Skocz do zawartości

Problem z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :beer: Może ktoś z Was będzie mi w stanie pomóc.

Jestem właścicielką Tigry 1.6 z roku 1995. Miesiąc temu zatankowałam ochrzczone paliwo – auto przerywało – z trudem dało się jechać. Wspomniane paliwo wylałam z baku i nalałam porządną benzynę. Niestety po tym incydencie auto zaczęło mi gasnąć w trakcie jazdy bez żadnego szarpnięcia czy pyknięcia chociażby – w zasadzie tylko podczas redukcji biegów (bez różnicy czy z 3 na 2, czy z 5 na 4).

Wymieniłam więc filtr paliwa, zatankowałam wysokooktanowe paliwo i przegoniłam auto na trasie. Pomogło – ale tylko na tydzień. Auto znowu zaczęło gasnąć. Tigra gaśnie tylko do poziomu zapłonu - niezależnie od temperatury silnika. Mogę przejechać 300km bez zgaśnięcia w jednym ciągu, a innego dnia wybiorę się na kilkukilometrową przejażdżkę i zgaśnie.

Auto w czasie jazdy, czy na biegu jałowym nie krztusi się, nie przerywa, nie szarpie, nie kopci, nie czuć zapachu benzyny, nic nie syczy pod maską, obroty są w normie – nie falują, a linka prędkościomierza nie jest zerwana. Ponowne odpalenie auta nie stanowi żadnego problemu.

Na diagnostyce nie wykazało żadnych błędów. Poza tymi gaśnięciami auto sprawuje się idealnie… Mechanicy nie wiedzą w czym może być problem, a auto nie „daje” żadnych wskazówek. Wiem że za regulacje obrotów jest odpowiedzialny krokowiec… - ale czy w tym przypadku jeśli coś byłoby nie tak – nie wyświetliłoby błędu? Do wadliwej cewki czy egr objawy nie pasują. Pompa paliwa jest w porządku.

Czytałam też inne pobliskie wątki - ale opisy w nich zawarte różnią się szczegółami w nich zawartymi.

Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25336-problem-z-silnikiem/#findComment-123780
Udostępnij na innych stronach

Witam :beer: Może ktoś z Was będzie mi w stanie pomóc.

Jestem właścicielką Tigry 1.6 z roku 1995. Miesiąc temu zatankowałam ochrzczone paliwo – auto przerywało – z trudem dało się jechać. Wspomniane paliwo wylałam z baku i nalałam porządną benzynę. Niestety po tym incydencie auto zaczęło mi gasnąć w trakcie jazdy bez żadnego szarpnięcia czy pyknięcia chociażby – w zasadzie tylko podczas redukcji biegów (bez różnicy czy z 3 na 2, czy z 5 na 4).

Wymieniłam więc filtr paliwa, zatankowałam wysokooktanowe paliwo i przegoniłam auto na trasie. Pomogło – ale tylko na tydzień. Auto znowu zaczęło gasnąć. Tigra gaśnie tylko do poziomu zapłonu - niezależnie od temperatury silnika. Mogę przejechać 300km bez zgaśnięcia w jednym ciągu, a innego dnia wybiorę się na kilkukilometrową przejażdżkę i zgaśnie.

Auto w czasie jazdy, czy na biegu jałowym nie krztusi się, nie przerywa, nie szarpie, nie kopci, nie czuć zapachu benzyny, nic nie syczy pod maską, obroty są w normie – nie falują, a linka prędkościomierza nie jest zerwana. Ponowne odpalenie auta nie stanowi żadnego problemu.

Na diagnostyce nie wykazało żadnych błędów. Poza tymi gaśnięciami auto sprawuje się idealnie… Mechanicy nie wiedzą w czym może być problem, a auto nie „daje” żadnych wskazówek. Wiem że za regulacje obrotów jest odpowiedzialny krokowiec… - ale czy w tym przypadku jeśli coś byłoby nie tak – nie wyświetliłoby błędu? Do wadliwej cewki czy egr objawy nie pasują. Pompa paliwa jest w porządku.

Czytałam też inne pobliskie wątki - ale opisy w nich zawarte różnią się szczegółami w nich zawartymi.

Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25336-problem-z-silnikiem/
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisał zę odpala bez niczego....

 

ja proponuję zacząć od dokładnego czyszczenia krokówki i zobaczyc co się będize działo.... (krokowiec nie musi wywalać błędu konecznie)....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25336-problem-z-silnikiem/#findComment-123104
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisał zę odpala bez niczego....

 

ja proponuję zacząć od dokładnego czyszczenia krokówki i zobaczyc co się będize działo.... (krokowiec nie musi wywalać błędu konecznie)....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25336-problem-z-silnikiem/#findComment-124604
Udostępnij na innych stronach

kurcze - faktycznie, nie doczytałem :D

 

Ale to na 100% nie jest wina krokowego.

raczej jakaś usterka z elektryką - brak masy, albo gdzieś prąd chwilowo ucieka.

Może zaśniedziałe styki w kostkach, do ECU, czujników itp.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25336-problem-z-silnikiem/#findComment-123005
Udostępnij na innych stronach

kurcze - faktycznie, nie doczytałem :D

 

Ale to na 100% nie jest wina krokowego.

raczej jakaś usterka z elektryką - brak masy, albo gdzieś prąd chwilowo ucieka.

Może zaśniedziałe styki w kostkach, do ECU, czujników itp.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25336-problem-z-silnikiem/#findComment-124505
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności