Skocz do zawartości

Zafcia 2,0 dti nie trzyma 90 stopni- czyżby termostat????


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie;

Dziś wymieniłem w swojej zafi 2,0 dti wkład termostatu na ten okrzyknięty Stahltera. Nie powiem źle bo w samochodzie ciepło ale dopiero po jakiś 7-8 km, za to wskaźnik temperatury wchodzi na 90 dopiero po jakiś 15km i to jak dobrze dam w pedał (120-140km/h). Jak zwolnię to i temperatura spada, nawet do zera. Dodam, że jeśli zafcia by stała nawet z godzinę na wolnych obrotach to w życiu by wskaźnik temp. nie wzrósł, nawet do pierwszej kreski. Co to za denerwujące cholerstwo :mrgreen:;-)?? Czyżby to się tak działo tylko w zimę przy mrozach? Może latem będzie ok. Pytam bo mam zafcie dopiero od października 2009r. Może to czujnik??? Ale znowu by wcale nie wskazywał.

Może macie jakąś odpowiedź na to?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlaczyc auto pod techa albo opcoma

i sprawdzic parametry w tym odczyt temperatury

ale ja obstwiam to ze jest zima

diesle opla niestety dlugo sie nagrzewaja

odcinki 10 kilometrow nie robia na nim wrazenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym termostacie też miałem problem z temp. a po wymianie na nowy wahlera z obudową,temperaturkę łapie już po 5 km-przy -5stp.Jeśli wymieniłeś sam wkład,to pewnie obudowa nierówna i puszcza.Rozbierz jeszcze raz obudowę i przeczyśc gniazdo termostatu,by ładnie dolegał. :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem u siebie termostat wczoraj na oryginal z obudowa i po przejechaniu 10km nawet nie drgnie(temp na zewnatrz +5) w kabinie cieplo.Zafiry maja to do siebie ze sie dlugo nagrzewaja.Lecz gdy tylko przycisne po autostradzie 140 to skazowka idzie w gore i pozniej juz trzyma.Jak spalanie ma w normie to nie ma co grzebac.Mi spala miedzy 6 na trasie 6.5 po miescie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam można by powiedzieć TTTM u mnie jest identycznie jak u kolegi maniekb i Vikrim więc nie obstawiał bym termostatu. Latem było normalnie więc trzeba czekać do wiosny i wtedy przestanie denerwować wskaźnik temperatury. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, opiszę swój przypadek bo według mnie disel wcale nie powinien się nie dogrzewać, miałem tak jak wy wskazówka stała na 0 bardzo długo dopiero po 18-20 km zaczynała się podnosić i to dopiero po szybszej jeździe. W mieście mogłem nie gasić nawet dwie godziny, a i tak było na 0, dodam że w środku miałem ciepło już tak po 10-15 min. Prosty sposób i na 100% sprawdzony, jeśli po odpaleniu silnika ok 10-15 min, wskaźnik temp. stoi na 0 sprawdzasz rurę za termostatem, która idzie do chłodnicy i samą chłodnice, jeśli jest ciepła lub dopiero zaczyna się nagrzewać to termostat puszcza i nie ma innej opcji jest do wymiany albo do poprawki. Wymieniłem wkład bo na moim starym mimo zamkniętego lało się ciurkiem po założeniu nowego delikatnie kapało, dopiero dotarcie obudowy (różne sposoby), ja docierałem drobnym papierkiem i pastą ścieralną do lakieru zwykła tempo, następnie znowu próba i dopiero było ok. na 100% żadnego kapania nawet jedna kropla. Kolejny krok jeśli jesteśmy pewni termostatu na 100% po sprawdzeniu, a nie tylko po wymianie na nowy wkład, czy cały z obudową nawet nowe elementy potrafią być niesprawne, to czujnik temperatury, który może nam błędnie pokazywać odczyt pomimo tego, że wszystko jest ok . Teraz ma wszystko sprawne i powinno być tak temp. -4 wskaźnik na 80-90 w trasie po 7-8 w mieście 8-10 i tak mam jak złapie to już się nie waha, trzyma tak cały czas do kolejnego zgaszenia silnika. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czujnik temperatury bo on kieruje otwarciem i zamknięciem termostatu.

Wydaje mi się, że czujnik nie ma nic wspólnego z pracą termostatu. Termostat działa niezależnie.

 

Pozdrawiam Mariusz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację co do niezależności trochę się zakręciłem, czujnik możne być walnięty jak rura i chłodnica są zimne następnie termostat zaczyna się otwierać, a powinno to nastąpić przy 92 stopniach czyli płyn zaczyna krążyć w dużym obiegu przez chłodnice, a czujnik dalej pokazuje 0 stopni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności