Skocz do zawartości

Brak zielonego oczka w akumulatorze


Gość sebcio

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Mam oryginalny akumulator Opla (Varta) w Merivie (11/2005). Przed mrozami sprawdzalem go i widzialem zielone swiatelko w "magicznym oku". Pare dni temu znow zajrzalem do niego i juz zielonego swiatelka nie ma - jest czarne.

Sprawdzilem napiecie i jest ok.

Co to oznacza? Mam dolac wody do niego? Niby jest samoobslugowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem napiecie i jest ok.

czyli jakie????Bo skoro ma czarne oczko to jednak nie jest oki.

Niby jest samoobslugowy.

samoobsługowy to był "sam" aku może być bezobsługowy :drunk: Napisz jaką pokazuje wartość np.po przestanej nocy.

A tu coś z akumulatorowej lektury http://opel24.com/porady/ogolne/424-tajemnice-akumulatora.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w asterce do niedawna miałem też oryginalny oplowski aku taki z oczkiem. Oczko cały czas było zielone, nawet do chwili gdu asterka już nieodpalała...więc te oczko nawet zielone nie gwarantuje dobrego działania aku. Skoro u Ciebie kolor się zmienił to najlepiej może podjechać do warsztatu który zajmuje się aku i Ci powiedzą co i jak. U mnie np. okazało się, że jest zwarcie i aku do wymiany.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszła zima, są mrozy i tym samym pojemność akumulatora się zmniejsza, to normalne, pojeździsz trochę, aku się doładuje i znowu będzie zielone oko :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis znow zmierzylem napiecie po okolo 30 minutach jazdy.

Jutro rano znow sprobuje, tak zeby postal cala noc.

 

12,6 V na klemach, bez wlaczonego silnika

14,0 V z wlaczonym silnikiem, swiatlami dlugimi, radiem, nawiewem, LPG, ogrzewaniem tylnej szyby

14,2 V z wlaczonym silnikiem, wszystko wylaczone

 

Pytanie tez jest takie: czy to zielone oczko w nocy powinno samo swiecic? Dzis poswiecilem na akumulator latarka i jak swiecilem oczko palilo sie na zielono. Jak zgasilem to oczko bylo czarne. Moze to tylko jakies odbicie swiatla bylo, a nie prawidlowa wartosc?

 

Zauwazylem tez ze kiedy wlacze domykanie okien przy zamknietych oknach, to swiatla mijania na ulamek sekundy lekko przygasaja. Nie wiem czy to wina akumulatora, regulatora napiecia czy to ogolnie wnosi cos do tematu.

 

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 20:14 ]

:mrgreen: Napisz jaką pokazuje wartość np.po przestanej nocy.

A tu coś z akumulatorowej lektury http://opel24.com/porady/ogolne/424-tajemnice-akumulatora.html

Tak zrobie, ciekawe co wyjdzie :mrgreen:

Wartosci ktore podalem chyba sa dobre jesli chodzi o napiecie ladowania? Jak teraz patrze na podany wyzej artykul to 14,2 V bez obciazenia to chyba za malo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tez jest takie: czy to zielone oczko w nocy powinno samo swiecic? Dzis poswiecilem na akumulator latarka i jak swiecilem oczko palilo sie na zielono. Jak zgasilem to oczko bylo czarne. Moze to tylko jakies odbicie swiatla bylo, a nie prawidlowa wartosc?

 

Oczko samo z siebie nie świeci, to nie żarówka ani dioda, potrzeba źródła światła do tego aby "zaświeciło" ( poczytaj o fotoluminescencji)

 

Zauwazylem tez ze kiedy wlacze domykanie okien przy zamknietych oknach, to swiatla mijania na ulamek sekundy lekko przygasaja. Nie wiem czy to wina akumulatora, regulatora napiecia czy to ogolnie wnosi cos do tematu.

 

Jeżeli na zgaszonym silniku to raczej normalna reakcja (zwiększasz obciążenie sieci), jeżeli na zapalonym to raczej nie powinno ci tak robić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzis rano po calej nocy stania na dworze zmierzylem napiecia:

12,4 V na wylaczonym silniku

14,6 V na wlaczonym, bez obciazenia

14,4 V z obciazeniem (radio, nawiew, klima, ogrzewanie)

 

Zielone oczko za dnia jest widoczne. Albo akumulator sie podladowal, albo ja genialnie patrzylem na oczko po ciemku :D

 

Dzieki wszystkim za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzis rano po calej nocy stania na dworze zmierzylem napiecia:

12,4 V na wylaczonym silniku

to troszkę nie tak, bo sprawna bateria nie powinna spaść poniżej 12.5 V,czyli jednak warto pomyśleć nad nowym aku.Napięcie ładowania wzorowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzis rano po calej nocy stania na dworze zmierzylem napiecia:

12,4 V na wylaczonym silniku

to troszkę nie tak, bo sprawna bateria nie powinna spaść poniżej 12.5 V,czyli jednak warto pomyśleć nad nowym aku.Napięcie ładowania wzorowe.

no bez przesady, 0.1V różnicy i to ma być podstawa wymiany aku :wesoly: , ja bym to nazwał zakresem błędu pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności