Gość Anonymous Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Witam wszystkich uzytkownikow forum... posiadam opla z silnikiem 1.3cdti z przebiegiem 70 tys. Chcialbym uzyskac podpowiedzi co dalej z tym problemem mozna zrobic? 1. Rura od intercoolera prowadzaca do tyrbiny w miejscu mocowania(po zdemontowaniu) jest brudna od oleju... Czy to normalne? 2. lopatki turbiny od strony dolotu powietrza sa mocno czarne ,wyglada to jak sadza,Czy nie powinny bys z tej strony czyste? Powod dla ktorego pytam sie o te zeczy jest to ze; Po odpaleniu silnika jest mnustwo dymu z rury wydechowej nie czarny i nie bialy Po osiagnieciu przez silnik temperatury okolo 70stopni dym znika calkowicie Bardzo prosze o pomac co dalej z tym zrobic Nowe turbo?,regeneracja?,albo moze zupelnie inny jest problem? Z gory dziekuje za podpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RedDevil Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 ggrzesiek, ja bym sprawdził wtryskiwacze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-121566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 witam w jaki sposob mozna je sprawdzic? czy mozna zastosowac cos do czyszczenia ich ,tzn. dodatek do paliwa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-121312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxc Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Czesc Sprawdź egr pewnie jest zasyfiony, kolektor dolotowy często jest pełny czarnej smoły niewielkie ilości oleju w układzie dolotowym to w tych silnikach norma (przy przebiegu ponad 100 kkm) pozostaje kontrolować poziom oleju co 1000 km i jeśli znika to można się zacząć martwic, kopcenie może być tez spowodowane innymi przyczynami np kończącym żywot przepływomierzem , układ wtryskowy ?!?!? Wizyta u mechanika znającego się na rzeczy będzie konieczna , no chyba ze wolisz we własnym zakresie podłubać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-121246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 olej w intercoolerze może być też (nie musi) spowodowany niewłaściwym użytkowaniem samochodu wyposażonego w turbinę (katowanie zimnego silnika, jazda natychmiast po uruchomieniu gdy nie ma smarowania elemetów silnika i głównie turbiny, wyłączanie silnika natychmiast po ostrej jeździe). więcej czytać tu: http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/choroba-szalonych-diesli.html pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-121166 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 bardzo dziekuje za odpowiedzi ja za bardzo sie na tym wszystkim nie znam ale mechanik powiedzial zebym sprawdzil luz na "wirniku" rurbiny ,sprawdzilem i jes go dosyc duzo co teraz? chyba nowe turbo?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-120883 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 bardzo dziekuje za odpowiedzi ja za bardzo sie na tym wszystkim nie znam ale mechanik powiedzial zebym sprawdzil luz na "wirniku" rurbiny ,sprawdzilem i jes go dosyc duzo co teraz? chyba nowe turbo? a po co nowe turbo..?? masz turbo mikroskopijen bez zmiennje geometrii łopatek wiec smiało można regenerowac i tyle, choć z drugiej strony nowa turbina w aso z pełna 2 letnia gwarancją to koszt tylko 900zł wieć też sie opłaca...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-120834 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxc Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Cześć Nowe turbo do tego silnika to nie jest bardzo duży koszt można uzbierać tez zależy jak dla kogo , ale pamiętaj ze podczas takiej wymiany może się okazać ze np szpilki zardzewiałe i będą musieli ciąć lub grzać palnikiem albo powiedzą kolektor do wymiany rożnie bywa wtedy koszt robocizny jest większy , z ciekawości jaki jest ten luz osiowy ? pozdrawiam i powodzenia w naprawie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-120793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 witam luz jest tak na oko 4mimimetry ale moge sie mylic jest cos takiego jak EGR zawor jak tak to gdzie go szukac? pozdrawiam [ Dodano: Sob Gru 12, 2009 19:50 ] witam ponownie po zdemontowaniu turbiny,luz na turbinie 3mm,olej jest doslownie wszedzie w intercoolerze w przewodach prowadzacych z niego i od niego w kierunku kolektora sacego.Jutro bede sprawdzal ERG to znaczy bede probowal ,czy ktos wie jak go sprawdzic albo wyczyscis? Bylem u mechanika i powiedzial ze to nie jest wina wtryskiwaczy podobno sa ze soba w jakis sposob polaczone ,ze jak jeden z nich jest nie sprawny to silnik nie odpali (to prawda?) aha po zdemontowaniu turbiny zauwazylem ze katalizator jak go potrzasne to sie cos w srodku obija i wysypuje sie troche (jagby granulki piasku) czy to norma czy kat jest tez do dup...? z gory dziekuje za odpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25563-tyrbo-w-silniku-13-cdti/#findComment-120433 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.