Gość Anonymous Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 opel omega a Caravan rok produkcji 1993 silnik C20NE benzyna-brak instalacji gazowej 1998ccm silnik (2l) mechaniczna skrzynia biegow katalizator ABS ok, to sa wskrucie dane jaka posiadam omege, problem polega na tym ze raz zapali bez problemow a raz wogole nie chce zastartowac, podczas jazdy od czasu do czasu zaswieci sie kontrolka CHECK i zgasnie, krotko mowiac jezeli na CHECKU zgasze auto to juz nie odpale go, jak normalnie zgasze auto chodzi mi ze jak kontrolka CHECK sie nie pali to zastartuje bez problemu. W tej chwili to mozna powiedziec ze sie ta kontrolka nonstop swieci, zeby odpalic auto musze poluzowac sciagacz na ruze od wlotu powietrza i psiknac troche takzwanego startera spray do hamulcow czysczenia, zalozyc rore dokrecic sciskacz i odpalam. Kurde praca silnika jest nie rownomierna, po pewnym czasie mu cos odbije to kontrolka gasnie i chodzi odrazu plynniej silnik. Raz doszedlem do tego ze nawalil mi przekaznik, gdy mialem takie same poczatkowe objawy, przekaznik wyjalem i zrobilem mostek z bezpiecznikiem pozniej zamontowalem dpowiednio w tym miejscu gdzie w chodzil przekaznik pompy paliwowej i bylo ok. Kupilem nowy ten sam przekaznik o tych samych preferencjach i bylo super do zas opisanego wyzej problemu, sprawdzalem przekaznik i jest sprawny nawet mostek nie pomaga nic, i tak sie mecze do dzis z tym psikanie zeby go odpalic i jechac. 1) silnik tylko na zalaczonym zaplonie oczywiscie: CHECK kontrolka-bledy 31 i 48 31- Czujnik indukcyjny - brak sygnalu o predkosci obrotowej (tylko przy wlaczonym zaplonie) 48- Zbyt niskie napiecie zasilania zadnych wiecej bledow mi nie odczytuje dodam tez ze bezpieczniki sa wszystkie w porzadku 2) podczas rozruchu: iskra na swiecach jest, odstep jest prawidlowy, swiece sa czyste kable wysokiego napiecia sa nowe pompa paliwowa przesyla paliwo na silnik ( takze przyposzczenia moje byly ze nawala mi pompa paliwowa ale paliwo dochodzi odpowiednio i czasami jak pisalem silnik jak zalapie dobrze to pracuje bez problemowo rowno) 3) podczas pracy silnika: brak jakichkolwiec przebic na kablach wysokiego napiecia, sprawdzane w godzinach wieczornych gdy jest ciemno, lepiej widac przebicia. mysle ze sie rospisalem poprawnie i dokladnie, oczekuje jakies porady od was zwiazane z tym problemem, mysle ze chyba wszystko napisalem zeby pomyslec nad tym. pare dni pozniej: pompa paliwowa wraz z filtrem wlasnie wczoraj wymieniona, co do scheck to bledy nadal sa te same co u gory pisalem, interesuje mnie tylko co moze dokladnie oznaczac blad:48-Zbyt niskie napiecie zasilania. hmmmm ale czego? akumulator jest vol pelny, --------------------------------------------- Dzisiaj bylem u mechanika i zczytal mi bledy jakie sie ukazuja w mojej omedze, blad 31 to wykluczam z tego postu bo na zalaczonym silniku go niema, jedynie blad 48, sprawdzal miernikiem ladowanie akumulatora i mu wychodzilo niby nie zadobre, na komputerze tez mu napiecie skakalo, doradzil mi zebym wymienil regulator napiecia w alternatorze, wsumie to kupilem nowy alternator i zamontowalem go w miejsce starego i....? oczywiscie D..A nadal ten sam problem, kable od alternatora sa wporzadku i niema zadnego przebicia itp. zas pare dni pozniej: a ja sie dalej mecze z moja omega, a bylo juz prawie dobrze, po wymianie altka chodzil mi dobrze, od czasu do czasu ino mozna powiedziec ze mignela kontrolka silnika, oczywiscie nadal z bledem 48, akumulator jest w 100% sprawny, wczoraj wymienilem kable wysokiego napiecia , swiece i przy okazji zamontowalem mu nowe klemry na aku i zadnej poprawy, dodam ze sprawdzalem hmmm prawie wszystkie wtyczki itp i sa ok, okablowanie raczej tez sprawne bez przebic itd. niebedzie to moze zwiazane cos z cewka wysokiego napiecia ze moze nawala? hmm w sumie iskra jest ale czasem sie zadusi silnik tak jagby niebylo iskry na ktorys z garow lub paliwa niedostawal przez pare sekund. kurde juz niewiem sam a zas wymieniac czesci z sprawnych na sprawne to troszke bezsensu. Dodam jeszcze ze ladowanie akumulatora jest sprawne, sprawdzalem na akumulatorze + i -, na altku + i masa, na akumulatorze + i masa(silnik) i na akumulatorze + i masa(karoseria nadwozia), niewielkie roznice byly ale w normie, miedzy 13,6V a 14,2V. juz niewiem co go moze bolec   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26102-omega-a-c20ne-93r-problem-z-odpaleniem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.