Skocz do zawartości

Astra G 2,0 DTI - zapala się kontrolka silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Od roku jestem posiadaczem astry 2,0 DTI rok prod.2000 i mam problem z zapalającą się kontrolką silnika. Byłem u mechanika i podłączenie pojazdu pod komputer wykazało błąd recyrkulacji spalin. Posprawdzał szczelność układu, na podmiankę założył inny przepływomierz, wyczyścił kolektor i... kontrolka nadal się zapalała, tylko dużo rzadziej niż wcześniej. Kiedy się świeci auto traci moc, głównie dzieje się to na niedogrzanym silniku kiedy zatrzymam się np:na skrzyżowaniu, gdy ruszę po jakimś czasie kontrolka gaśnie i auto odzyskuje swoją moc. Przy kolejnej wizycie mechanik odłączył jeden z przewodów sterujących cyrkulacją spalin (jeden z przewodów od urządzenia znajdującego się obok akumulatora). Po tym kontrolką prawie wogóle się nie zapalała tzn bardzo rzadko, jednak auto wtedy pracuje głośniej i mam wrażenie że inaczej reaguje na gaz. Po kilku m-cach takiej jazdy kontrolka znów zapala się bardzo często.

Denerwuje mnie to już bardzo a mechanik nie ma już pomysłów co z tym zrobić. Twierdzi że wyczerpał wszystkie możliwości. Dodam że pan ten zajmuję się naprawą tylko silników diesla i ma dobrą opinię wśród klientów.

Pomóżcie bo mam już dość.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz dokladnie caly uklad podcisnienia no i profilaktycznie wyczysc wszystkie zaworki sterujace i zaworek sterujacy klapami zawirowan czy dziala no i oczywiscie sprawdz sam EGR.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-121384
Udostępnij na innych stronach

blad egr i egr wogole nie ruszany??

od tego chyba sie zaczyna

wez zmien mechanika bo chyb aon nie wie albo nie chce wiedziec co powinien zrobic

i zacznij od przeczyszczenia EGRu...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-121361
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, jeśli możecie mi jeszcze podpowiedzieć czym czyścić te zaworki i EGR i czy po tych zabiegach będzie trzeba odpowietrzać układ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-121318
Udostępnij na innych stronach

samo czyszczenie może nie pomóc. możliwe że EGR nadaje się już tylko do wymiany.

podpowiem, że w zależności od wersji silnika są dwa rodzaje EGRów. w nowszych konstrukcjach są te częściowo plastikowe. czy pasują zamiennie? parę osób pisało tutaj że chyba powinny ale nikt tego nie sprawdzał dlatego najlepiej szukaj identycznego.

co do czyszczenia - jest naprawdę masa tematów o EGR i z pewnością znajdziesz szukajką co i jak :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-121308
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zanim zaczniecie czyści cały układ EGR sprawdźcie jego szczelność. Czy plastikowe przewody (te od zaworków) nie są gdzieś przetarte, czy gumowe złączki nie są sparciałe oraz czy (nie znam fachowej nazwy te siłowniki przy klapach i turbinie) membrany nie są rozerwane . A potem należy sprawdzi pompę podciśnieniową (vakupompa) wakuometrem (zegar do mierzenia podciśnienia). Sama pompa powinna mieć - 0,9 bara minimum to -0,6 bara. Po podłączeniu EGR-u, sterowania od turbo i klap zawirowań w układzie powinno być ok -0,8 bara. Jeśli vakupompa jest niewydajna i nie utrzymuje dobrego podciśnienia będzie wywalało błąd (check). Czasami można to zauważyć podjeżdżając do skrzyżowania, wówczas puszczamy pedał gazu (zawór EGR otwiera się) naciskamy pedał hamulca i zauważamy że na desce pokazał się check, najczęściej przyczyną tego jest spadek podciśnienia w układzie, bo przecież układ EGR i wspomaganie hamulców działa na podciśnieniu. A potem czyszczenie całego układu: przewody, zawór EGR, zaworki no i najważniejsze (sam to przerabiałem) czyszczenie dokładne kolektora dolotowego. Po tych czynnościach cieszymy się z jazdy, elastyczności silnika no i braku magicznej żółtej kontrolki. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-120986
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziś wyczyściłem EGRa, faktycznie osmalony był znacznie, i co to dało...?

Dało tyle że kontrolka zapala się nadal. Z taką jedynie różnicą że dzieje się to tylko na biegu jałowym i to po kilku, czasem kilkunastu sekundach postoju z zapalonym silnikiem. Po ruszeniu i przejechaniu jakiegoś dystansu gaśnie (zwykle gdy włączę 3 bieg). Wcześniej zapalała się nawet w czasie jazdy ze stałą prędkością i obrotani poniżej 2 tys.

Poszukiwań ciąg dalszy. Przewody i złączki układu podciśnieniowego nie budzą podejrzeń, zresztą sprawdzane były, przy użyciu sppompki kilka m-cy temu u mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-120975
Udostępnij na innych stronach

Dziś wyczyściłem EGRa, faktycznie osmalony był znacznie, i co to dało...?

Dało tyle że kontrolka zapala się nadal. Z taką jedynie różnicą że dzieje się to tylko na biegu jałowym i to po kilku, czasem kilkunastu sekundach postoju z zapalonym silnikiem. Po ruszeniu i przejechaniu jakiegoś dystansu gaśnie (zwykle gdy włączę 3 bieg). Wcześniej zapalała się nawet w czasie jazdy ze stałą prędkością i obrotani poniżej 2 tys.

Poszukiwań ciąg dalszy. Przewody i złączki układu podciśnieniowego nie budzą podejrzeń, zresztą sprawdzane były, przy użyciu sppompki kilka m-cy temu u mechanika.

Mnie się wydaje że to gaśnięcie jest związane z podciśnieniem. Może się mylę ale przy wyższych obrotach pompa próżni pracuje szybciej i jak ma jakieś nieszczelności to kompensują się one poprzez większe obroty. Więc do sprawdzenia są: przewody podciśnienia, zamień miejscem zaworek sterujący EGR z np. tym od turbo, podmień EGR z innym sprawnym, a jak to nie pomoże to możliwe że trzeba wymienić pompę próżniową.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-120951
Udostępnij na innych stronach

Kolego Krzychu954 odczytaj błędy na kompie to jedyna skuteczna metoda odnalezienia problemu. A możesz mi opisać jak to było sprawdzane bo jestem ciekawy "Przewody i złączki układu podciśnieniowego nie budzą podejrzeń, zresztą sprawdzane były, przy użyciu sppompki kilka m-cy temu u mechanika."

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-120934
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności