Skocz do zawartości

EGR - jak zaślepić w silniku z16xep Astra II


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałem się podzielić doświadczeniami w zaślepieniu zaworu EGR

 

Astra II 1,6 Twinport 2005 z16xep

 

Oczywiście demontujemy zawór. W silniku opisanym powyżej EGR znajduje się w zaznaczonym miejscu, czyli po prawej stronie bloku silnika. Niestety zdjęcie po demontażu.

 

Dołączona grafika

 

Aby zdemontować EGR należy uzbroić się w cierpliwość, bowiem dostęp do śrubek jest bardzo utrudniony. Aby tego dokonać użyłem dwóch grzechotek takich jak na zdjęciu. Nie pamiętam jakie to były klucze: Torx 25 lub 30 oraz do jednej śruby odwrotność Torx. Na zdjęciu klucze oraz EGR od strony przyłączy.

 

Dołączona grafika

 

Blok silnika po odkręceniu EGR

 

Dołączona grafika

 

EGR + śrubki i uszczelka

 

Dołączona grafika

 

Uszczelkę zrobiłem z puszki po piwie tak jak to wyczytałem na forum. Wyciąłem kształt taki jak oryginalna uszczelka robiąc miejsce na śruby. Płytkę umieściłem pomiędzy EGR a starą uszczelkę tak aby nie zniszczyć powierzchni na bloku silnika.

Pamiętajmy o tym że Blok silnika jest z aluminium. Nie przesadzać z momentem dokręcania - lepiej potem dociągnąć niż gwintować na większą śrubę:beer: Najlepiej wszystkie operacje wykonać na zimnym silniku.

Po zaślepieniu przyśpieszenie od 0 do 100km/h wynosi teraz 4,5 sekundy.

Oczywiście to tylko marzenia. Tak naprawdę po zaślepieniu obroty mniej faluja. Nic wiecej nie zauważyłem. Pojawia mi się checkengine z kodem 0170 czyli zła dawka na cylindrze 1.

Nie jestem w stanie powiedzieć czy to ma związek z zaślepieniem, bowiem mam problemy z gazem, wymieniałem jeszcze moduł zapłonowy itd itp tak więc błąd nie koniecznie wiąże się z zaślepieniem.

Czy ktoś może polecić warsztat we Wrocławiu gdzie doprowadzą do porządku instalację LPG.

Pozdrawiam i powodzenia przy grzebaniu w oplowskich złomach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość jacekviola

pozwolę sobie kotleta odgrzać. Tak się składa że moja astra ma ok 140tys przebiegu (silnik Z16XEP) i zaczyna BARDZO delikatnie i to tylko czasem falować obrotami na luzie. Checka nie wywala, zadnych zmian w jezdzie itp. Zastanawiam się nad ew zaslepniem egr. Pytanie brzmi - uporałeś sie ze swoim błedem? Ciekaw jestem czy faktycznie byl spowodowany zaslepieniem czy LPG

dziekuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności