Skocz do zawartości

Chłodzenie - płyn i silnik


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość GmsMetallica

a-j-p, chłodnicę sobie sam wymień to żadna filozofia odkręcić kilka wężyków i czujnik temperatury, i wentylator

 

z termostatem może być gorzej bo trzeba rozrząd ruszać, ceny mogą być różne w zależności jak ceni swój czas mechanik, ale godzina roboty powinna w zupełności wystarczyć a cena godziny waha się w okolicach 50 zł średnio

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-77306
Udostępnij na innych stronach

Gość by Grzecho

ja to zrobiłem samemu więc poniosłem tylko koszt zakupu termostatu ok. 40 zł, razem z wymianą myślę że to sie powinno zamknąć w granicach 60-70 zł bo to nie jest skomplikowany zabieg, jakieś 45 minut dla sprawnego mechanika a sama cena termostatu to może być i 30 zł

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-77303
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki.

 

Tylko ja za bardzo nie mam warunków aby na spokojnie to wszystko wymienić ;/

Dlatego raczej jestem zmuszony jechać do mechaniora.

Chłodnicę muszę już jak najszybciej wymienić bo kapie z niej. Dziś jechałem rano do pracy to miałem przez chwilę parę z kratki z przodu.

Pewnie gdzieś kapnęło znowu i od razu para.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-77298
Udostępnij na innych stronach

parowanie z chłodnicy to normalne zjawisko - jeśli woda która na niej się znajduje zostanie podgrzana bo włączy się duży obieg to zacznie parować. ale skoro jest wyciek to trzeba wymieniać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-77186
Udostępnij na innych stronach

Jutro wymieniam, jestem już umówiony w serwisie.

Wymienię też termostat (po 12 lata użytkowania) tak profilaktycznie bo może to on powodował też takie skoki temp jak auto stało w miejscu z włączonym silnikiem, i wymienię też skorodowany tylny przewód hamulcowy.

 

----

 

Wymieniłem chłodnicę. Jak narazie wskazówka temp jak auto stoi jest lekko ponad 90 i nie skacze więcej.

Płyn narazie nie ubył zbytnio ze zbiorniczka.

Zobaczymy za parę dni czy to rzeczywiście chłodnica była problemem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-75237
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wrócił mój temat związany z płynem do chłodnicy :) a raczej :drunk:

 

W maju jak pisałem wymieniłem chłodnicę i było ok. Co jakiś czas latem sprawdzałem pod maską poziom płynu w zbiorniczku i zawsze coś tam było. Temperatura na wskaźnika pokazywała zawsze nieco powyżej 90 st.

Niestety od jakiś trzech dni zauważyłem taką oto sytuację.

 

Jadę do pracy i w połowie drogi (po jakiś 3km) już zaczyna lecieć ciepłe powietrze nawet bardzo ciepłe. Wystarczy, że zatrzymam się na skrzyżowaniu i po kilku sekundach zaczyna lecieć zimne. Wystarczy, że ruszę autem i po chwili znowu leci ciepłe i tak w kółko.

Wskaźnik temp pokazuje lekko ponad 90 (nie dochodzi nawet do czerwonego pola).

 

Wczoraj specjalinie po pracy jak auto było zimne odkręciłem korek w zbiorniczku i widzę ... pustkę.

Kupiłem Borygo na stacji dzis rano nalałem płynu ( akurat jedna butelka w całości doszła do poziomu KALT) odczekałem, widziałem jak co chwila bąbelki powietrza uchodziły z układu, jak już przestały zakręciłem korek (płyn spłynął do układu ale w zbiorniczku było ok 1cm płynu nadal) i pojechałem do pracy. Przez całą drogę wskaźnik temp pokazywał ok 90 st i cały czas leciało ciepłe powietrze (nawet na postoju).

 

Po dojechaniu otwieram maskę i widzę (nie odkręcając wiadomo korka), że zbiorniczek jest .... pusty .... a przy rozgrzanym silniku powinien być w nim płyn z tego co wiem.

 

Ciekawe gdzie się ulotnił płyn który był wcześniej. Ten co teraz dolałem powędrował do układu ale pytanie czy dokupić jeszcze jedną butelkę borygo i dolać tak aby na zimnym silniku poziom był zawsze na KALT ?

 

Przepraszam za trochę długi post ...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-3974
Udostępnij na innych stronach

Dolej do min. na chłodnym silniku

i obadaj wszystkie połączenia/złączki przewodów - od góry i dołu.

Być może gdzieś płyn ucieka,

a przerwy w ogrzewaniu związane są z zapowietrzaniem nagrzewnicy i brakami płynu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-3970
Udostępnij na innych stronach

Dolałem i narazie się poziom utrzymuje ale .... :D

Z ciekawości odkręciłem korek od wlewu oleju .... i na korku mam trochę "masełka"

Pytanie -> Uszczelka pod głowicą :D

Jaki może być realny koszt naprawy ?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26590-ch%C5%82odzenie-p%C5%82yn-i-silnik/page/3/#findComment-3375
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności