Gość Anonymous Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Witam wszystkich uzytkownikow forum... posiadam opla z silnikiem 1.3cdti z przebiegiem 70 tys. Chcialbym uzyskac podpowiedzi co dalej z tym problemem mozna zrobic? 1. Rura od intercoolera prowadzaca do tyrbiny w miejscu mocowania(po zdemontowaniu) jest brudna od oleju... Czy to normalne? 2. lopatki turbiny od strony dolotu powietrza sa mocno czarne ,wyglada to jak sadza,Czy nie powinny bys z tej strony czyste? Powod dla ktorego pytam sie o te zeczy jest to ze; Po odpaleniu silnika jest mnustwo dymu z rury wydechowej nie czarny i nie bialy Po osiagnieciu przez silnik temperatury okolo 70stopni dym znika calkowicie Bardzo prosze o pomac co dalej z tym zrobic Nowe turbo?,regeneracja?,albo moze zupelnie inny jest problem? Z gory dziekuje za podpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RedDevil Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 ggrzesiek, ja bym sprawdził wtryskiwacze   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 witam w jaki sposob mozna je sprawdzic? czy mozna zastosowac cos do czyszczenia ich ,tzn. dodatek do paliwa?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxc Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Czesc Sprawdź egr pewnie jest zasyfiony, kolektor dolotowy często jest pełny czarnej smoły niewielkie ilości oleju w układzie dolotowym to w tych silnikach norma (przy przebiegu ponad 100 kkm) pozostaje kontrolować poziom oleju co 1000 km i jeśli znika to można się zacząć martwic, kopcenie może być tez spowodowane innymi przyczynami np kończącym żywot przepływomierzem , układ wtryskowy ?!?!? Wizyta u mechanika znającego się na rzeczy będzie konieczna , no chyba ze wolisz we własnym zakresie podłubać   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 olej w intercoolerze może być też (nie musi) spowodowany niewłaściwym użytkowaniem samochodu wyposażonego w turbinę (katowanie zimnego silnika, jazda natychmiast po uruchomieniu gdy nie ma smarowania elemetów silnika i głównie turbiny, wyłączanie silnika natychmiast po ostrej jeździe). więcej czytać tu: http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/choroba-szalonych-diesli.html pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 bardzo dziekuje za odpowiedzi ja za bardzo sie na tym wszystkim nie znam ale mechanik powiedzial zebym sprawdzil luz na "wirniku" rurbiny ,sprawdzilem i jes go dosyc duzo co teraz? chyba nowe turbo?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 bardzo dziekuje za odpowiedzi ja za bardzo sie na tym wszystkim nie znam ale mechanik powiedzial zebym sprawdzil luz na "wirniku" rurbiny ,sprawdzilem i jes go dosyc duzo co teraz? chyba nowe turbo? a po co nowe turbo..?? masz turbo mikroskopijen bez zmiennje geometrii łopatek wiec smiało można regenerowac i tyle, choć z drugiej strony nowa turbina w aso z pełna 2 letnia gwarancją to koszt tylko 900zł wieć też sie opłaca...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxc Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Cześć Nowe turbo do tego silnika to nie jest bardzo duży koszt można uzbierać tez zależy jak dla kogo , ale pamiętaj ze podczas takiej wymiany może się okazać ze np szpilki zardzewiałe i będą musieli ciąć lub grzać palnikiem albo powiedzą kolektor do wymiany rożnie bywa wtedy koszt robocizny jest większy , z ciekawości jaki jest ten luz osiowy ? pozdrawiam i powodzenia w naprawie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 witam luz jest tak na oko 4mimimetry ale moge sie mylic jest cos takiego jak EGR zawor jak tak to gdzie go szukac? pozdrawiam [ Dodano: Sob Gru 12, 2009 19:50 ] witam ponownie po zdemontowaniu turbiny,luz na turbinie 3mm,olej jest doslownie wszedzie w intercoolerze w przewodach prowadzacych z niego i od niego w kierunku kolektora sacego.Jutro bede sprawdzal ERG to znaczy bede probowal ,czy ktos wie jak go sprawdzic albo wyczyscis? Bylem u mechanika i powiedzial ze to nie jest wina wtryskiwaczy podobno sa ze soba w jakis sposob polaczone ,ze jak jeden z nich jest nie sprawny to silnik nie odpali (to prawda?) aha po zdemontowaniu turbiny zauwazylem ze katalizator jak go potrzasne to sie cos w srodku obija i wysypuje sie troche (jagby granulki piasku) czy to norma czy kat jest tez do dup...? z gory dziekuje za odpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.