Gość DAROMV6 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Tym razem ja mam zapytanie i proszę o jakieś info w celu rozwiązania "zagwozdki" Pacjent Astra G 1,7cdti 03/04r. - są problemy z paleniem przy niższych temp. świece, błędy (brak) itd - o.k. Dziwne parametry elementów elektroniki podczas odczytu, mianowicie czujnik temp płynu na sterownik - pokazuje około 120*(zimny silnik), po kilku minutach pracy silnika wskazanie jest już na poziomie 170* - o.k. - wymieniam w takim razie czujnik - wskazania po wymianie (na zimnym silniku) - tylko kilka stopni mniej czyli i tak ponad 110* - oba czujniki zostały sprawdzone miernikiem - parametry wg danych są w normie. W takim razie jeśli nie czujnik, to co jeszcze będzie miało wpływ na dane które się wyświetlają? Druga sprawa czy ktoś z szanownych kolegów może pomierzyć oporność pinów/biegunów przepływomierza (przy silniku 1,7cdti) ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25990-astra-g-17cdti-problem-z-paleniem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 A co Ci będę żałował Przepływomierz: Czujnik temperatury - opór pomiędzy pinem 1 a pinem 3 w gnieździe przepływomierza: 1,9 - 3 kOhm przy 20 stC. Zasilanie przepływomierza: pomiędzy pinem 1 we wtyczce a masą, oraz pomiędzy pinem 4 a masą: 5V Zasilanie przepływomierza - pomiędzy pinem 2 we wtyczce a masą: 12V Pin 5 to sygnał wyjściowy 0-5 V. Czujnik temperatury płynu chłodzącego: Napięcie zasilania: 5V Opór: 2,5 - 3 Ohm przy 25 stC.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25990-astra-g-17cdti-problem-z-paleniem/#findComment-117767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 no spoko, dzięki powiedz mi kolego o ile pamiętasz - kierunek tej przepływki jaki jest? porównałbym wartość czujnika temp. powietrza bo pomiary też zrobiłem (z racji że ten akurat pokazuje 115* przy kilku * na plusie ) Opór: 2,5 - 3 Ohm przy 25 stC. - czy oby na pewno? wszędzie mam dane jako KOhm zazwyczaj jako temp wzorcowa podana jest 20* i oporność 2700-3500Ohm czyli zważywszy iż jego oporność maleje podczas wzrostu temp dane w wysokości 3500/3700 przyjąć mogę jako prawidłowe (pomiar dokonany w jeszcze niższej temp) Napięcie zasilania: 5V to muszę obadać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25990-astra-g-17cdti-problem-z-paleniem/#findComment-117760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Kierunek przepływomierza jest zaznaczony na jego obudowie. A co do czujnika temp. płynu masz oczywiście racje, powinno być kOhm, uciekło mi gdzieś to kilo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25990-astra-g-17cdti-problem-z-paleniem/#findComment-117756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 wiem że jest ale po tym zdjęciu nie kojarzę http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif spoko, porównam sobie na żywo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25990-astra-g-17cdti-problem-z-paleniem/#findComment-117755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 W takim razie jeśli nie czujnik, to co jeszcze będzie miało wpływ na dane które się wyświetlają? Czujnik zmienia rezystancję w zależności od temperatury, więc może kable (połączenia) zmieniają ją jeszcze na tyle, że wyniki są z kosmosu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25990-astra-g-17cdti-problem-z-paleniem/#findComment-117570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 miałoby to miejsca i w innych autach, z drugiej strony podpięty jest czujnik a ten przy niższej temp. ma większy opór. Powiedzieć by można - przetarte przewody i oporność jest dużo niższa bo nie ma już czujnika - ale wiązka przynajmniej z zewnątrz wygląda o.k., dodatkowo - w trakcie rozgrzewania się silnika - wskazania przyrostu odzwierciedlają rzeczywisty wzrost temp. silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25990-astra-g-17cdti-problem-z-paleniem/#findComment-117546 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Odepnij złącze na silniku i zmierz rezystancję w złączu. Jeśli miernik pokaże prawidłowy opór to uwalony jest komp silnika. Nie ma co gdybać. Kierując się zamieszczonym przeze mnie rysunkiem i schematem powinieneś sobie poradzić, cdti ma wiele wspólnego z dti >>> link   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25990-astra-g-17cdti-problem-z-paleniem/#findComment-117543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 nie miałem dzisiaj możliwości sprawdzenia czegokolwiek Odepnij złącze na silniku i zmierz rezystancję w złączu którym?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25990-astra-g-17cdti-problem-z-paleniem/#findComment-117540 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Odpinasz złącze X65 (złącze od przodu auta, nie od strony wnętrza), i we wtyczce mierzysz rezystancję pomiędzy pinem 42 a 45. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25990-astra-g-17cdti-problem-z-paleniem/#findComment-117537 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.