Gość sebcio Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Hej, Mam oryginalny akumulator Opla (Varta) w Merivie (11/2005). Przed mrozami sprawdzalem go i widzialem zielone swiatelko w "magicznym oku". Pare dni temu znow zajrzalem do niego i juz zielonego swiatelka nie ma - jest czarne. Sprawdzilem napiecie i jest ok. Co to oznacza? Mam dolac wody do niego? Niby jest samoobslugowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Sprawdzilem napiecie i jest ok. czyli jakie????Bo skoro ma czarne oczko to jednak nie jest oki.Niby jest samoobslugowy. samoobsługowy to był "sam" aku może być bezobsługowy Napisz jaką pokazuje wartość np.po przestanej nocy.A tu coś z akumulatorowej lektury http://opel24.com/porady/ogolne/424-tajemnice-akumulatora.html   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Ja w asterce do niedawna miałem też oryginalny oplowski aku taki z oczkiem. Oczko cały czas było zielone, nawet do chwili gdu asterka już nieodpalała...więc te oczko nawet zielone nie gwarantuje dobrego działania aku. Skoro u Ciebie kolor się zmienił to najlepiej może podjechać do warsztatu który zajmuje się aku i Ci powiedzą co i jak. U mnie np. okazało się, że jest zwarcie i aku do wymiany. Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrek27 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 możesz sprawdzić gęstość elektrolitu bo może byc słaby i sprawdz ładowanie bo może za słabo ładuje   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fiB Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 przyszła zima, są mrozy i tym samym pojemność akumulatora się zmniejsza, to normalne, pojeździsz trochę, aku się doładuje i znowu będzie zielone oko   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebcio Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Dzis znow zmierzylem napiecie po okolo 30 minutach jazdy. Jutro rano znow sprobuje, tak zeby postal cala noc. 12,6 V na klemach, bez wlaczonego silnika 14,0 V z wlaczonym silnikiem, swiatlami dlugimi, radiem, nawiewem, LPG, ogrzewaniem tylnej szyby 14,2 V z wlaczonym silnikiem, wszystko wylaczone Pytanie tez jest takie: czy to zielone oczko w nocy powinno samo swiecic? Dzis poswiecilem na akumulator latarka i jak swiecilem oczko palilo sie na zielono. Jak zgasilem to oczko bylo czarne. Moze to tylko jakies odbicie swiatla bylo, a nie prawidlowa wartosc? Zauwazylem tez ze kiedy wlacze domykanie okien przy zamknietych oknach, to swiatla mijania na ulamek sekundy lekko przygasaja. Nie wiem czy to wina akumulatora, regulatora napiecia czy to ogolnie wnosi cos do tematu. [ Dodano: Nie Sty 17, 2010 20:14 ] Napisz jaką pokazuje wartość np.po przestanej nocy. A tu coś z akumulatorowej lektury http://opel24.com/porady/ogolne/424-tajemnice-akumulatora.html Tak zrobie, ciekawe co wyjdzie Wartosci ktore podalem chyba sa dobre jesli chodzi o napiecie ladowania? Jak teraz patrze na podany wyzej artykul to 14,2 V bez obciazenia to chyba za malo.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fiB Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Pytanie tez jest takie: czy to zielone oczko w nocy powinno samo swiecic? Dzis poswiecilem na akumulator latarka i jak swiecilem oczko palilo sie na zielono. Jak zgasilem to oczko bylo czarne. Moze to tylko jakies odbicie swiatla bylo, a nie prawidlowa wartosc? Oczko samo z siebie nie świeci, to nie żarówka ani dioda, potrzeba źródła światła do tego aby "zaświeciło" ( poczytaj o fotoluminescencji) Zauwazylem tez ze kiedy wlacze domykanie okien przy zamknietych oknach, to swiatla mijania na ulamek sekundy lekko przygasaja. Nie wiem czy to wina akumulatora, regulatora napiecia czy to ogolnie wnosi cos do tematu. Jeżeli na zgaszonym silniku to raczej normalna reakcja (zwiększasz obciążenie sieci), jeżeli na zapalonym to raczej nie powinno ci tak robić.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebcio Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 ok, dzis rano po calej nocy stania na dworze zmierzylem napiecia: 12,4 V na wylaczonym silniku 14,6 V na wlaczonym, bez obciazenia 14,4 V z obciazeniem (radio, nawiew, klima, ogrzewanie) Zielone oczko za dnia jest widoczne. Albo akumulator sie podladowal, albo ja genialnie patrzylem na oczko po ciemku Dzieki wszystkim za pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 ok, dzis rano po calej nocy stania na dworze zmierzylem napiecia: 12,4 V na wylaczonym silniku to troszkę nie tak, bo sprawna bateria nie powinna spaść poniżej 12.5 V,czyli jednak warto pomyśleć nad nowym aku.Napięcie ładowania wzorowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fiB Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 ok, dzis rano po calej nocy stania na dworze zmierzylem napiecia: 12,4 V na wylaczonym silniku to troszkę nie tak, bo sprawna bateria nie powinna spaść poniżej 12.5 V,czyli jednak warto pomyśleć nad nowym aku.Napięcie ładowania wzorowe. no bez przesady, 0.1V różnicy i to ma być podstawa wymiany aku , ja bym to nazwał zakresem błędu pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.