Skocz do zawartości

Chłodzenie - płyn i silnik


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No ja chyba zlokalizowałem to bo wczoraj zauwazyłem na suchym asfalcie jak auto pod biurem stało 8h to na chodniku znalazłem dwie plamy. zajrzałem pod maskęi znalazłem wyciek (stojąc przodem do auta) w lewym dolnym rogu chłodnicy.

Wiecie jaki może być koszt załatania cholerstwa ?

 

Pomijam już fakt, że jak stoję w korku to wskazówka temp dochodzi mi do 95 st wystarczy , że ruszę i po chwili spada do 90.

 

 

Przy okazji mam pytanie może ktoś miał podobny problem i wie co to.

Otóż jak auto stoi na luzie to kat drży całe lekko i taki dziwny dźwięk spod maski dochodzi takie delikatnego stukotania (jak w traktorze tylko ciszej ;] ). Jak wcisnę sprzęgło do oporu ten dźwięk ustaje i silnik pracuje cichutko i bez drżenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-81322
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

zajrzałem pod maskęi znalazłem wyciek (stojąc przodem do auta) w lewym dolnym rogu chłodnicy.

albo chodzi ci o czujnik cieczy chłodzącej na takiej dużej nakrętce albo wężyk który jest u dołu,

 

spróbuj podokrecać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-81315
Udostępnij na innych stronach

prawde mówiąc nie wiem bo wyszedłem z pracy a byłęm na biało ubrany i nie chciałem się pobrudzić zauważyłem tylko, że ewidętnie coś od spodu chłodnicy w rogu wyciekało i kapało na zawieszenie i ściekało na chodnik. Nie dużo ale zawsze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-81310
Udostępnij na innych stronach

(stojąc przodem do auta) w lewym dolnym rogu chłodnicy

W astrze G tam jest korek do spuszczania płynu,może w F też i to tylko kwestia dokręcenia korka albo wymiany oringa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-81307
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Narazie jeszcze nie miałem czasu jechać do serwisu ale np od dwóch dni nie zauważyłem, żeby kapało. Dziwne to jest.

I nadal jest tak, że jak stoję w korku to wskazówka temp podchodzi mi prawie pod 100

Wystarczy, że ruszę to spada poniżej 95st.

Jak auto stoi to płynu w zbiorczniku jest tak trochę powyżej dna (pomimo, że dwa tygodnie temu zalałem 2litry).

 

A wie ktoś ile może kosztować ewentualne "łatanie" chłodnicy?

 

I wracająca sprawa o której pisałem:

 

Może ktoś miał podobny problem i wie co to.

Otóż jak auto stoi na luzie to kat drży całe lekko i taki dziwny dźwięk spod maski dochodzi takie delikatnego

stukotania (jak w traktorze tylko ciszej :lol: ). Jak wcisnę sprzęgło do oporu ten dźwięk ustaje i silnik pracuje cichutko i bez drżenia.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

[ Dodano: Wto Maj 04, 2010 21:42 ]

Napisałem maila do serwisu, w którym zazwyczaj naprawiam auto, z opisem ubywającego płynu oraz tych drgań.

Dostałem takie info:

 

Jedynym sposobem "załatania" dziury w chłodnicy jest wymiana tejże chłodnicy na nową. Możemy zaproponować taką wymianę w cenie ok.500,-.

 

Opisane przez Pana objawy niestety potwierdzają naszą diagnozę uszkodzenia uszczelki pod głowicą.

 

Prawdopodobnie został źle ustawiony tłumik przez co jego naprężenie przenosi drganie silnika na nadwozie.

 

Co o tym sądzicie?

Mam jeszcze jedno pytanie do użytkowników Astry I

Czy wskaźnik temperatury zawsze jest "w jednej" pozycji pod dłuższej jeździe?

U mnie jak wspomniałem pomimo, że płyn jest mam taką sytuację, ze stojąc np w korku po chwili wskazówka dochodzi do 100 wystarczy, że ruszę wskazówka od razu opada.

 

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 15:06 ]

Spróbuję jeszcze dziś odpowietrzyć (co mi doradził znajomy) układ chłodniczy.

Znalazłem info, że w Astrach F robi się to tak:

• Silniki 1,4 i 1,6 dm3 ośmiozaworowe:

odłączyć przewód elektryczny od czujnika tem

peratury i wykręcić czujnik. Czujnik temperatu

ry mieści się przy kolektorze dolotowym {patrz

rys. D 0966). Wlewać ciecz do zbiornika wyró

wnawczego, aż zacznie wypływać przez otwór

po wykręconym czujniku. Wkręcić z powrotem

czujnik (10 N-m) i podłączyć przewód elekt

ryczny.

 

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 23:40 ]

___________________________________________________________

 

Dzisiaj po wyjściu z pracy widzę to:

http://img243.imageshack.us/i/24093508.jpg/

 

Zaglądam pod maskę i widzę to:

http://img704.imageshack.us/i/73888523.jpg/

 

http://img11.imageshack.us/i/25731478.jpg/

 

Po przejechaniu ok 3km wskazówka temp wygląda tak:

http://img341.imageshack.us/i/23564121.jpg/

 

Raz jak stałem z 3 min na światałach to podskoczyła do połowy między 95 a 100

Po zajechaniu do domu pod maską jest tak:

http://img52.imageshack.us/i/27720890.jpg/

 

http://img96.imageshack.us/i/90419373.jpg/

 

Nie pozostaje nic innego jak wymiana chłodnicy choć jak przejrzałem neta to chłodnicę można już za 100 zł kupić a nie tak jak tamci mi podali 500 zł.

Płyn w zbiorniczku jest na dnie (dolewałem go jakieś 3 tygodnie temu 2L.)

Sprawdzałem również korek od oleju oraz bagnet i jest na nim sam olej bez żadnych oznak, że miesza się z płynem chłodniczym. Nie ma również białego dymu.

Zimą czasami miałem lekką parę spod maski przy hamowaniu.

Czy można uszkodzenie uszczelki głowicy wyeliminować ?

Czy w Astrach F normą jest, że wskaźnik temp. zmienia położenie w zależności od jazdy?

Czasem słychać przelewanie się płynu (przy dodawaniu gazu) czy może to być kwestią tej dziurawej chłodnicy z której kapie?

 

Sorki, że już tak naśmieciłem tutaj z lekka ale sam już nie mam pomysłu co i jak a nie chce dać mechaniorowi do wymiany coś czego może nie trzeba wymieniać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-78919
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Jeśli chłodnica podgniła a tak na 1 rzut wygląda - ubytki płynu, itd., czyli wymiana

Możesz kupić i w jakimś zamienniku na pewno wyjdzie taniej niż 500 - ta z resztą też nie byłaby w oryginale.

Co do skoków temp - postój/ruch - mogą takowe występować

Bulgotanie/przelewanie - jeśli płynu będzie za mało, to możesz takie coś słyszeć

Co do uszczelki - gdyby była uszkodzona, to jedynie jej wymiana by mogła ratować

a objawy takiego uszkodzenia - zajrzyj do FAQ - badaj tam był temat z opisem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-78907
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

usilnie twierdzi, że to uszczelka

bo chcą zarobić,

 

wymień chłodnice bo masz gdzieś nieszczelność,

 

mi wywalało płyn jak wyłączyłem silnik i ciśnienie ukazało mi piękne pęknięcie na spawie plastikowej rurki (już mowie żeby nie łatać tego czasami poxipolem itp bo od ciepła rozmięknie i będzie to samo)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/2/#findComment-78856
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności