Skocz do zawartości

Zafira B - brak reakcji na użytkownika :(


Gość wodzo

Rekomendowane odpowiedzi

Przekopałem fora w stylu "nie zapala" lecz mój problem jest trochę inny. Auto (zafira 1,9CDTI 120KM, 140kkm przebiegu) z rana nie zapaliło tzn. nie ma reakcji na przekręcanie kluczyka wszystkie kontrolki zapalają się i gasną z wyjątkiem samochodzika z kluczykiem i ESP/TC, no więc biegnę podłączam op-coma i co ... brak komunikacji z ECU tak jak by nie miał prądu z innymi sytemami się łączy, pluje błędami takimi:

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem (00) - Obecny

C0800 - Zbyt niskie napięcie układu (03) - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem (00) - Obecny

U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika) (00) - Obecny

P0115 - Sygnal temperatury cieczy chlodzacej, poza wymaganym zakresem (71) - Obecny

P0460 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa - wartość poza wymaganym zakresem(71) - Obecny

P0500 - Obwód czujnika prędkości koła - poza wymaganym zakresem (71) - Obecny

P0654 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem (71) - Obecny

P0550 - Sygnał liczn. przebiegu poza zakresem (71) - Obecny

U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM)(71) - Obecny

B0655 - Nieprawidłowy sygnał obwodu włącznika świateł hamulcowych (5A) - Nie występuje

Ten w ECC brzmi fatalnie - B1000 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU) (37) - Nie występuje,

U2139 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. kolumny kierownicy (CIM) (71) - Obecny

Ten z CIMem się powtarza w różnych miejscach. Błędów oczywiście usunąć nie można.

Ale to jeszcze nie wszystko pomyślałem może akumulator, wymieniłem na inny to samo, przejżałem bezpieczniki dobre (bo dzień wczęśniej wymieniałem bezpiecznik od spryskiwaczy bo płyn zamarzł i spalił się bezpiecznik po wymianie wszystko było ok), podociskałem przekażniki w głównej skrzynce (bo sprawdzić ich nie umiem) dalej nic.

Siedzę nad kompem w samochodzie i ... przekręcam jeszcze raz stacyjkę i wszystko wraca do normy auto zapala, czytam błędy - nie ma, z silnikiem łaczy się bez problemu. Pojeździłem dwa dni problemu nie było, na trzeci dzień z rana problem powrócił identycznie jak wyżej i tak już zostało, walczę z tym 3 dzień do ASO 100 km (brać lawetę brrry)

Czytałem o problemach CIMa w wektrach ale tam fiksują inne kontrolki, wskaźniki, u mnie nie, całe sterowanie w kierownicy działa dobrze.

Kurcze czy to będzie jednak ECU? Tylko dlaczego problem pojawiał się i znikał tak jakby coś nie łączyło.

Czy spotkaliście się z takim problemem?

Sorki za tak długi post ale to w akcie desperacji, do pracy w poniedziałek chyba rowerem przy -10 stopniach pojadę :roll:, a dzieci do przedszkola?? ups..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawdź sobie stacyjke. Prawdopodobnie tam jest problem.Widocznie sama częć przełączająca jest uszkodzona . Niewiem czy w Zafirze można odłączyć sam przełącznik od stacyjki ,jak tak to wymiana jest banalnie prosta.

Znalazłem , ta część z obciętymi przewodami to przełącznik i jest wymienialny:

showFullSize.php?id=ef39e4b28bb958cb]Dołączona grafika[/url]

Zdjęcie zaczerpnięte z Allegro nr aukcji 798142540.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam akumulator :wink:!:lol: , niedawno w Hondzie kolegi wariował centralny w ASO wskazali na komputer no to go wymienił 3.500zł w plecy-i tydzień czekania.

Po wymianie ujechał 15km i to samo więc pierwszy lepszy warsztat i pracujący w nim nie pozorny gościu zrobił diagnozę w 5 minut za 10zł .

Proszę sobie wyobrazić jaka była zadyma w ASO

 

 

A tak na marginesie to coś nie tak z tymi komputerami do silników 120Km w moim co po chwilę wywala jakieś błędy i to nie jest odosobniony przypadek , zobaczę jak wymienię soft ponieważ w Fiatach z tym samym silnikiem nie ma takich cyrków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na aku odłączonym jest 12,5V, jak napisałem wcześniej podłączyłem drugi który odłączony dawał napięcie 13,1V i to samo, jutro biorę lawetę i wiozę go gdzieś dam znać co i jak.

 

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 22:59 ]

Sprawa z moim autem się wyjaśniła ale trwało to dość długo więc dla potomnych napisze jak wyszło.

Najpierw auto na lawecie podwiozłem do najlepszego warsztatu w moim mieście walczyli 1 dzień i diagnoza, że "jakiś moduł pod kierownicą" pytam czy CIM? odpowiedź brzmi "nie jakiś inny", nie wiem czy tam jakiś inny jest no ale dobra pytam czy naprawią odpowiedź "nie bo trzeba programować :) i to zrobi tylko tech (a wszyscy chwalą ten warsztat :) ). Zabrałem więc auto i zawiozłem do ASO, ku mojemu zdziwieniu odrazu wyskoczyl pan z techem i podpiął się i ... brak komunikacji, mówię tyle to ja wiem, kazali zostawić i będą działać, jeśli CIM lub ECU to potrwa to conajmniej tydzień bo trzeba zamawiać. Działali 2 dni i zadzwonili aby odebrać auto. Pojechałem chciałem się dokładnie dowiedzieć co mu było, ale mechanika który naprawiał już nie ma, tylko krawaciarz mi tłumaczył, że sprawdzili całą instalację i gdzieś za zderzakiem z przodu (zderzak musieli demontować) biegnie jakiś kabel zasilający z aku do ECU i to on był wadliwy nie wiem przetarty, przegryziony czy jakiś tam :urodziny:, mówił jeszcze coś o jakiejś reakcji chemicznej, nie pamiętam jakiej, która to przyspieszyła zepsucie kabelka; podziękowałem 460zł i żafira żyje znowu. Kurcze trochę dziwne w 3 letnim samochodzie bez przygód rozkładają sie kabeliki :urodziny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem linii kan kolega ma ze względu na przegnitą instalację pomiędzy sterownikiem skrzynką bezpieczników a wnętrzem i dlatego komp sypie błędami sprawdzić dokładnie instalacje a potem dopiero dopatrywać się problemów gdzie indziej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem linii kan kolega ma ze względu na przegnitą instalację pomiędzy sterownikiem skrzynką bezpieczników a wnętrzem i dlatego komp sypie błędami sprawdzić dokładnie instalacje a potem dopiero dopatrywać się problemów gdzie indziej

ale już wyżej napisałem co było przyczyną :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Mam identyczną sytuację, tzn raz fura paliła a raz nie i identyczne błędy, tzn:


U2105-00 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem
sterującym silnikiem

U2105-00 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

U2105-00 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)

P0115-71 - Sygnal temperatury cieczy chlodzacej, poza wymaganym zakresem

P0460-71 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa - wartość poza wymaganym
zakresem

P0500-71 - Obwód czujnika prędkości koła - poza wymaganym zakresem

P0654-71 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem

P0550-71 - Sygnał liczn. przebiegu poza zakresem

U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM)

B0655 - Nieprawidłowy sygnał obwodu włącznika świateł hamulcowych



Kierując się tym wątkiem, też ściągnąłem zderzak i zacząłem
oglądać wiązki, ale były w stanie idealnym. SZukam dalej

Edytowane przez kaliope

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fura odebrana od elektryka. Winowajca? Zimne luty w sterowniku, do których najprawdopodobniej przyczynił się fakt iż sterownik był kiedyś otwierany przy usuwaniu DPFa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zimne luty w sterowniku, do których najprawdopodobniej przyczynił się fakt iż sterownik był kiedyś otwierany przy usuwaniu DPFa

zimne luty powstają przy nie właściwym lutowaniu...

fajnie że naprawione, można spytać jaki był koszt naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności