Skocz do zawartości

tyrbo w silniku 1.3 cdti


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich uzytkownikow forum...

posiadam opla z silnikiem 1.3cdti z przebiegiem 70 tys.

Chcialbym uzyskac podpowiedzi co dalej z tym problemem mozna zrobic?

1. Rura od intercoolera prowadzaca do tyrbiny w miejscu mocowania(po zdemontowaniu)

jest brudna od oleju... Czy to normalne?

2. lopatki turbiny od strony dolotu powietrza sa mocno czarne ,wyglada to jak sadza,Czy nie powinny bys z tej strony czyste?

Powod dla ktorego pytam sie o te zeczy jest to ze;

Po odpaleniu silnika jest mnustwo dymu z rury wydechowej nie czarny i nie bialy

Po osiagnieciu przez silnik temperatury okolo 70stopni dym znika calkowicie

Bardzo prosze o pomac co dalej z tym zrobic

Nowe turbo?,regeneracja?,albo moze zupelnie inny jest problem?

Z gory dziekuje za podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Sprawdź egr pewnie jest zasyfiony, kolektor dolotowy często jest pełny czarnej smoły

 

niewielkie ilości oleju w układzie dolotowym to w tych silnikach norma (przy przebiegu ponad 100 kkm) pozostaje kontrolować poziom oleju co 1000 km i jeśli znika to można się zacząć martwic, kopcenie może być tez spowodowane innymi przyczynami np kończącym żywot przepływomierzem , układ wtryskowy ?!?!? Wizyta u mechanika znającego się na rzeczy będzie konieczna , no chyba ze wolisz we własnym zakresie podłubać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-121246
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

olej w intercoolerze może być też (nie musi) spowodowany niewłaściwym użytkowaniem samochodu wyposażonego w turbinę (katowanie zimnego silnika, jazda natychmiast po uruchomieniu gdy nie ma smarowania elemetów silnika i głównie turbiny, wyłączanie silnika natychmiast po ostrej jeździe). więcej czytać tu: http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/choroba-szalonych-diesli.html

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-121166
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

bardzo dziekuje za odpowiedzi ja za bardzo sie na tym wszystkim nie znam ale mechanik powiedzial zebym sprawdzil luz na "wirniku" rurbiny ,sprawdzilem i jes go dosyc duzo co teraz? chyba nowe turbo?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-120883
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziekuje za odpowiedzi ja za bardzo sie na tym wszystkim nie znam ale mechanik powiedzial zebym sprawdzil luz na "wirniku" rurbiny ,sprawdzilem i jes go dosyc duzo co teraz? chyba nowe turbo?

a po co nowe turbo..?? masz turbo mikroskopijen bez zmiennje geometrii łopatek wiec smiało można regenerowac i tyle, choć z drugiej strony nowa turbina w aso z pełna 2 letnia gwarancją to koszt tylko 900zł wieć też sie opłaca...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-120834
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Nowe turbo do tego silnika to nie jest bardzo duży koszt można uzbierać :wesoly: tez zależy jak dla kogo , ale pamiętaj ze podczas takiej wymiany może się okazać ze np szpilki zardzewiałe i będą musieli ciąć lub grzać palnikiem albo powiedzą kolektor do wymiany rożnie bywa wtedy koszt robocizny jest większy , z ciekawości jaki jest ten luz osiowy ?

 

 

pozdrawiam i powodzenia w naprawie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-120793
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam luz jest tak na oko 4mimimetry ale moge sie mylic

jest cos takiego jak EGR zawor jak tak to gdzie go szukac?

pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Gru 12, 2009 19:50 ]

witam ponownie po zdemontowaniu turbiny,luz na turbinie 3mm,olej jest doslownie wszedzie w intercoolerze w przewodach prowadzacych z niego i od niego w kierunku kolektora sacego.Jutro bede sprawdzal ERG to znaczy bede probowal ,czy ktos wie jak go sprawdzic albo wyczyscis?

Bylem u mechanika i powiedzial ze to nie jest wina wtryskiwaczy podobno sa ze soba w jakis sposob polaczone ,ze jak jeden z nich jest nie sprawny to silnik nie odpali

(to prawda?)

aha po zdemontowaniu turbiny zauwazylem ze katalizator jak go potrzasne to sie cos w srodku obija i wysypuje sie troche (jagby granulki piasku) czy to norma czy kat jest tez do dup...? z gory dziekuje za odpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-120433
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności