Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Witam wszystkich forumowiczów. Od roku jestem posiadaczem astry 2,0 DTI rok prod.2000 i mam problem z zapalającą się kontrolką silnika. Byłem u mechanika i podłączenie pojazdu pod komputer wykazało błąd recyrkulacji spalin. Posprawdzał szczelność układu, na podmiankę założył inny przepływomierz, wyczyścił kolektor i... kontrolka nadal się zapalała, tylko dużo rzadziej niż wcześniej. Kiedy się świeci auto traci moc, głównie dzieje się to na niedogrzanym silniku kiedy zatrzymam się np:na skrzyżowaniu, gdy ruszę po jakimś czasie kontrolka gaśnie i auto odzyskuje swoją moc. Przy kolejnej wizycie mechanik odłączył jeden z przewodów sterujących cyrkulacją spalin (jeden z przewodów od urządzenia znajdującego się obok akumulatora). Po tym kontrolką prawie wogóle się nie zapalała tzn bardzo rzadko, jednak auto wtedy pracuje głośniej i mam wrażenie że inaczej reaguje na gaz. Po kilku m-cach takiej jazdy kontrolka znów zapala się bardzo często. Denerwuje mnie to już bardzo a mechanik nie ma już pomysłów co z tym zrobić. Twierdzi że wyczerpał wszystkie możliwości. Dodam że pan ten zajmuję się naprawą tylko silników diesla i ma dobrą opinię wśród klientów. Pomóżcie bo mam już dość.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgorka Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Sprawdz dokladnie caly uklad podcisnienia no i profilaktycznie wyczysc wszystkie zaworki sterujace i zaworek sterujacy klapami zawirowan czy dziala no i oczywiscie sprawdz sam EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-121384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 blad egr i egr wogole nie ruszany?? od tego chyba sie zaczyna wez zmien mechanika bo chyb aon nie wie albo nie chce wiedziec co powinien zrobic i zacznij od przeczyszczenia EGRu...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-121361 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Dzięki za odpowiedzi, jeśli możecie mi jeszcze podpowiedzieć czym czyścić te zaworki i EGR i czy po tych zabiegach będzie trzeba odpowietrzać układ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-121318 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 samo czyszczenie może nie pomóc. możliwe że EGR nadaje się już tylko do wymiany. podpowiem, że w zależności od wersji silnika są dwa rodzaje EGRów. w nowszych konstrukcjach są te częściowo plastikowe. czy pasują zamiennie? parę osób pisało tutaj że chyba powinny ale nikt tego nie sprawdzał dlatego najlepiej szukaj identycznego. co do czyszczenia - jest naprawdę masa tematów o EGR i z pewnością znajdziesz szukajką co i jak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-121308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek69z Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 interesuje mnie ta sprawa bo mam to samo zmieniłem zawór egr nic nie dało zawory podcisnienia nic dałem sobie spokój   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-121250 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Witam. Zanim zaczniecie czyści cały układ EGR sprawdźcie jego szczelność. Czy plastikowe przewody (te od zaworków) nie są gdzieś przetarte, czy gumowe złączki nie są sparciałe oraz czy (nie znam fachowej nazwy te siłowniki przy klapach i turbinie) membrany nie są rozerwane . A potem należy sprawdzi pompę podciśnieniową (vakupompa) wakuometrem (zegar do mierzenia podciśnienia). Sama pompa powinna mieć - 0,9 bara minimum to -0,6 bara. Po podłączeniu EGR-u, sterowania od turbo i klap zawirowań w układzie powinno być ok -0,8 bara. Jeśli vakupompa jest niewydajna i nie utrzymuje dobrego podciśnienia będzie wywalało błąd (check). Czasami można to zauważyć podjeżdżając do skrzyżowania, wówczas puszczamy pedał gazu (zawór EGR otwiera się) naciskamy pedał hamulca i zauważamy że na desce pokazał się check, najczęściej przyczyną tego jest spadek podciśnienia w układzie, bo przecież układ EGR i wspomaganie hamulców działa na podciśnieniu. A potem czyszczenie całego układu: przewody, zawór EGR, zaworki no i najważniejsze (sam to przerabiałem) czyszczenie dokładne kolektora dolotowego. Po tych czynnościach cieszymy się z jazdy, elastyczności silnika no i braku magicznej żółtej kontrolki. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-120986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Dziś wyczyściłem EGRa, faktycznie osmalony był znacznie, i co to dało...? Dało tyle że kontrolka zapala się nadal. Z taką jedynie różnicą że dzieje się to tylko na biegu jałowym i to po kilku, czasem kilkunastu sekundach postoju z zapalonym silnikiem. Po ruszeniu i przejechaniu jakiegoś dystansu gaśnie (zwykle gdy włączę 3 bieg). Wcześniej zapalała się nawet w czasie jazdy ze stałą prędkością i obrotani poniżej 2 tys. Poszukiwań ciąg dalszy. Przewody i złączki układu podciśnieniowego nie budzą podejrzeń, zresztą sprawdzane były, przy użyciu sppompki kilka m-cy temu u mechanika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-120975 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Dziś wyczyściłem EGRa, faktycznie osmalony był znacznie, i co to dało...? Dało tyle że kontrolka zapala się nadal. Z taką jedynie różnicą że dzieje się to tylko na biegu jałowym i to po kilku, czasem kilkunastu sekundach postoju z zapalonym silnikiem. Po ruszeniu i przejechaniu jakiegoś dystansu gaśnie (zwykle gdy włączę 3 bieg). Wcześniej zapalała się nawet w czasie jazdy ze stałą prędkością i obrotani poniżej 2 tys. Poszukiwań ciąg dalszy. Przewody i złączki układu podciśnieniowego nie budzą podejrzeń, zresztą sprawdzane były, przy użyciu sppompki kilka m-cy temu u mechanika. Mnie się wydaje że to gaśnięcie jest związane z podciśnieniem. Może się mylę ale przy wyższych obrotach pompa próżni pracuje szybciej i jak ma jakieś nieszczelności to kompensują się one poprzez większe obroty. Więc do sprawdzenia są: przewody podciśnienia, zamień miejscem zaworek sterujący EGR z np. tym od turbo, podmień EGR z innym sprawnym, a jak to nie pomoże to możliwe że trzeba wymienić pompę próżniową. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-120951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Kolego Krzychu954 odczytaj błędy na kompie to jedyna skuteczna metoda odnalezienia problemu. A możesz mi opisać jak to było sprawdzane bo jestem ciekawy "Przewody i złączki układu podciśnieniowego nie budzą podejrzeń, zresztą sprawdzane były, przy użyciu sppompki kilka m-cy temu u mechanika." Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/#findComment-120934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.