Skocz do zawartości

Problemy z chłodzeniem silnika Astra f 2.0 8v


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z chłodzeniem silnika w Oplu Astra 2.0 8v ( gotuje płyn). temperatura na dworze wynosi -5 odpalam samochód chodzi z jakieś 15-20 min i płyn zaczyna się gotować i nie włącza się wentylator ( na krótko spięty działa czujnik w chłodnicy wymieniony) węże od chłodnicy gorące, termostat wyciągnięty ostatnio nawet pompę wody sprawdziłem i wszystko jest ok. Pomyślałem ze to uszczelka pod głowica ale mechanik mi powiedział ze jeśli nie wyrzuca wody przez zbiorniczek to uszczelka jest ok?

Proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodnica wymieniona na jednej i drugiej robi tak samo a obieg musi być bo nim mogę normalnie jeździć. W trasie się nie gotuje gorzej w korkach....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo coś nie tak napisałeś, albo napisałeś coś co nie jest zgodne z rzeczywistością.

Bo jeśli nie ma termostatu, chłodnica jest git, pompa daje radę, to płyn chodzi na dużym obiegu - samo zagrzanie to wrzątku co najwyżej w zamkniętym pomieszczeniu, ew w korku czy na postoju - chociaż temp jest na tyle niska że czasu by to musiało trwać, a zaraz po ruszeniu temp. powinna znacznie spaść.

Piszesz

nie włącza się wentylator ( na krótko spięty

na krótko - tzn ?

bezpośrednio prądem z aku na wentylator, czy łącząc piny mostkiem w kostce od włącznika/czujnika wentylatora?

Jeśli tylko prądem na aku to sprawdź mostkiem w kostce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łącze mostkiem w gnieździe gdzie się wpina czujnik:) No jeden koleś mi powiedział ze jak jest taka temp na dworze to on chociaż by nie było wentylatora to nie powinien się zagotować a się gotuje... Jeśli silnik jest zimny i samochód stoi na dworze to po odpaleniu na wolnych obrotach żeby się zagotował to musi chodzić z 20min a tak jak mówisz po ruszeniu temperatura od razu spada.. a jest możliwością uszkodzona- pęknięta głowica?:)??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze dziurawa głowica? no tez mialem cos w tym stylu ale mi rure laczaca chłodnice z zbiornikiem wy*** wszystko sie wylalo i okazalo sie ze to uszczelka pod głowica. Byly tez podejzenia jesli chodzi o termostat ze nie dziala prawidlowo. Nawet jesli wentylator nie dzial to temperatura silnika nie powinna przekroczyc bodajze 89 stopni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody to nie wiem ale problemy z odpaleniem zimnego silnika nieraz są długo się kręci.

A z tą głowicą to nie wiem... w domu mam silnik od 1,8 gt i mysle czy go tam nie wsadzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności