Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 witam... moje pytanie dotyczy zawieszenia.... wpadlm w poslizg i uderzylem prawym przednim kolem w kraweznik... sila i kat uderzenia byla na nieszczescie niefortunna.... wygielo mi sie kolo ku tylowi ii ku gorze... na dniach ma przyjsc rzeczoznawca z autocasso..chcialbym wiedziec co moglo mi sie w srodku rozwalic zeby rzeczoznawca mnie nie zrobil w bambuko... wahacze poszly na pewno,kolo,,felga...a ze nie moge nigdzie znaleźc dokladnej budowy zawieszenia na necie ma prosbe jakby ktos mi mogl poomoc... i czy sila uderzenia nie wplynela tez na lewe kolo ?? i gdy pojawi sie rzeczoznawca czy musi mi uwzglednic druga srone,,,, bo jezeli wymienie jedna strone to druga tez musi byc taka sama .. i jaki koszt mniej wiecej byscie przewidywali takiej naprawy ... dzieki serdeczne i pozdrawiam CHODZI O OPLA ASTRE 3 H 2005 Poprwiłam post, pkt 4.4 regulaminu/Tajga   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26532-zawieszenie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 - nie podajesz jaki to model - a może mieć znaczenie, w Astra F to coś takiego - - lewa z prawą połączona jest tylko pośrednio - lewa/prawa nie oznacza że musi być jednej daty produkcji sworzeń, wahacz, końcówka, a jeśli do wymiany będzie amortyzator - to tak - kpl. na oś. Podobnie sprawa może wyglądać z łożyskiem/piastą - często w takiej sytuacji dostaje po d.., i jeśli nie od razu, to po krótkim przebiegu od takiego uderzenia nadaje się do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26532-zawieszenie/#findComment-113314 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 chodzi o opla astre 3 h 2005 rok produkcji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26532-zawieszenie/#findComment-113297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 czyli ciut inaczej - zwrotnica i amortyzator są jako osobne elementy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26532-zawieszenie/#findComment-113285 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 czyli jak dobrze rozumie ... bo nie jestm mechanikiem i powiedzmy ze laikiem ... wiec jak debilowi bym prosil zeby wytlumaczyc... co dokladnie trzeba by bylo mniej wiecej wymienic zeby rzeczoznawcy z AC nadmienic ( i zebym sobie sprawdzil ceny) i co dokladnie po drugiej stronie bym musial w tym modelu auta wymienic zeby przejsc przeglad i co nie ukrywam wyniesc jak najwiecej z AC ... pozdrawiam...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26532-zawieszenie/#findComment-113269 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Na pobieżnym przeglądzie wiele rzeczy może nie być na pierwszy rzut do zauważenia Należałoby dokładnie obejrzeć zawieszenie Najlepiej byłoby zweryfikować poszczególne elementy w trakcie ich demontażu To że auto dostało bokiem wiele mi nie mówi, bo nie mam go u siebie i tego nie widzę - wahacz - no o.k. - drążek kierowniczy -? nie podgięty? - amortyzator -? - potrafi go wygiąć, wgnieść (wymiana zawsze na całej osi ze wzgl. na możliwość innych parametrów tłumienia) - spotkałem się z uszkodzoną zwrotnicą - czyli do sprawdzenia - łącznika stabilizatora, cały? - łożysko może prosić się w krótkim czasie o wymianę- a czy ktoś to weźmie pod uwagę? W zależności od ubezpieczeń - w trakcie prac - jeśli wyjdzie coś nowego możesz chyba poprosić o kolejne oględziny (przynajmniej przy oc tak robiłem) Czyli dokładne oględziny i weryfikacja powyższych jak i sąsiadujących elementów a na koniec zbieżność, pomiary kątów - dla upewnienia się że jest o.k.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26532-zawieszenie/#findComment-113262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Kolego musisz pamietać o tym że mogła dostać podłużnica czyli to na czym jest mocowany wachacz w przeciwnym razie może być tak że mimo że założysz nowy wachacz on i tak będzie krzywo zamontowany ( czyli robota blacharza) po drugie mogła także dostać półoś - napęd wraz z dwoma przegubami no i oczywiście sprawdzenie macpersona czyli całe kolano z amorem i sprężyną czy nie jest krzywy no i jak tam na mocowaniu wygląda czyli tyle jak na moje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26532-zawieszenie/#findComment-113260 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bajan733 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Wachacz jest mocowany do sanek i one faktycznie ulegają uszkodzeniu.Po prostu krzywią się przy przednim mocowaniu wachacza.Tego nie zobaczysz gołym okiem.Miałem przypadki że zawieszenie wyglądało na całe zgięta felga i drążek kierowniczy wachacz ok a sanki krzywe.Prostowanie tego nie wchodzi w rachube(no może parę milimetrów ale do tego trzeba mieć sprzęt).Gnie się łatwo ale w drugą -ni hu hu.Moim zdaniem jeśli rzeczoznawca stwierdzi uszkodzenie tego elementu-powinien przyznać nowy.Z tego co pamiętam to odległość między przednimi gniazdami mocowania wachaczy mierzona z tyłu wynosi 86 cm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26532-zawieszenie/#findComment-112549 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.