Gość Paull Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 W naszych silnikach po pierwsze wyciągasz sterownik pompy wtryskowej i sprawdzasz czy są zimnne luty i pada parę elementów (ze względu na umiejscowienie) i silnik warjuje nie chce odpalić, szarpie, przerywa. Jeżeli tego nie robiłeś to wcześniej czy później MUSISZ polecam każdemu prewencyjnie. Pisałem jak naprawić za 30zł części + elektronik 100-150zł. Wymień przewody podciśnieniowe wszystkie (parcieją z wiekiem w każdym aucie) koszt metra 3,5zł. Powyciągaj wtyczki elektryczne i popsikaj środkiem do czyszczenia styków. Zobacz czy na sterowniku silnika przy wtyczce bliżej zderzaka "M" wewnątrz nie ma ropy -przepuszczją piny na elektrozaworze w pompie i ropa wpychana jest przez kabelki do sterownika silnika z czasem gniją piny po wielu tyś km. Jeśli tak to musisz wyciągnąć wtyczkę od niego z boku pomiędzy rozrusznikiem i pompą (rozrusznik wymontowany) wymyć dokładnie benzyną extrakcyjną. W elektrozaworze we wtyczkę wciskasz silikon silnikowy odczekujesz parę godzin dopalasz i zaoszczędziłeś 800zł minimum. Czy mechanik sprawdzał komputerem na błędy? To Ci może podpowiedzieć co szwankuje. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-122629 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pompka80 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 No widze że coś się ruszyło w temacie Sterownik miałem już robiony wszytko ma hulać rok temu zrobił mi go kolega elektronik jestem pewny że jest dobrze. Ostatnio przy czyszczeniu EGR właśnie się dziwiłem dlaczego mam rope we wtyku sterownika silnika właśnie tym o którym piszesz zaraz zapoznam się dokładniej z tematem, ale trop jest. Dmuchałem kurde w ten wtyk i się zastanawiałem jak to możliwe no cóż brak wiedzy usprawiedliwa brak logicznego myślenia, ale spróbuje sobie sprawe przybliżyć przy pomocy archiwum jeśli jakieś informacje uzupełniające to poprosze. Z góry thx   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-122621 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Czy kolega juz znalazł przyczynę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-120902 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paull Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Ja kupiłem całą pompę za 500zł od włoskiego 1,7DTI wymieniłem elektrozawór i 70tys pobiegałem potem zaczął przciekać poszukałem na necie i okazało się, że w Mazdzie jest taki sam elektrozawór w 2006 ktosik zakleił i poskutkowało, potem inni właściciele takiego samego elektrozaworu zakleili to silikonem i nic nie ciekło. Polecam oszczędność paru stówek. Dmuchaniem tego nie sprawdzisz, ponieważ występuje tam temperatura, która rozszerza metal plastik w różnych temp. i przypuszczam, że to jest problemem. Jeśli masz w sterowniku ropę to uszczelniasz po uprzednim bardzo dokładnym wymyciu wtyczki i gniazda w elektrozaworze silikonem silnikowym. Jak to robiłem miałem obawę czy silikon nie zaklajstruje kontaktów ale skoro paru innych ludzi robiło to przede mną tzn. działa u mnie mam spokój. Sterownik sprawdziłbym pod lupą to tylko 4 śrubki i wtyczka trochę silikonu. Jeżeli nie zamknął tej dziurki na środku płytki zamykającej to wilgoć robi swoje http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=33. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-120810 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pompka80 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 W poniedziałek jestem umówiony w Nadarzynie (pompy wtryskowe) zostawiam im samochód mają przeprowadzić diagnostyke ukł. wtryskowego zobaczymy jak będzie z kosztami, dzisiaj byłem na kanale i zauważyłem że sztanga z zaworu przu turbinie , WG nawet nie drgnie ani po przygazówce ani na wolnych obrotach ani nie chodzi na zgaszonym silniku juz sam nie wiem oddam im astrzyne i zobacze co powiedzą. Dam znać co i jak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-120383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 witam kolegów. mam podobny problem z moim autkiem. odczytałem błędy i wyskoczyły: P0400 i P0370. pierszy to jest erg mam uszkodzony i go zaślepiłem, a drugi to "znak odniesienia A brak komunikaci". jak się zagłębiłem głębiej to chodzi o czujnik obrotów pompy wtryskowej. czy ktoś z was miał podobne błędy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-120302 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Ja będę dopiero w tygodniu podłączał pod komputer to dam znać czy też mam takie błędy, chociaż jak go kupowałem to błędów nie było. Widocznie życzliwy sprzedający błędy wykasował i grzał silnik przed sprzedażą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-120238 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pompka80 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Dzisiaj byłem u gościa w Nadarzynie zostawiłem mu Astrzyne ma zerknąć ogólnie mówił o przestawiaczu kąta wtrysku ma sprawdzić czujnik temp. płynu chłodzącego popatrzeć na sterownik pompy ogólnie nie wiem czy coś to da pewnie skasuje pare złoty a ja dalej będe w:>#$%@... zobaczymy napisze jak będe coś wiedział gość kumaty, ale chyba sie ceni   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-119786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin1212 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 witam ja miałem podobny problem szarpał na zimnym jak się rozgrzał to już było ok. okazało się że czujnik wyprzedzenia kąta zapłonu w pompie był czaśnięty na dodatek z niego zaczeła kapać ropa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-119631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pompka80 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 To samo mi mówił ten koleś zobaczymy na razie się nie odzywa, ale mam rope we wtyku sterownika silnika także może być to samo co u kolegi ... a jak cenowo u ciebie to się skończyło ?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24946-szarpanie-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-119442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.