Skocz do zawartości

omega a C20NE 93r problem z odpaleniem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

opel omega a Caravan

rok produkcji 1993

silnik C20NE

benzyna-brak instalacji gazowej

1998ccm silnik (2l)

mechaniczna skrzynia biegow

katalizator

ABS

 

ok, to sa wskrucie dane jaka posiadam omege, problem polega na tym ze raz zapali bez problemow a raz wogole nie chce zastartowac, podczas jazdy od czasu do czasu zaswieci sie kontrolka CHECK i zgasnie, krotko mowiac jezeli na CHECKU zgasze auto to juz nie odpale go, jak normalnie zgasze auto chodzi mi ze jak kontrolka CHECK sie nie pali to zastartuje bez problemu. W tej chwili to mozna powiedziec ze sie ta kontrolka nonstop swieci, zeby odpalic auto musze poluzowac sciagacz na ruze od wlotu powietrza i psiknac troche takzwanego startera spray do hamulcow czysczenia, zalozyc rore dokrecic sciskacz i odpalam. Kurde praca silnika jest nie rownomierna, po pewnym czasie mu cos odbije to kontrolka gasnie i chodzi odrazu plynniej silnik. Raz doszedlem do tego ze nawalil mi przekaznik, gdy mialem takie same poczatkowe objawy, przekaznik wyjalem i zrobilem mostek z bezpiecznikiem pozniej zamontowalem dpowiednio w tym miejscu gdzie w chodzil przekaznik pompy paliwowej i bylo ok. Kupilem nowy ten sam przekaznik o tych samych preferencjach i bylo super do zas opisanego wyzej problemu, sprawdzalem przekaznik i jest sprawny nawet mostek nie pomaga nic, i tak sie mecze do dzis z tym psikanie zeby go odpalic i jechac.

 

1) silnik tylko na zalaczonym zaplonie oczywiscie:

CHECK kontrolka-bledy 31 i 48

31- Czujnik indukcyjny - brak sygnalu o predkosci obrotowej (tylko przy wlaczonym zaplonie)

48- Zbyt niskie napiecie zasilania

zadnych wiecej bledow mi nie odczytuje

dodam tez ze bezpieczniki sa wszystkie w porzadku

 

2) podczas rozruchu:

iskra na swiecach jest, odstep jest prawidlowy, swiece sa czyste

kable wysokiego napiecia sa nowe

pompa paliwowa przesyla paliwo na silnik ( takze przyposzczenia moje byly ze nawala mi pompa paliwowa ale paliwo dochodzi odpowiednio i czasami jak pisalem silnik jak zalapie dobrze to pracuje bez problemowo rowno)

 

3) podczas pracy silnika:

brak jakichkolwiec przebic na kablach wysokiego napiecia, sprawdzane w godzinach wieczornych gdy jest ciemno, lepiej widac przebicia.

 

mysle ze sie rospisalem poprawnie i dokladnie, oczekuje jakies porady od was zwiazane z tym problemem, mysle ze chyba wszystko napisalem zeby pomyslec nad tym.

 

pare dni pozniej:

 

pompa paliwowa wraz z filtrem wlasnie wczoraj wymieniona, co do scheck to bledy nadal sa te same co u gory pisalem, interesuje mnie tylko co moze dokladnie oznaczac blad:48-Zbyt niskie napiecie zasilania. hmmmm ale czego? akumulator jest vol pelny,

---------------------------------------------

Dzisiaj bylem u mechanika i zczytal mi bledy jakie sie ukazuja w mojej omedze, blad 31 to wykluczam z tego postu bo na zalaczonym silniku go niema, jedynie blad 48, sprawdzal miernikiem ladowanie akumulatora i mu wychodzilo niby nie zadobre, na komputerze tez mu napiecie skakalo, doradzil mi zebym wymienil regulator napiecia w alternatorze, wsumie to kupilem nowy alternator i zamontowalem go w miejsce starego i....? oczywiscie D..A nadal ten sam problem, kable od alternatora sa wporzadku i niema zadnego przebicia itp.

 

zas pare dni pozniej:

 

a ja sie dalej mecze z moja omega, a bylo juz prawie dobrze, po wymianie altka chodzil mi dobrze, od czasu do czasu ino mozna powiedziec ze mignela kontrolka silnika, oczywiscie nadal z bledem 48, akumulator jest w 100% sprawny, wczoraj wymienilem kable wysokiego napiecia , swiece i przy okazji zamontowalem mu nowe klemry na aku i zadnej poprawy, dodam ze sprawdzalem hmmm prawie wszystkie wtyczki itp i sa ok, okablowanie raczej tez sprawne bez przebic itd. niebedzie to moze zwiazane cos z cewka wysokiego napiecia ze moze nawala? hmm w sumie iskra jest ale czasem sie zadusi silnik tak jagby niebylo iskry na ktorys z garow lub paliwa niedostawal przez pare sekund. kurde juz niewiem sam a zas wymieniac czesci z sprawnych na sprawne to troszke bezsensu. Dodam jeszcze ze ladowanie akumulatora jest sprawne, sprawdzalem na akumulatorze + i -, na altku + i masa, na akumulatorze + i masa(silnik) i na akumulatorze + i masa(karoseria nadwozia), niewielkie roznice byly ale w normie, miedzy 13,6V a 14,2V.

 

juz niewiem co go moze bolec :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności