Skocz do zawartości

dziwne zachowanie liczmików i kontrolek


Gość pablo9876

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pablo9876

Witam!

Czy wie ktoś co jest powodem takiego zachowania zegarów,a mianowicie-gdy jest dość wysoki mróz(-15)przy uruchamianiu silnika pomruguje kontrolka od abs-u,zapala się kontrolka od ręcznego i wszystkie zegary zarówno od temp,jak i obrotomierz kończąc na wskaźniku paliwa gwałtownie się podnoszą,a następnie na moment blokują się,a gdy samochód załapie wszystko wraca do normy...co jest przyczyną??

Chcę zauważyć że gdy jest przyzwoita temp nic podobnego nie ma miejsca!

Proszę o wnioski i z góry dziękuje.pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Moim zdaniem dzieje się to dlatego, że przy takim mrozie podczas zapalania silnika jest bardzo duży pobór prądu, są duże spadki napięcia i elektronika może trochę wariować podczas rozruchu.

Nie zaszkodzi gdybyś sprawdził akumulator, może wymaga doładowania prostownikiem?

(napięcie po dłuższym postoju auta mierzone na zaciskach akumulatora podczas niepracującego silnika nie powinno być mniejsze od 12,5 V)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem poruszyć podobny problem, więc się podepnę pod temat:

Astra 1,6 8V z 1999r, posiadam chyba jeszcze oryginalny oplowski aku po poprzednim właścicielu z Niemiec. Chyba należy on do tzw. bezobsługowych, gdyż posiada taki "wziernik" w którym widać zielony punkcik - to chyba świadczy o tym, że aku jest w dobrej kondycji?Czy się mylę?

Podczas odpalania zimnego silnika, gdy auto stało calą noc w garażu, lub przez 9 godzin na parkingu pod pracą, słychać wyraźnie, że silnik trudniej zapala, pod odpaleniu zapalają się wszystkie chyba możliwe kontrolki włącznie z ręcznym który wcale nie jest zaciągnięty i po jakimś czasie gasną, chyba, że troszkę przygazuję to wtedy od razu kontrolki znikają. Jutro z rana zmierzę napięcie tak jak Lukas715 podpowiadasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

no ja na razie nie mam takiej możliwości ale dzięki za radę.A Ty Viking81 jak możesz po sprawdzeniu to napisz czy faktycznie to jest powód....pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:dzisiaj rano zabrałem miernik i z wielkim zamiarem zmierzenia wszystkiego co się da udałem się do garażu. Podniosłem maske, podpiąłem miernik i pokazało 12,13. Myślę sobie chyba troszkę za mało, ale zielony wskaźnik aku nadal jest więc powinno dać radę. Wsiadam do asterki, wkładam kluczyk, kontrolki się pojawiły, te co powinny to pogasły, przekręcam kluczyk i.....zabrałem się za wymontowanie aku-asterka nie odpaliła :mrgreen: Gość w serwisie go posprawdzał i powiedział, że jest w nim zwarcie. Czy taka jest prawda tego nie wiem bo zabardzo się nie znam na tym. Zakupiłem nowy aku i od razu zapala bez bólu :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczko w akumulatorze pokazuje stężenie elektrolitu tylko z jednej celi a nie ze wszystkich, dlatego jest to oszukane wzrokowe badanie akumulatora.

Ciesze się, że wszystko wróciło do normy.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności