbo powinien juz się pojawiać 1800 >).

 

p.s. Świece odpadają wszystko jest w porządku, zawór upustowy niekoniecznie o jego sprawności świadczy to że silnik się kręci bezproblemowo do 5 tys. Takie jest moje zdanie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/#findComment-122815
Udostępnij na innych stronach

Niewiem kolego jak jest u ciebie ustawiona turbina najlepiej jak byś sprawdzil w ksiażce specyfikacje turbiny w twoim silniku ale jesli masz fabryczna to niezalaczy ci sie szybciej niz przy 2200 obr/min

 

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 13:56 ]

Isuzu szarpie jak jest zimny praktycznie od momentu gdy turbina powinna zacząć tłoczyć powietrze czyli ok. 1800 obr

 

Ona cały czas tłoczy powietrze rzecz w tym ze im szybciej tym wiekrze cisnienie wytwarza,turbina kreci sie na biegu jałowym z predkością ok 12000obr/min.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/#findComment-122804
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj chodzi mi o efekt odczuwalny dla zwykłego użytkownika jak odpalam samochód to nie czuje że turbina pracuje zdaje sobie sprawe z zasady działania turbosprężarki a efekty, które opisuje przedstawiam tak jak czuje nie bawmy sie w jakąś gre słów bo nie o to mi chodzi i nie pomaga mi to rozwiązać problemu.

Czujnik temperatury wymieniłem na zamiennik bo o oryginalnym i jego cenie nawet nie będe mówił nie rozwiązało to problemu aczkolwiek póki co samochód nie szarpie bo temperatura buja się koło 10 st. (na zewnątrz) a wszystko to działo się przy oscylującej koło 0 st. Uzupełniając warto by żeby samochód postał na podwórku nie ruszany, ale niestety nie ma okazji bo jest potrzebny żonie do pracy. Jedno jest pewne po wymianie czujnika temp. płynu chłodzącego szarpał dalej także to nie jest to, żadnych nowszych informacji nie mam, ale jade do Nadarzyna jak już pisałem posprawdzać pompe nie wiem dokładnie kiedy czekam na smsa z terminem na pewno napisze co i jak, mam nadzieje że nie skasują mnie za mocno bo już tyle w ten samochód wpakowałem że najchętniej bym go sprzedał :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/#findComment-122772
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów.

Mam ten sam objaw od ok tygodnia, między innymi znalazłem taką odpowiedź

http://www.forumsamochodowe.pl/1pel-astra-ii-17-dti-przerywa-jak-zimny-vt12290.htm

jak na razie to tylko poruszałem trochę przewodami przy filtrze (jeszcze nie miałem czasu na dłuższe naprawy ;/) , ale nie odpalałem jeszcze po dłuższym postoju, na razie tylko po przerwie ok 7godzin (chyba wszystko ostygło jak należy) no i usterka zniknęła.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/#findComment-122725
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W sumie to coś tam patrzyłem koło filtra, ale tak bardziej od niechcenia widze że będe musiał dokładniej sie przyjrzeć dzisiaj coś zerkne wieczorem zobaczymy

Dzięki to jest jakiś trop dam znać co i jak ;/

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/#findComment-122647
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności