Skocz do zawartości

[Astra F] - adaptacja silniczka wycieraczek z Poloneza


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Miałem ostatnio okazję zająć się uszkodzonym silniczkiem wycieraczek w mojej Astrze.

Objawy były typowe - działy wszystkie biegi ale ramiona zatrzymywały

się w dowolnym miejscu na szybie.

Oczywiście uszkodzona była krańcówka co potwierdziło rozłożenie przekładni silniczka na

części. Niestety blaszka ułamała się przy samej obudowie co zniechęciło mnie do próby reanimacji.

 

Jak się okazało nowy silniczek to wydatek kilkuset złotych.

Pozostało dokupić używany przez Allegro albo poszukać zamiennika.

 

Jak się okazało do Astry F (moja jest z 96r) pasuje mechanicznie silniczek wycieraczek

z Poloneza Caro Plus (lub Atu). Nie znam się na tych modelach więc zamieszczam

link do takiego silniczka jaki nabyłem:

Mechanizm 408000030 f-my ZEM

 

Ważne aby silniczek był ze złączem 5-pinowym.

 

Widoczny na zdjęciu model ma trochę inne kolory przewodów niż w moim przypadku więc opiszę obydwa warianty (w nawiasach kolory ze zdjęcia) wraz z numerami na wtyczce:

1. biało-niebieski (brązowy)

2. niebieski (niebieski)

3. biało-błekitny (błękitny)

4. czarny (czarny)

5. szary (szary)

 

Aby dostosować go do zamontowania w Astrze F należy zamenić wtyczkę na oplowską (ja odzyskałem ze starego silniczka) i podlutować przewody według poniższego schematu:

silniczek Poloneza ---------- wtyczka z Opla

kabel szary, styk 5 --- kabel biały, styk E

kabel czarny, styk 4 --- kabel brązowy, styk B

kabel biało-błękitny, styk 3 --- kabel zielony, styk C

kabel niebieski, styk 2 --- kabel czarno-fioletowy, styk D

kabel biało-niebieski, styk 1 --- kabel żółty, styk A

 

Po zaizolowaniu i zamontowaniu powinno działać od razu.

Zdjęć niestety nie ma ponieważ cała naprawa odbyła się w okresie świątecznym

w śniegu i mrozie.

 

Uwagi: