Gość Lord Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Chciałbym dolać lub wymienić, gdy będzie mało oleju w skrzyni biegów, ale mam problem, ponieważ wyczytałem, że do mojej skrzyni (F23) producent poleca olej o nr kat 1940768, ale niestety nie mogę go znaleźć w sieci, znalazłem tylko ofertę z olejem GM o nr kat 1940182. Czy GM przestał produkować tamten olej i teraz jest tylko ten drugi? Jeżeli użyję tego drugiego oleju, czy to będzie jakiś problem? Czytałem, że skrzynie są bardzo wrażliwe nawet na olej o takich samych parametrach, ale innej firmy niż zaleca producent   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ja kupiłem olej GM w serwisie i też miał inne oznaczenie,po prostu taki mi sprzedano po podaniu parametrów auta,ale nie ma z tym problemu,ma być czerwony do przekładni mechanicznych.Awaryjnie,zanim kupiłem oryginał GM-a,zalałem skrzynię Lotosem ATF D II,zrobiłem parę kilometrów i nic się nie stało. Użyj też opcji "szukaj" bo o olejach do skrzyń pisano już wiele razy.Np http://forum.opel24.com/wymiana-oleju-w-skrzyni-biegow-vt5421.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-112003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 do F23 jest specjalny olej wlejesz ten drugi i bedzie po skrzyni poczytaj tutaj http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=59618 nie wiem czy nie jest podany poprzedni numer oleju z EPC opla ale bez problemu mozna namierzyc jego nastepce mi sie to udalo bez problemow   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-111982 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lord Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 do F23 jest specjalny olej wlejesz ten drugi i bedzie po skrzyni poczytaj tutaj http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=59618 nie wiem czy nie jest podany poprzedni numer oleju z EPC opla ale bez problemu mozna namierzyc jego nastepce mi sie to udalo bez problemow Niestety, ale nie mam dostępu do tego forum bez logowania. Znalazłem wczoraj olej GM u sprzedawcy na allegro, który specjalizuje się w materiałach i częściach wyłącznie do opla i ma napisane w opisie dwa numery do tego samego oleju. http://allegro.pl/item876013785_oryg_syntetyczny_olej_przekladniowy_gm_opel_sae80.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-111962 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Nic trudnego - wystarczyło się zarejestrowac. Pozwalam sobie zacytować z w/w forum - post kol. Westhub: Skrzynie F23 produkowane przez Getrag, mialy przenosic moment obrotowy do 210Nm i wychodzily w kilku roznych modelach - poznac je mozna np. po hydraulicznym sterowaniu sprzegla lub 2 cieglach zmiany biegow. Generalnie F23 roznily sie obudowami i przelozeniem glownym. Najczesciej byly spotykane w Astrach i Zafirach, ale takze w poliftowych Vectrach z silnikami x20xev, x25xe, z26se, y22dth, x20dth i x20dti. Do T41/2003 (czyli wszytkie Vectry mialy wade konstrukcyjna, ktora powodowala w warunkach niskiej temperatury ciezkie wbijanie 1-2-3 biegu. Odpowiadalo za to jedne z kol zebatych. Akcja serwisowa byla przeprowadzana na zyczenie i stosowano zestaw reperacyjny: 9201451 / Katalognr.: 16 07 013. To definitywnie konczylo problemy z wbijaniem zimnych biegow 1-2-3. Przed T41/2003 stosowano nadlewanie oleju (ok. +0.5l) w F23 przeciw huczeniu i ciezko wchodzacym 1-2-3 biegom. F23 jest bardzo wrazliwa na olej skrzynia i jest jedyna ze skrzyn, gdzie co 24 miesiace wymienia sie olej - po to m.inn. korek spustu oleju. Zauwazamy tez 2 standardowa wade F23 - huczenie lozysk podczas jazdy. Waznym jest, ze specjalnie dla tej skrzyni Opel opracowal olej (rowniez F17 mialo specjalny olej) i nalezy tylko ten olej stosowac: jest to MTF 0063 75w-85, numer katalogowy Opel 1940768. Jedynym mozliwym zamiennikiem jest Castrol SMX-S - ale nie sprawdza sie tak dobrze w warunkach zimowych. Inne oleje absolutnie nie nadaja sie do F23 - beda powodowaly zla synchronizacje biegow, wieksze huczenie skrzyni, uniemozliwial wbicie 1-2-3 biegu. Nie wolno zapomniec rowniez o 2 innych rzeczach w przypadku F23: 1. Odpowietrzenie hydrauliki sprzegla (madry Wescik rok po przypaleniu sprzegla) 2. Regulacja ciegiel zmiany biegow. 3.Jesli cieknie olej, to mozliwe 3 miejsca - korki kontrolny i spustu, oraz simmering. WYMIANA OLEJU: nalezy pamietac o 3 rzeczach: 1. Olej Opel 1940768 2. Ilosc 1.75l w kazdym standardowym przypadku, 2.1-2.35l jesli skrzynia huczy lub gdy na korku wlewu oleju do skrzyni znajduje sie zolte oznaczenie 3. Wymiana Oleju co 30000km lub 24 miesiace. 4. Sposob wymiany oleju: Olej spuszczamy na kanale lub podnosniku, bo dosc chlapie, koniecznie na goracej skrzyni, pozwalamy mu zcieknac ok. 15 minut. Potem dokrecamy korek spustowy momentem ok.35Nm, odkrecamy korek kontrolny i wlewu oleju. Korzystajac z dosc duzego, czystego lejka, zalewamy skrzynie do poziomu korka kontrolnego - wchodzi ok 1.55l. Zakrecamy korek kontrolny i dolewamy nadlewke, czyli 0.2l w kazdym przypadku, 0,5-0.7l w przypadku huczacej skrzyni lub zoltego oznaczenia na korku wlewu. Z jednym się tylko nie zgodzę - gdzie ONI mają ten korek spustowy - u mnie go nie ma Myślę więc, że w naszych skrzynkach już usunięto w/w wady - w każdym bądź razie u mnie one nie występują. Olej trzeba odciągać pompką od góry - korek na imbus nr 10.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-111939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Skrzynie F23 produkowane przez Getrag, mialy przenosic moment obrotowy do 210Nm hmm, coś tu nie gra bo bertone turbo tez maja f23 a momont duzo wiekszy jest przeciez. co nie zmienia faktu, ze skrzyneie te sa wrazliwe i potrzebuja oryginalnego oleju   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-111936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Racja - mój Y20DTH ma moment 230 Nm. Więc jak to naprawdę jest z tym olejem w naszych przekładniach? Ssą bez korka spustowego i pozbawione w/w wad co by świadczyło, że ten problem już nie istnieje, więc nie trzeba go rozwiązywać dedykowanym przez GMa olejem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-111885 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 F23 wytrzyma i ponad 300 niutkow wielu znajomych ma w letach i w dlubanych 3 litrowkach nic sie z nimi nie dzieje nie wiem czy to nie literowka (cyfrowka) w wypowiedzi Westa ale fakt jest taki ze ta skrzynia wymaga oleju do niej dedykowanego ja kupuje w ASO opla drogi nie jest wiec nie ma sensu szukac po netach i czekac po kilka dni jak mozna go dostac na miejscu Mariusz poszukaj tego korka bo musi byc dojscie do niego jest tragiczne w VB trzeba sie nacwiczyc zeby go wykrecic zaslania go rama silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-111868 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Druga literówka to chyba odpowietrzanie wysprzęglika - przecież on jest w układzie hamulcowym. ...swoja drogą muszę sprawdzić czy 1,5 roku temu mechanik odpowietrzał mi ten wysprzęglik po wymianie płynu hamulcowego - sprzęgło po dłuższej jeździe staje się twardsze fachoFcy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-111857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 wysprzeglik jest do sprzegla a nie hamulcow korzysta on z plynu hamulcowego dlatego odpowietrza sie go tak a nie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26672-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-dwa-rodzaje-gm-jest-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-111832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.