Gość a-j-p Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Kupiłem chłodnicę. Dziś jadę na wymianę. Mam pytanie jeszcze - czy ktoś się orientuje jaki może być koszt wymiany termostatu w Astrze F ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-77307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 a-j-p, chłodnicę sobie sam wymień to żadna filozofia odkręcić kilka wężyków i czujnik temperatury, i wentylator z termostatem może być gorzej bo trzeba rozrząd ruszać, ceny mogą być różne w zależności jak ceni swój czas mechanik, ale godzina roboty powinna w zupełności wystarczyć a cena godziny waha się w okolicach 50 zł średnio   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-77306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość by Grzecho Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 ja to zrobiłem samemu więc poniosłem tylko koszt zakupu termostatu ok. 40 zł, razem z wymianą myślę że to sie powinno zamknąć w granicach 60-70 zł bo to nie jest skomplikowany zabieg, jakieś 45 minut dla sprawnego mechanika a sama cena termostatu to może być i 30 zł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-77303 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a-j-p Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 ok dzięki. Tylko ja za bardzo nie mam warunków aby na spokojnie to wszystko wymienić Dlatego raczej jestem zmuszony jechać do mechaniora. Chłodnicę muszę już jak najszybciej wymienić bo kapie z niej. Dziś jechałem rano do pracy to miałem przez chwilę parę z kratki z przodu. Pewnie gdzieś kapnęło znowu i od razu para.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-77298 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wicuch Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 parowanie z chłodnicy to normalne zjawisko - jeśli woda która na niej się znajduje zostanie podgrzana bo włączy się duży obieg to zacznie parować. ale skoro jest wyciek to trzeba wymieniać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-77186 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a-j-p Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Jutro wymieniam, jestem już umówiony w serwisie. Wymienię też termostat (po 12 lata użytkowania) tak profilaktycznie bo może to on powodował też takie skoki temp jak auto stało w miejscu z włączonym silnikiem, i wymienię też skorodowany tylny przewód hamulcowy. ---- Wymieniłem chłodnicę. Jak narazie wskazówka temp jak auto stoi jest lekko ponad 90 i nie skacze więcej. Płyn narazie nie ubył zbytnio ze zbiorniczka. Zobaczymy za parę dni czy to rzeczywiście chłodnica była problemem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-75237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a-j-p Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Wrócił mój temat związany z płynem do chłodnicy a raczej W maju jak pisałem wymieniłem chłodnicę i było ok. Co jakiś czas latem sprawdzałem pod maską poziom płynu w zbiorniczku i zawsze coś tam było. Temperatura na wskaźnika pokazywała zawsze nieco powyżej 90 st. Niestety od jakiś trzech dni zauważyłem taką oto sytuację. Jadę do pracy i w połowie drogi (po jakiś 3km) już zaczyna lecieć ciepłe powietrze nawet bardzo ciepłe. Wystarczy, że zatrzymam się na skrzyżowaniu i po kilku sekundach zaczyna lecieć zimne. Wystarczy, że ruszę autem i po chwili znowu leci ciepłe i tak w kółko. Wskaźnik temp pokazuje lekko ponad 90 (nie dochodzi nawet do czerwonego pola). Wczoraj specjalinie po pracy jak auto było zimne odkręciłem korek w zbiorniczku i widzę ... pustkę. Kupiłem Borygo na stacji dzis rano nalałem płynu ( akurat jedna butelka w całości doszła do poziomu KALT) odczekałem, widziałem jak co chwila bąbelki powietrza uchodziły z układu, jak już przestały zakręciłem korek (płyn spłynął do układu ale w zbiorniczku było ok 1cm płynu nadal) i pojechałem do pracy. Przez całą drogę wskaźnik temp pokazywał ok 90 st i cały czas leciało ciepłe powietrze (nawet na postoju). Po dojechaniu otwieram maskę i widzę (nie odkręcając wiadomo korka), że zbiorniczek jest .... pusty .... a przy rozgrzanym silniku powinien być w nim płyn z tego co wiem. Ciekawe gdzie się ulotnił płyn który był wcześniej. Ten co teraz dolałem powędrował do układu ale pytanie czy dokupić jeszcze jedną butelkę borygo i dolać tak aby na zimnym silniku poziom był zawsze na KALT ? Przepraszam za trochę długi post ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-3974 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Dolej do min. na chłodnym silniku i obadaj wszystkie połączenia/złączki przewodów - od góry i dołu. Być może gdzieś płyn ucieka, a przerwy w ogrzewaniu związane są z zapowietrzaniem nagrzewnicy i brakami płynu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-3970 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a-j-p Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Czyli jeszcze dokupić borygo i dolewać aż się utrzyma? Odpowietrzenie nagrzewnicy .... są w oplu astrze 1 F z 1998 zaworki do odpowietrzania ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-3948 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a-j-p Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Dolałem i narazie się poziom utrzymuje ale .... Z ciekawości odkręciłem korek od wlewu oleju .... i na korku mam trochę "masełka" Pytanie -> Uszczelka pod głowicą Jaki może być realny koszt naprawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-3375 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.