Skocz do zawartości

Olej do skrzyni biegów - dwa rodzaje GM - jest różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym dolać lub wymienić, gdy będzie mało oleju w skrzyni biegów, ale mam problem, ponieważ wyczytałem, że do mojej skrzyni (F23) producent poleca olej o nr kat 1940768, ale niestety nie mogę go znaleźć w sieci, znalazłem tylko ofertę z olejem GM o nr kat 1940182. Czy GM przestał produkować tamten olej i teraz jest tylko ten drugi? Jeżeli użyję tego drugiego oleju, czy to będzie jakiś problem?

Czytałem, że skrzynie są bardzo wrażliwe nawet na olej o takich samych parametrach, ale innej firmy niż zaleca producent

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja kupiłem olej GM w serwisie i też miał inne oznaczenie,po prostu taki mi sprzedano po podaniu parametrów auta,ale nie ma z tym problemu,ma być czerwony do przekładni mechanicznych.Awaryjnie,zanim kupiłem oryginał GM-a,zalałem skrzynię Lotosem ATF D II,zrobiłem parę kilometrów i nic się nie stało.

Użyj też opcji "szukaj" bo o olejach do skrzyń pisano już wiele razy.Np http://forum.opel24.com/wymiana-oleju-w-skrzyni-biegow-vt5421.htm

 

do F23 jest specjalny olej

wlejesz ten drugi i bedzie po skrzyni

poczytaj tutaj

http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=59618

nie wiem czy nie jest podany poprzedni numer oleju z EPC opla

ale bez problemu mozna namierzyc jego nastepce

mi sie to udalo bez problemow

 

do F23 jest specjalny olej

wlejesz ten drugi i bedzie po skrzyni

poczytaj tutaj

http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=59618

nie wiem czy nie jest podany poprzedni numer oleju z EPC opla

ale bez problemu mozna namierzyc jego nastepce

mi sie to udalo bez problemow

Niestety, ale nie mam dostępu do tego forum bez logowania.

Znalazłem wczoraj olej GM u sprzedawcy na allegro, który specjalizuje się w materiałach i częściach wyłącznie do opla i ma napisane w opisie dwa numery do tego samego oleju.

http://allegro.pl/item876013785_oryg_syntetyczny_olej_przekladniowy_gm_opel_sae80.html

 

Gość Mariusz_760301

Nic trudnego - wystarczyło się zarejestrowac.

 

Pozwalam sobie zacytować z w/w forum - post kol. Westhub:

 

Skrzynie F23 produkowane przez Getrag, mialy przenosic moment obrotowy do 210Nm i wychodzily w kilku roznych modelach - poznac je mozna np. po hydraulicznym sterowaniu sprzegla lub 2 cieglach zmiany biegow. Generalnie F23 roznily sie obudowami i przelozeniem glownym. Najczesciej byly spotykane w Astrach i Zafirach, ale takze w poliftowych Vectrach z silnikami x20xev, x25xe, z26se, y22dth, x20dth i x20dti. Do T41/2003 (czyli wszytkie Vectry :D mialy wade konstrukcyjna, ktora powodowala w warunkach niskiej temperatury ciezkie wbijanie 1-2-3 biegu. Odpowiadalo za to jedne z kol zebatych. Akcja serwisowa byla przeprowadzana na zyczenie i stosowano zestaw reperacyjny: 9201451 / Katalognr.: 16 07 013. To definitywnie konczylo problemy z wbijaniem zimnych biegow 1-2-3. Przed T41/2003 stosowano nadlewanie oleju (ok. +0.5l) w F23 przeciw huczeniu i ciezko wchodzacym 1-2-3 biegom.

F23 jest bardzo wrazliwa na olej skrzynia i jest jedyna ze skrzyn, gdzie co 24 miesiace wymienia sie olej - po to m.inn. korek spustu oleju. Zauwazamy tez 2 standardowa wade F23 - huczenie lozysk podczas jazdy. Waznym jest, ze specjalnie dla tej skrzyni Opel opracowal olej (rowniez F17 mialo specjalny olej) i nalezy tylko ten olej stosowac: jest to MTF 0063 75w-85, numer katalogowy Opel 1940768. Jedynym mozliwym zamiennikiem jest Castrol SMX-S - ale nie sprawdza sie tak dobrze w warunkach zimowych. Inne oleje absolutnie nie nadaja sie do F23 - beda powodowaly zla synchronizacje biegow, wieksze huczenie skrzyni, uniemozliwial wbicie 1-2-3 biegu.

Nie wolno zapomniec rowniez o 2 innych rzeczach w przypadku F23: 1. Odpowietrzenie hydrauliki sprzegla (madry Wescik rok po przypaleniu sprzegla) 2. Regulacja ciegiel zmiany biegow. 3.Jesli cieknie olej, to mozliwe 3 miejsca - korki kontrolny i spustu, oraz simmering.

 

WYMIANA OLEJU: nalezy pamietac o 3 rzeczach:

 

1. Olej Opel 1940768

 

2. Ilosc 1.75l w kazdym standardowym przypadku, 2.1-2.35l jesli skrzynia huczy lub gdy na korku wlewu oleju do skrzyni znajduje sie zolte oznaczenie

 

3. Wymiana Oleju co 30000km lub 24 miesiace.

 

4. Sposob wymiany oleju: Olej spuszczamy na kanale lub podnosniku, bo dosc chlapie, koniecznie na goracej skrzyni, pozwalamy mu zcieknac ok. 15 minut. Potem dokrecamy korek spustowy momentem ok.35Nm, odkrecamy korek kontrolny i wlewu oleju. Korzystajac z dosc duzego, czystego lejka, zalewamy skrzynie do poziomu korka kontrolnego - wchodzi ok 1.55l. Zakrecamy korek kontrolny i dolewamy nadlewke, czyli 0.2l w kazdym przypadku, 0,5-0.7l w przypadku huczacej skrzyni lub zoltego oznaczenia na korku wlewu.

 

 

Z jednym się tylko nie zgodzę - gdzie ONI mają ten korek spustowy - u mnie go nie ma :mrgreen: Myślę więc, że w naszych skrzynkach już usunięto w/w wady - w każdym bądź razie u mnie one nie występują.

 

Olej trzeba odciągać pompką od góry - korek na imbus nr 10.

 

Gość robertnet

Skrzynie F23 produkowane przez Getrag, mialy przenosic moment obrotowy do 210Nm

hmm, coś tu nie gra bo bertone turbo tez maja f23 a momont duzo wiekszy jest przeciez.

co nie zmienia faktu, ze skrzyneie te sa wrazliwe i potrzebuja oryginalnego oleju

 

Gość Mariusz_760301

Racja - mój Y20DTH ma moment 230 Nm.

Więc jak to naprawdę jest z tym olejem w naszych przekładniach? Ssą bez korka spustowego i pozbawione w/w wad co by świadczyło, że ten problem już nie istnieje, więc nie trzeba go rozwiązywać dedykowanym przez GMa olejem.

 

F23 wytrzyma i ponad 300 niutkow

wielu znajomych ma w letach i w dlubanych 3 litrowkach

nic sie z nimi nie dzieje

nie wiem czy to nie literowka (cyfrowka) w wypowiedzi Westa :mrgreen:

ale fakt jest taki ze ta skrzynia wymaga oleju do niej dedykowanego

ja kupuje w ASO opla

drogi nie jest

wiec nie ma sensu szukac po netach i czekac po kilka dni

jak mozna go dostac na miejscu

 

Mariusz poszukaj tego korka bo musi byc

dojscie do niego jest tragiczne

w VB trzeba sie nacwiczyc zeby go wykrecic

zaslania go rama silnika

 

Gość Mariusz_760301

Druga literówka to chyba odpowietrzanie wysprzęglika - przecież on jest w układzie hamulcowym.

 

...swoja drogą muszę sprawdzić czy 1,5 roku temu mechanik odpowietrzał mi ten wysprzęglik po wymianie płynu hamulcowego - sprzęgło po dłuższej jeździe staje się twardsze :mrgreen: fachoFcy...

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności