Skocz do zawartości

ECO driving - prawda czy mit ?


Rekomendowane odpowiedzi

warto dodać ze nie mozna sugerować sie tylko tymi suchymi zasdami z powyzszych linków na drodze tylko trzeba przwidywac sytuacje, i czuć kiedy co mozna.

Najlepiej widac wszsytko jak sie ma komp pokładowy co pokazuje chwilowe i całk spalanie.

każde auto jest inne, ma inna charakterystyke NM i mocy więc nie da się tak samo stosowac te zasady w kazdym aucie, był tu kiedyć ktos an forum, kto stosował te zasady w corsie 1.0 - tak sie nie da

Bardzo słuszne uwagi, zasady zawierają duże uogólnienia dlatego trzeba je stosować z głową dopasowując do charakterystyki silnika posiadanego auta. Odniosę się tu do jednej; mianowicie jazdy z prędkością 50km/h na piątym biegu. W zasadzie można tak każdym seryjnym autem z tym, że łatwiej z silnikiem 8V niż 16V co bezpośrednio wynika z charakterystyk tych silników. Trzeba też rozumieć co taka jazda tak naprawdę oznacza; chodzi o jazdę ze stałą prędkością po raczej płaskim terenie i nie pod wiatr, chcąc z tej prędkości zdecydowanie przyspieszyć trzeba zredukować i to najlepiej o dwa biegi czyli do trójki. I jeszcze jedno, taką prędkość na piątce uzyskuje się "od góry" czyli przez odejmowanie gazu i zwalnianie z prędkości wyższej, którą wcześniej uzyskaliśmy normalnie wykorzystując biegi i obroty. :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26606-eco-driving-prawda-czy-mit/page/2/#findComment-112407
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wiadomo, jak jedzie się piątką i prędkość spadnie do 50, to paniki nie ma, gorzej gdy się robi jak mój kumpel - rusza ze świateł, jedynka, dwójka, czwórka i piątka - dopiero na piątce rozpędza się. W takim x10xe to prosta droga do mechanika:D Eco driving nie jest zły, gdy stosuje się go prawidłowo, uwzględniając indywidualną charakterystykę samochodu. Co innego Corsa 1.0 a jakiś dieselek 2.0 czy 2.5 o dużym momencie już przy niskich obrotach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26606-eco-driving-prawda-czy-mit/page/2/#findComment-112217
Udostępnij na innych stronach

W żadnym aucie nie jest wskazane nabierać prędkości od niskich obrotów na wysokich przełożeniach, gdyż układ napędowy musi wtedy przenosić duże obciążenia. Cierpi na tym sprzęgło, koło zamachowe itd.

 

W nowych autach z kołem dwumasowym jazda na wysokim biegu przy niskich prędkościach obrotowych to najprostsza droga do kosztownej naprawy tegoż koła.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26606-eco-driving-prawda-czy-mit/page/2/#findComment-111756
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności