Skocz do zawartości

regeneracja reduktora LPG


Gość fifek

Rekomendowane odpowiedzi

No i tak wygląda moja historia reduktora:

 

Reduktor: Tomasetto ze zintegrowanym filtrem.

Tak wygląda:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Rzeczy potrzebne do rozebrania:

- klucz 13 do odkręcenia od mocowania

- klucz zazwyczaj 7 lub 6 do odkręcenia opasek z węży woda i gaz i klucz 13/14 od gazu z parownika

- imbusy

- śrubokręt krzyżakowy

- zestaw naprawczy adekwatny do reduktora w moim przypadku do Tomasetto

- NITRO

- 3 Żubry co by się dobrze siedziało

I zaczynamy, wywalamy filtr gazu bo tam jest syfu sporo, opiłki itp.,odkręcamy 3 śruby na imbus z pokrywy i wywalamy zawartość UWAGA NA ORING POD FILTREM PTAZ MAŁY MAGNESIK.

 

Dołączona grafika

Pod spodem jest filtr gazu, wyjmujemy i wyrzucamy (wymieniamy).

Wydmuchujemy/ wysypujemy śmieci spod filtra

Dołączona grafika

Oto mój filtr po pół roku i nowy:

Dołączona grafika

 

Odkręcamy najpierw ściankę gazową i memembrankę od gazu zdejmujemy:

robi się to na wyczucie, tak ze mambrana musi się prześliznąć, jeżeli mambrana nie chce zejść to podcinamy ją nożem i wycinamy jakby warstwę, jeżeli mambrana jest miękka na całej powierzchni to możemy ja zastosować ponownie ale jednak proponuję założyć nową .

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Ukazuje się nam wnet strona gazowa (do wyczyszczenia wszystko, ma nie być śladu smoły)

Czyścimy tylko i wyłącznie za pomocą NITRO bo nic innego nie działa, żadne środki.

Pedzel w nitro o malujemy, skrobiemy i drzemy żeby nic nie było.

Potem z drugiej strony to samo, strona wodna,

odkręcamy 6 śrubek i na końcu uważamy bo jest spora sprężyna pod aluminiowoą osłoną.

ściągamy membranę i czyścimy wszystko.

Membrane ściągamy poprzez jej wysunięcie.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Moja membrana wodna była zarośnięta więc tez do wymiany ale może się okazać ze jest ok. i luźno chodzi, jednak sugeruję wymianę .

Dołączona grafika

 

 

 

Czyścimy wszystkie dźwignie które są zazwyczaj przykręcone na krzyżaki, (warto puknąć ze 2 razy młotkiem delikatnie w śrubokręt żeby łatwiej się odkręcało) powinno to mniej wicej tak wyglądać:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Zapomniałem dodać, sa takie małe okrągłe gumki na końcach dzwigienek, je także wymieniamy, oringi możemy pominąć.

Jeżeli mamy wszystko poczyszczone to składamy w kolejności odwrotnej.

Opis może się nieco różnić między wersjami, np. w BRC mamy kanały wodne pod uszczelką, ale nie ma z tym problemu, bo pod uszczelką i membraną znajdują się 4 śruby i wyjmujemy nakładkę pod którą jest owa membrama wodna. Tak ze różne reduktory różne sposoby.

Ale powoli i do celu, więc po co płacić 200 zł za regeneracje reduktora jak można zapłacić 60 zł za zestaw naprawczy a resztę przeznaczyć na naszą kochaną kobietę , która będzie szczęśliwa ze kupiliśmy jej kwiatka.

Mam nadzieje ze Wam pomogłem.

 

ps: jak ktoś chce to niech uzupełni moze wpakujemy do Technicznego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przydatne info, bo też ostatnio robiłem wymiane membran itp. I korzystałem z tego, wielki plus. :wink: ładnie zilustrowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności