Gość Anonymous Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Witam. Mam kadet cabrio 1.6 na monowtrysku rocznik 91 i mam następujący problem: silnik był kiedyś mocno przegrzany i bierze mi olej, dość dużo. Oprócz tego bardzo kopci na biało, dosłownie zasłona dymna i to w lecie, im większe obroty tym bardziej kopci. Z czasem jak niem pojeździłem, gdyż mam go od niedawna, kopcenie zmalało. Uszczelka pod głowica jest na pewno dobra gdyż nie ubywa płynu. Kolejnym problemem jest zarzucanie olejem 4-tej świecy, dosłownie jest czarna i mokra od oleju. Muszę mieć 4 elektrodową świece żeby dłużej na niej pojeździć. Na tej 4 elektrodowej jeżdżę spokojnie bez zarzucenia świecy przez okres zużycia całego baku paliwa. Kolejnym problemem są przedmuchy z odmy, dość sporo z niej kopci i pluje olejem. Inne Świece maja ładny kolor kawy z mlekiem więc sądzę że są w porządku. Dodam że kadet ma przejechane 94ty i jest to udokumentowane w książce serwisowej, gdyż był sprowadzony. Tak więc mam problem czy podejmować się remontu cz kupić nowy silnik, dodam że ten jest całkiem żwawy i to na 15 calowych kolach profil 195. Posiadam również kadeta gsi był w całości jednak musiałem go rozebrać i upchnąć w garażu, w gsi-ku brakowało komputera,przepływomierza, chłodnicy i wtrysków więc nie sprawdzałem go czy dział. I to by była moja 3 opcja żeby przełożyć ten silnik do siebie. Bardzo proszę o jakąś pomoc ile by kosztował taki remont czy nie lepiej kupić inny silnik, czy założyć gsi, pozdrawiam, proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Ja bym obstawał albo z próba silnika z gsi(choć takiego modelu nikt pewnie nie oszczędzał, więc silnik tez może miec dośc)... albo remontem obecnego, auto w końcu ma sporo latek i kupisz taki nastoletnie silnik i bedzie w podobnym może odrobinke lepszym stanie.... Tak zrobisz sobie kapitelkę obecnego silnika, troszkę to będzi ekosztowało to wiadomo ale potem będziesz miał swięty spokój i tyle....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość challenger Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Przerzucenie silnika z gsi to ciężka robota, bo to konstrukcyjnie zupelnie różne silniki (poczytaj na forum o swapach na 2.0 - tak na szybko to do wymiany komputer, wiązka, pompa paliwa, kombinowanie z belką żeby chlodnica weszla, skrzynia wraz z pólosiami, macphersony, przy tej mocy przydaloby się także usztywnić zawieszenie i wzmocnić hamulce, pewnie cos jescze). Generalnie bardziej oplaca się zmieniać silnik niż remontować, zwlaszcza że silnik ten byl w corsach, kadettach, astrach i vectrach, ale w Twoim przypadku, jeżeli przebieg rzeczywiście ma 94 tys km moze warto zastanowić się nad remontem- z tego co mówisz mi to wygląda na uszkodzone pierścienie na cylindrze, na którym zalewa świecę olejem. Najlepiej na początek pomierzyć kompresję - jeżeli tylko na tym jednym cylindrze wyjdzie za niska, to może oplaci się go wyremontować   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.