Skocz do zawartości

proba wymiany oleju pol syntetycznego na syntetyczny


Gość Aron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Nabylem swoja vectre 2.0 16v z 2000r. 2miesace temu,poprzedni wlasciciel jezdzil od 2003roku na pol syntetyku,samochod mial wtedy 100 tys.km a na chwile obecna ma 198tys.km,czy istnieje wielkie ryzyko zmiany pol syntetyku na syntetyk?Slyszalem ze w najgorszym razie zatrze sie silnik..czy to prawda?dziekuje za odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zatrze (tego jeszcze nie słyszałem :wink: ) w mity o jakimś tajemniczym rozszczelnieniu też nie musisz wierzyć. Druga sprawa, że w naszym klimacie różnica między półsyntetykiem 10W40 a syntetykiem np 5W50 będzie prawie niezauważalna. :wesoly: Co innego jak będzie sroga zima i zalejesz 0W40 to wtedy różnica będzie zauważalna, choćby po czasie gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju po uruchomieniu zimnego silnika po nocy, czyli inaczej mówiąc olej uzyska szybciej pełne ciśnienie smarowania a co za tym idzie będzie się mniej zużywał podczas tzw zimnych rozruchów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

barteklodz,

witaj.jak pewnie widac dopiero dzis zalogowalem sie na tej stronie poniewaz szukam pomocy a tak naprawde malo znam sie na silnikach samochodowych.

kupilem dwa latka temu opla vectre 2.0 16v po lifcie (1999) w niemczech.

wracajac do kraju na komputerze wyskoczyla informacja o niskim stanie oleju ale kontrolka na tablicy jeszcze sie nie zapalila.pojechalem do warsztatu i okazalo sie ze na bagnecie nie ma sladu oleju po spuszczeniu bylo jakies ok 3l.

nie wiedzialem jaki olej byl wlany wiec zalalem silnik polsyntetykiem i problemow nie bylo bo lykal olej ale ok 0.5l na jakies 5 tys.

od jakiegos czasu musze wlewac tyle samo na jakies 1000 km wiec chyba cos nie tak.

odkad jestem wlascicielem tego autka nigdy nie bylo katowane i nie mam z nim zadnych innych problemow wiec zal sprzedac ale co dalej?

zalozylem gaz wiec moze to jest przyczyna sam juz nie wiem co nalezalo by zrobic wiec szukam tu porady.

bede wdzieczny za kazda mysl....pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

zalozylem gaz wiec moze to jest przyczyna

tak, na gazie auta zużywają więcej oleju, co do zuzycia, 0,5 litra na 1000km, to duzo i nei duzo- zależy., powiedz jaki olej obecnie masz?? bo czasem wystarczy zmienic na inny olej i problem łagodnieje,

ostatecznie przejdziesz na minerał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość barteklodz

to zależy od silnika

brat ma grandvitare 97tys , od 85tys jest sekwencja i łyka tyle że nie widać aby się na podziałce stan obniżył :mrgreen:

 

norma opla to 0.7l na 1000km

 

proponuję go zalać oplowskim półsyntetykiem (gm 10w40) i po 2tyskm zrobić pomiar sprężania (powinno być 13-14bar) bez i z olejem , jak różnica będzie znaczna świadczy że ucieka dołem

jak nie to uszczelniacze zaworów zdało by się wymienić

 

próba z obciążeniem chyba się nie uda ze względu na katalizator :

chodzi o sprawdzenie czy przykapca na pełnym przyspieszeniu i podczas schodzenia z obrotów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności