Gość andrzej_m55 Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 płyn dosłownie dostawał sie do silnika i mieszał z olejem .To jest widać wówczas bo olej robi się jak kawa z mlekiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-104595 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 No ja chyba zlokalizowałem to bo wczoraj zauwazyłem na suchym asfalcie jak auto pod biurem stało 8h to na chodniku znalazłem dwie plamy. zajrzałem pod maskęi znalazłem wyciek (stojąc przodem do auta) w lewym dolnym rogu chłodnicy. Wiecie jaki może być koszt załatania cholerstwa ? Pomijam już fakt, że jak stoję w korku to wskazówka temp dochodzi mi do 95 st wystarczy , że ruszę i po chwili spada do 90. Przy okazji mam pytanie może ktoś miał podobny problem i wie co to. Otóż jak auto stoi na luzie to kat drży całe lekko i taki dziwny dźwięk spod maski dochodzi takie delikatnego stukotania (jak w traktorze tylko ciszej ). Jak wcisnę sprzęgło do oporu ten dźwięk ustaje i silnik pracuje cichutko i bez drżenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-81322 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 zajrzałem pod maskęi znalazłem wyciek (stojąc przodem do auta) w lewym dolnym rogu chłodnicy. albo chodzi ci o czujnik cieczy chłodzącej na takiej dużej nakrętce albo wężyk który jest u dołu, spróbuj podokrecać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-81315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 prawde mówiąc nie wiem bo wyszedłem z pracy a byłęm na biało ubrany i nie chciałem się pobrudzić zauważyłem tylko, że ewidętnie coś od spodu chłodnicy w rogu wyciekało i kapało na zawieszenie i ściekało na chodnik. Nie dużo ale zawsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-81310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 (stojąc przodem do auta) w lewym dolnym rogu chłodnicyW astrze G tam jest korek do spuszczania płynu,może w F też i to tylko kwestia dokręcenia korka albo wymiany oringa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-81307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Narazie jeszcze nie miałem czasu jechać do serwisu ale np od dwóch dni nie zauważyłem, żeby kapało. Dziwne to jest. I nadal jest tak, że jak stoję w korku to wskazówka temp podchodzi mi prawie pod 100 Wystarczy, że ruszę to spada poniżej 95st. Jak auto stoi to płynu w zbiorczniku jest tak trochę powyżej dna (pomimo, że dwa tygodnie temu zalałem 2litry). A wie ktoś ile może kosztować ewentualne "łatanie" chłodnicy? I wracająca sprawa o której pisałem: Może ktoś miał podobny problem i wie co to. Otóż jak auto stoi na luzie to kat drży całe lekko i taki dziwny dźwięk spod maski dochodzi takie delikatnego stukotania (jak w traktorze tylko ciszej ). Jak wcisnę sprzęgło do oporu ten dźwięk ustaje i silnik pracuje cichutko i bez drżenia. ------------------------------------------------------------------------------------------ [ Dodano: Wto Maj 04, 2010 21:42 ] Napisałem maila do serwisu, w którym zazwyczaj naprawiam auto, z opisem ubywającego płynu oraz tych drgań. Dostałem takie info: Jedynym sposobem "załatania" dziury w chłodnicy jest wymiana tejże chłodnicy na nową. Możemy zaproponować taką wymianę w cenie ok.500,-. Opisane przez Pana objawy niestety potwierdzają naszą diagnozę uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Prawdopodobnie został źle ustawiony tłumik przez co jego naprężenie przenosi drganie silnika na nadwozie. Co o tym sądzicie? Mam jeszcze jedno pytanie do użytkowników Astry I Czy wskaźnik temperatury zawsze jest "w jednej" pozycji pod dłuższej jeździe? U mnie jak wspomniałem pomimo, że płyn jest mam taką sytuację, ze stojąc np w korku po chwili wskazówka dochodzi do 100 wystarczy, że ruszę wskazówka od razu opada. [ Dodano: Sro Maj 05, 2010 15:06 ] Spróbuję jeszcze dziś odpowietrzyć (co mi doradził znajomy) układ chłodniczy. Znalazłem info, że w Astrach F robi się to tak: • Silniki 1,4 i 1,6 dm3 ośmiozaworowe: odłączyć przewód elektryczny od czujnika tem peratury i wykręcić czujnik. Czujnik temperatu ry mieści się przy kolektorze dolotowym {patrz rys. D 0966). Wlewać ciecz do zbiornika wyró wnawczego, aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconym czujniku. Wkręcić z powrotem czujnik (10 N-m) i podłączyć przewód elekt ryczny. [ Dodano: Sro Maj 05, 2010 23:40 ] ___________________________________________________________ Dzisiaj po wyjściu z pracy widzę to: http://img243.imageshack.us/i/24093508.jpg/ Zaglądam pod maskę i widzę to: http://img704.imageshack.us/i/73888523.jpg/ http://img11.imageshack.us/i/25731478.jpg/ Po przejechaniu ok 3km wskazówka temp wygląda tak: http://img341.imageshack.us/i/23564121.jpg/ Raz jak stałem z 3 min na światałach to podskoczyła do połowy między 95 a 100 Po zajechaniu do domu pod maską jest tak: http://img52.imageshack.us/i/27720890.jpg/ http://img96.imageshack.us/i/90419373.jpg/ Nie pozostaje nic innego jak wymiana chłodnicy choć jak przejrzałem neta to chłodnicę można już za 100 zł kupić a nie tak jak tamci mi podali 500 zł. Płyn w zbiorniczku jest na dnie (dolewałem go jakieś 3 tygodnie temu 2L.) Sprawdzałem również korek od oleju oraz bagnet i jest na nim sam olej bez żadnych oznak, że miesza się z płynem chłodniczym. Nie ma również białego dymu. Zimą czasami miałem lekką parę spod maski przy hamowaniu. Czy można uszkodzenie uszczelki głowicy wyeliminować ? Czy w Astrach F normą jest, że wskaźnik temp. zmienia położenie w zależności od jazdy? Czasem słychać przelewanie się płynu (przy dodawaniu gazu) czy może to być kwestią tej dziurawej chłodnicy z której kapie? Sorki, że już tak naśmieciłem tutaj z lekka ale sam już nie mam pomysłu co i jak a nie chce dać mechaniorowi do wymiany coś czego może nie trzeba wymieniać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-78919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Jeśli chłodnica podgniła a tak na 1 rzut wygląda - ubytki płynu, itd., czyli wymiana Możesz kupić i w jakimś zamienniku na pewno wyjdzie taniej niż 500 - ta z resztą też nie byłaby w oryginale. Co do skoków temp - postój/ruch - mogą takowe występować Bulgotanie/przelewanie - jeśli płynu będzie za mało, to możesz takie coś słyszeć Co do uszczelki - gdyby była uszkodzona, to jedynie jej wymiana by mogła ratować a objawy takiego uszkodzenia - zajrzyj do FAQ - badaj tam był temat z opisem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-78907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 No właśnie takich objawów u mnie nie ma. Ale serwis (który proponował mi chłodnicę za 500 zł) usilnie twierdzi, że to uszczelka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-78857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 usilnie twierdzi, że to uszczelka bo chcą zarobić, wymień chłodnice bo masz gdzieś nieszczelność, mi wywalało płyn jak wyłączyłem silnik i ciśnienie ukazało mi piękne pęknięcie na spawie plastikowej rurki (już mowie żeby nie łatać tego czasami poxipolem itp bo od ciepła rozmięknie i będzie to samo)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-78856 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Tak narazie zrobię. Chłodnice widzę, że są po 100 zł. Kupię i dam do zamontowania. Zobaczymy czy to wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-78798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.